De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
En dan voor 2,95
Geen inspiratie
Verwijderd
dat gebeurd dus alleen bij amd socket als ik het goed lees heb 370 en hij ginger zelfs makkelijker op dan de originel.het is wel een vreemd iets thermelake moet wel iets doen als het echt zo is.nedeland zal echt niet het enigste land zijn waar men amd cpu''s heeft en orb koelersOp zaterdag 14 april 2001 23:59 schreef RainbowBears het volgende:
Lees deze [topic=124345] thread. Altijd leuk als je nog wat sleutelhangers wilt bekijken. Maargoed dat ik een fop32 heb ;]
Ik vind dat altijd zulke stemmingmakerij, een Super Orb is net zo moeilijk (of makkelijkOp zaterdag 14 april 2001 23:59 schreef RainbowBears het volgende:
Lees deze [topic=124345] thread. Altijd leuk als je nog wat sleutelhangers wilt bekijken. Maargoed dat ik een fop32 heb ;]
Verder NOOIT een proc. zonder pasta gebruiken, want dan kan die oververhitten zonder dat je fan er iets aan kan doen.
Verwijderd
Alleen ik ben nog geen thread tegengekomen dat een FOP32 je core heeft gemolt. In tegenstelling tot de orb koelers. Toch raar. En of een fop32 nu beter koelt of niet was hier niet aan de orde ;]Op zondag 15 april 2001 12:34 schreef Jake het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zulke stemmingmakerij, een Super Orb is net zo moeilijk (of makkelijk) te monteren als een FOP32. Die FOP32 koelt beter, maar maakt ook veel meer lawaai.
Verwijderd
Als je bijvoorbeeld een superorb op een AMD TB 1200 MHz plaatst zonder koelpasta is ie binnen 1 minuut in ieder geval dood en zwartgeblakerd aan de onderkant
Voor een Intel ?
Ik zou em trouwens ook niet zonder koelprut
gebruiken!
I'm partial to your abracadabra
Verwijderd
Ik kan het fout hebben... (!)Op zondag 15 april 2001 23:20 schreef real_raichu70 het volgende:
Intel Core is gewoon sterker
Ik dacht dat intel core ook aardig zwak was, maar dat er iets overheen zit (net zoals bij K6 serie) zodat de core niet helemaal bloot is, maar beschermd.
Verwijderd
ik zit een beetje te pitten
het is al laat
edit: o ja, zeg maar jij hoor
(ik weet dat in België niet gebruikenlijk is, maar het mag toch
Verwijderd
uhh er leuk maar het is verboden geworden om coolpasta aan consumenten te verkopen omdat het giftig is, Heb het gevraagt omdat niemand het hadOp zaterdag 14 april 2001 23:50 schreef martijn12345 het volgende:
Het is geen geweldige koeler, maar ook geen ramp. Hij is wel aardig. Ik zou alleen NEVER EVER NOOIT OOIT !!! een koeler monteren zonder koelpasta.. Voor je het weet is je CPU stuk, en dat ik knap zonde. Dus zet je pc uit, en haal voor 2,95 een tube koelpasta bij de electroboer. Dan weet je zeker dat je CPU niet dood gaat, en doorgaans zakt de temp 5-15 door het gebruik van koelpasta...
En dan voor 2,95
Verwijderd
Heb ik er destijds afgehaald en koelprut onder gesmeerd.
I'm partial to your abracadabra
nope zit niksOp maandag 16 april 2001 00:01 schreef AnNiHiL8oR het volgende:
Uhm mensen ik kan het mishebben hoor maar volgens mij zit er gewoon een thermalpad onder die golden orb, dan heb je geen extra koelpasta nodig, of zie ik dit nu verkeerd.
Verwijderd
Nee dat zie je behoorlijk goedOp maandag 16 april 2001 00:01 schreef AnNiHiL8oR het volgende:
Uhm mensen ik kan het mishebben hoor maar volgens mij zit er gewoon een thermalpad onder die golden orb, dan heb je geen extra koelpasta nodig, of zie ik dit nu verkeerd.
