Toon posts:

[BC3] Oude Cyrix op 291Mhz (5 volt is mooi !)

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even mijn oude Asus TX2P4 moederbord zitten tweaken...Soldeerbout erbij... Vcore op 4,07Volt, Vio op 3,87Volt Resultaat: mijn IBM/Cyrix 200 (166 echte MHz) loopt nu op 291Mhz! 83,3x3,5

Wie zegt toch steeds dat de spanning niet zo hoog kan... Die IBM/Cyrix van me kan op 5 Volt lopen ZONDER KAPOT TE GAAN! Hij wordt alleen te heet dan, na een 40minuten koeien reset hij. (ook met een coolermaster ding voor een AMD thunderbird brand ik dan mijn handen nog!).

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Goed gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Jouw processor moet eigenlijk op 2,9 Volt lopen...i.p.v 2,8.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Waah, coll.
Ik heb hier een IBM Cyrix 120+, die dingen draaien op 100 MHz.
Die heb ik geOCed naar een Cyrix 233+, en die draaien op 200 MHz.. 3.2 Volt

Je kan op dat ding eten koken. :)

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:37

Sogree

..::te huur::..

werkt de cache ook nog goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij is al twee dagen aan het koeien zonder problemen dus dat zit wel goed...

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Mooie prestatie, alleen zie ik niet in wat voor practisch nut dit kan hebben (ik heb zelf ook een 200 Mhz cyrix staan (met MMX), maar de prestaties zijn nog niet eens de helft van mijn P166MMX... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... Ik haal 625KKeys per seconde... Lijkt me heel sterk dat je meer haalt... Een Pentium II 350 haalt ongeveer 1 Mkeys/s. Wat haal jij met koeien?

Verwijderd

Topicstarter
Net even het resultaat bekeken van 4 dagen koeien... Gemiddeld 684748 Kkeys/sec. Dit betekend dat mijn processor 2347,801 Kkeys/Mhz per seconde haalt. Volgens mij haalt een echte Intel MMX niet meer dan dat. Wie wil even rekenen?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
dubbelklikken op koe. rechtermuisknop. benchmark RC5 long. en je heb je kkeys/s

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:59
pics? ik heb gewoon moeite deze shit te geloven, het geheugen van die tijd kon meestal 83MHZ FSB niet eens aan...

maar het zou kunnen en als dat zo is, maak er een artikel van, vinden OC''ers leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Die PC is aan het koeien onder "good old" DOS... Daar zit volgens mij geen benchmark fuctie bij, alhoewel ik nog niet naar de commandline opties heb gekeken. Het geheugen dat er in zit is 64Mb 60ns, in de BIOS alles zo langzaam mogelijk gezet. x444 x444 x444 cas 3, geen turbo pipelining enzo... Ging meteen goed.

PS bij mijn thunderbird (met WINME momenteel)kan ik de benchmark optie niet aanklikken...

• Initial G
  • Laatst online: 18:59
heb ik ook eens gehad, is nu over. weet niet waarom, maar misschien gaat t bij jou ook gewoon over :)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
C:\Program Files\distibuted.net\dnetc.exe -benchmark rc5

will do the trick.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op zondag 15 april 2001 11:38 schreef TheMachine het volgende:
Even mijn oude Asus TX2P4 moederbord zitten tweaken...Soldeerbout erbij... Vcore op 4,07Volt, Vio op 3,87Volt Resultaat: mijn IBM/Cyrix 200 (166 echte MHz) loopt nu op 291Mhz! 83,3x3,5
Euhm, da''s wel cool, een oude processor tweaken. Maar een 200+ draait toch standaard op 2 x 75 Mhz ?? Ik heb er zelf ook een gehad, maar dat ding werd al zo warm van zichzelf dat ik ''m bijna niet overklokt heb. 166 Mhz trok ie nog net, hoger ging ik maar niet. Ik had wel de oude 3,5 Volt kachel, die zowiezo al ERG warm werd.

• Toewan
Op dinsdag 17 april 2001 00:25 schreef GKLQuake het volgende:
pics? ik heb gewoon moeite deze shit te geloven, het geheugen van die tijd kon meestal 83MHZ FSB niet eens aan...

maar het zou kunnen en als dat zo is, maak er een artikel van, vinden OC''ers leuk...
Jawel hoor, ik had 72 pins EDO geheugen, draaide op 60 ns, x333 bij mij op 83 Mhz. Zo heb ik m''n K6 200 op 210 Mhz laten draaien, ging goed. M''n geheugen trok het gewoon. (en m''n PCI kaarten ook)
Als moederbord had ik de onderhand heilig verklaarde Asus P55T2P4 rev 3.1.

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hoe kwam je eigenlijk op het idee om dit te doen?:?
Of had je zo''n avond van: ik verveel me, dus wat kan ik doen om de tijd te doden?:+
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze prestatie. :Y)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Wilde dat systeem eigenlijk verkopen, maar er reageerde maar niemand... Het ding stond verder toch niks te doen op mijn studenten kamer, dus moest het maar weer even "aangezwengeld" worden. Extra stroom hoef ik niet te betalen :) Omdat het systeem toch niet veel waard was heb ik hem maar eens maximaal zitten tunen... Iedereen denk dat zo''n precessor op 5 Volt al kapot gaat maar dat is dus echt niet waar! Ik kan hem 40 min laten koeien, daarna reset hij pas doordat het koelblok ontzettend warm is geworden. (Origineel werd dat ding van me helemaal NIET warm) met een coolermaster ding voor een AMD proc. blijft hij netjes op temperatuur... (Kouder dan mijn 900@1192Tunderbird welke 53 graden word bij 2,13Volt)

Maar dat ding van me heeft 2 jaar op 2,5x66Mhz gestaan @2,9Volt. Daarna heb ik hem op 3,5x66Mhz gezet, werkte prima op 3,2 Volt...

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op dinsdag 17 april 2001 00:19 schreef TheMachine het volgende:
Volgens mij haalt een echte Intel MMX niet meer dan dat. Wie wil even rekenen?
Een Cyrix haalt per/mhz meer keys dan een pentium! Cyrix liet ook altijd alleen maar een grafiekje zien van de ALU, en niet van de FPU, Cyrix is sneller met zijn AlU unit dan een pentium, op gelijke mhz''en

systeem specs

• Toewan
Da''s waar, maar de FPU van Cyrix was om te huilen (werd bij mij door m''n grafische kaart weer wat rechtgetrokken, Matrox Mystique 4 Mb) Draaide veel spellen toen vrij redelijk, met die Cyrix. Maar na die 200+ ben ik overgegaan naar een AMD K6 200, dat was echt een vooruitgang. :)
Pagina: 1