Toon posts:

[BC3] Tweak je lankaarten en HUB''s (@22Mhz)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb je nog een oud 10MBit netwerkje liggen? En is dat net ietsjes te langzaam? Ga naar een electrowinkel en koop een aantal 22MHz kristallen. Door het originele kristal te vervangen voor een 22Mhz exemplaar wordt je netwerkkaartje 10% sneller. Let op je moet wel de kristallen vervangen op elk ethernetkaartje in het netwerk, anders gaat het niet. Peer2Peer zodner Hub is dus het makkelijkste aan te passen.

Succes ermee.

Verwijderd

Of je koopt gewoon een 100mbit kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan natuurlijk ook, maar geeft minder voldoening... He, jij hebt toch ook je proccessor oc''ed omdat je sneller wilde?

Verwijderd

10 mb 10% = 1 dus 1 + 10 = 11 :? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt, alleen wordt het dus incompatible met andere (niet gemodde) netwerkkaartjes.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Een netwerk kaart kost echt niet zo duur meer hoor:

Ne2000 UTP PCI 10/100Mbit 30,- bij MyCom.

Verwijderd

BigBoss knows aaaaaaaaaaaaallllllllllllll

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 12:07 schreef TheMachine het volgende:
Ja, dat klopt, alleen wordt het dus incompatible met andere (niet gemodde) netwerkkaartjes.
Nou wat heb je eraan dan. Aangezien veel mensen ook naar lans gaan enzo |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nou, 99% van de tijd staat die PC toch op in mijn eigen huis en is dat niet erg...

Goed, voor de mensen die ook naar LAN party''s gaan:

Koop ook nog een dubbelpolige schakelaar (en hou de draadjes kort!)

Verwijderd

Machine de meeste mensen die naar lans gaan hebben 100mbit card omdat ze veel leechen enzo :o

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zondag 15 april 2001 12:07 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Een netwerk kaart kost echt niet zo duur meer hoor:

Ne2000 UTP PCI 10/100Mbit 30,- bij MyCom.
Kost niet duur :?

Gr:):)tZZ

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar wie maakte de suggestie dat ze op LAN party''s ook nog 10Mb kaarten gebruikte? (Discussie gaat de verkeerde kant op zo.)

Verwijderd

Topicstarter
Kost niet duur :?

Is duur of Kost veel

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 09:12
Het gaat er toch ook gewoon om dat het stoer is dat je je netwerkkaartje overgeclocked hebt. :P

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

''t is OC-en, en dus is het wel leuk als iemand het probeert. Tuurlijk is het aanschaffen van een 100Mbit kaart eenvoudiger, maar ook die kun je OC-en. En 100Mbit moet altijd UTP hebben, en da''s rottig als je nog coax hebt liggen (zoals ik)

Trouwens, die NE2000 ISA kaartjes gaan nog veel hoger dan die 22MHz hoor! Die trekken 37,nogwat MHz ook nog wel.

Zo kun je trouwens ook je PS/2 keyboard OC-en, als je er een hebt die een kristalletje gebruikt. Dan komen je toetsen wat sneller door -> leuk in een drukke Q3/UT deathmatch

Verwijderd

Ow, nog iets: als je je netwerk overklokt en je hebt niet alleen maar switched verbindingen, dan moet je je kabellengte niet te lang maken. Anders kloppen die timers die het CSMA/CD protocol gebruikt voor o.a. packet resend na collision detect niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 april 2001 13:32 schreef DaBit het volgende:
Zo kun je trouwens ook je PS/2 keyboard OC-en, als je er een hebt die een kristalletje gebruikt. Dan komen je toetsen wat sneller door -> leuk in een drukke Q3/UT deathmatch
Hey, daar had ik niet aangedacht... Laatst merkte ik dat met MidtownMadness II minn tegenspeler eerder weg was dan ik, twerwijl we dezelfde wagen gebruikten... zal eens proberen.

37Mhz, mmm, ik begrijp dat je er zelf al een keer aardig druk mee bent geweest. Op een 100Mbit kaartje zit altijd een 25Mhz kristal. Alleen heb ik die niet...

Verwijderd

Je kunt dus een 100Mbit netwerk ook OC''en? Da''s op zich wel een tof idee!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dan wel elke kaart in je netwerk aanpassen, anders gaat het niet werken. Ook de HUB/Switch moet dus aangepast worden. Alleen heb ik mijn bedenken bij het tweaken van een 100Mbit netwerk, wat ik van veel mensen hoor is dat je toch maar tussen de 3 en 6 echte MB''s halen. De bandbreedte wordt dus niet 100% benut.

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:37

Sogree

..::te huur::..

Op zondag 15 april 2001 14:00 schreef TheMachine het volgende:

[..]

Hey, daar had ik niet aangedacht... Laatst merkte ik dat met MidtownMadness II minn tegenspeler eerder weg was dan ik, twerwijl we dezelfde wagen gebruikten... zal eens proberen.
Misschien was die tegenstander gewoon beter 8-)

Verwijderd

Een 10Mbit netwerk haalt met Windows Networking ook maar 600-700k/sec als er verder niemand op ''t netwerk bezig is.

Meer gebruik voor de grap eens FTP. Dan zul je zien dat je opeens 8-9MB/sec. over een 100Mbit netwerk trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Off topic: We zullen dat de komende week wel eens even proberen. Dan kun je mijn stinkend rubber ruiken...

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:37

Sogree

..::te huur::..

Op zondag 15 april 2001 14:23 schreef TheMachine het volgende:
Off topic: We zullen dat de komende week wel eens even proberen. Dan kun je mijn stinkend rubber ruiken...
Me ready >:)
Pagina: 1