Verwijderd
Nou, dan vraag ik me af over welke pasta jij het hebt hoor. De gewone witte pasta bestaat uit zeer fijne aluminumoxide deeltjes in siliconenolie. Beide moet je niet opeten, maar zijn ook niet extreem giftig. AS bestaat uit kleine zilverdeeltjes in siliconenolie. Ook niet echt extreem giftig.uhh er leuk maar het is verboden geworden om coolpasta aan consumenten te verkopen omdat het giftig is, Heb het gevraagt omdat niemand het had
Bleekmiddel is een stuk gevaarlijker/giftiger, en dat kan ik gewoon bij elke supermarkt kopen.
Verwijderd
Verwijderd
Als alles mooi vlak is (tot korrel 1200 schuurpapier bijv.), schoon en vetvrij, dan is het verschil AS/witte koelprut best wel minimaal.
Verwijderd
Mijn Gorb heeft een compleet verschillende bevestiging. Deze moet je draaien!!!!
Hoe kan dat nu, heb ik dan een oude of een nieuwe.
staat ok op mijn doos maar dat kan niet je kunt hem namelijk niet draaien heb je wel een plak koelprutplaatje op dan die heb ik weer nietOp maandag 16 april 2001 23:47 schreef MrK het volgende:
He!!
Mijn Gorb heeft een compleet verschillende bevestiging. Deze moet je draaien!!!!
Hoe kan dat nu, heb ik dan een oude of een nieuwe.
Verwijderd
Als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niets!die Socket 370 Intels hebben gewoon een blote core , enkel de 8086-80586 hadden een kap erover en dat komt dus warmte transfer niet goed uit (waardoor K6 zo warm en onoverklokbaar is ) maar die reeks werd toch geen zak warm dus da was geen probleem . Gewoon tuubje Arctic Silver 2 kopen , dun laagje erop en klaar .
Intel core''s zijn juist wel verstevigd, je kan ze dan ook niet kapot krijgen met welke heatsink dan ook. Wat jij bedoelt is een heat-spreader, die de 0,13 P3 krijgt om de warmte weg te krijgen omdat de core veels te klein is om goed te kunnen coolen.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
(is wel gelukt
Ps. er zat bij mij WEL een thermalpad onder (nu niet meer)
ik kan hem niet draaien zit niks om te draaien geen schroefdraad of wat dan ook het heeft bij deze niks geen nut dat je hem gaat draaien ik snap er niks meer van moet toch de zelfde zijn?Op maandag 16 april 2001 23:54 schreef MrK het volgende:
Nou, ik heb ''m zekers te weten WEL moeten draaien. Ik dacht dat ik m''n socket van mijn mobo af draaide... zoveel kracht moest ik zetten. Maar dat zal wel komen omdat ik een INTEL cooler op een AMD probeerde te zetten
(is wel gelukt)
Ps. er zat bij mij WEL een thermalpad onder (nu niet meer)
Verwijderd
Het is idd erg vreemd, maar als je mijn orb draait dan gaan die klemmetje die om je ''socketuitsteeksels''(mooi woord he) dichter naar elkaar toe waardoor kij gaat klemmem.Op maandag 16 april 2001 23:56 schreef hobgoblin het volgende:
[..]
ik kan hem niet draaien zit niks om te draaien geen schroefdraad of wat dan ook het heeft bij deze niks geen nut dat je hem gaat draaien ik snap er niks meer van moet toch de zelfde zijn?
Maar goed..
Los daarvan klopt het wel dat er standaard een thermalpad op zit. Ikzelf heb deze eraf gehaald om er wat eigen compund op te doen. Het is sterk af te raden om NIKS te gebruiken...
...gamen blijft leuk...
zolang hij goed en niet tewarm word is dat echt niet nodig.
Tuurlijk is het niet echt nodig als je een CPU hebt die niet warm wordt op default snelheid (zoals de P3), maar dan moet je niet gaan o/c''en!
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Bnet pindle#2913
en de duron van m''n pa die draait 700@900 standaard koelertje zonder koelpasta.
En het is nu zo''n hype omdat die TBirds goeie cooling moeten hebben...
...gamen blijft leuk...