In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Ik heb geen ervaring met Slackware, dus val me niet gelijk aan als het niet kan
Geldt zo'n geintje (programma niet in achtergrond) dan meteen voor alle terminals (waar je naartoe switcht met alt-F2..etc)?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Verwijderd
jah het maakt niet uit... als ik dus een processje draai en ik switch van tty1 naar tty2 en doe bijv. ps --User xenic zie ik em ook staan... als dit is wat je bedoelt dan
tis ctrl-alt-F# btw
--
xenic
blah...
btw: bij mij (slack) is 't dus echt alt-F#, ik heb geen X
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Verwijderd
met ctrl-alt-f# is # de nummer van F1 F2 etc..
--
xenic
blah...
En wat betreft die consoles, probeer 't eens zonder ctrl...
ps: dat # was wel duidelijk, anders had ik wel alt-F-shift-3 getypt
Maar... init start de mingetty processen (die de login prompt verzorgen) pas nadat rc.local klaar is. Daarom krijg je op geen enkele terminal een login-prompt als rc.local blijft 'hangen'.
Voor degenen die hier meer over willen weten: ontleed je /etc/inittab eens aan de hand van de inittab-manpage. Is meestal niet eenvoudig om te doen voor een newbie, maar het is wel erg leuk om je boot-procedure van je machine doorgrond te hebben.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Verwijderd
l6:6:wait:/etc/rc.d/rc.6
neem ik aan dat ik gewoon het scrippie kan veranderen naar een andere die em dus afsluit en waarmee elke user zou kunnen afsluiten?
is er dan ook een mogelijkheid om de ctrl-del-bkspc een functie te geven in console?
pinball: owja alt-F# werkt.. ik al die tijd met ctrl-alt-F al die moeite voor nix
--
xenic
blah...
ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t3 -r now
Als je met ctrl-alt-del wil afsluiten i.p.v. rebooten, maak er dit van:
ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t3 -h now
En als je met ctr-alt-del een zelfgeschreven scriptje wil activeren, doe je dit:
ca::ctrlaltdel:/home/xenic/myscript
Verwijderd
ik had eigenlijk beter moeten kijken staat dus gewoon in de inittab.. keek gewoon naar de run level 6 en dacht dat hij daar naar verwees.. is het ook mogelijk om dus dit te maken.
ca::ctrlaltbkspc:/sbin/shutdown -h now
zodat ik als je het met de backspace doet gewoon afsluit?
--
xenic
Verwijderd
dit met alt-F# werkt dus niet onder X .. dan verwisselt hij naar een andere virtuele desktop.. dan moet je dus wel ctrl-alt-F# doen... maar jij gebruikte geen X he? X roelt best wel trouwens ..
--
xenic
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Verwijderd
Dit probleem heb ik ookOp zaterdag 22 april 2000 17:50 schreef Myrdhin het volgende:
Waarschijnlijk gebruik je LILO om linux te starten. Als je nu na het woord linux nog een S of een 1 plaatst start ie op in single user mode. Daarna kun je de rc.local aanpassen en rebooten.<BR>
alleen ik heb GRUB version 0.90 i.p.v. lilo
nu kan ik wel een command-line krijgen of
een command wijzigen
maar wat moet ik dan wijzigen
dit heb ik nu:
root (hd0,0)
kernel /vmlinuz-2.4.7-10smp ro root=/dev/hda2
initrd /initrd-2.4.7-10.smp.img
Verwijderd
Hi,Op zaterdag 22 april 2000 17:50 schreef Myrdhin het volgende:
Waarschijnlijk gebruik je LILO om linux te starten. Als je nu na het woord linux nog een S of een 1 plaatst start ie op in single user mode. Daarna kun je de rc.local aanpassen en rebooten.<BR>
K gebruik het grafische deel van LILO, (en heb t zelfde probleem met rc.local) maar ik kan dus geen S of 1 erachter zetten. Hoe kan ik dat wel doen, of hoe switch ik naar "niet-grafische-interface". thnx