Toon posts:

[BC3] Bios geeft 1.5 v aan Sandra 1.84 v. ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zat er aan te denken om mijn systeempje iets sneller te krijgen door de voltage op de core iets te verhogen. Echter Sandra geeft al 1.84 volt aan terwijl mijn bios zegt dat ie op 1,5 volt staat. Wie moet ik geloven???

En wat is het maximale voltage, ik heb een 900 momenteel op 1020 anders crashed win2K.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

geloof sandra maar.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, *:'(*..

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

hoezo ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Omdat ie natuurlijk hoger wil, 1,84 is in principe al zowat de max..

GDW, wat gebeurt er dan als je de Vcore wat verhoogt ?? Niet meteen BAM naar max in de BIOS, maar een stapje, dan nog een.. etc..

(Wat heb je nu dan in de BIOS of met de jumpers ingesteld?) En misschien heb je wel een conflict met de Jumperfree mode en de jumper instellingen.. er wordt wel gezegd dat je dat mobo het stabielst krijgt met de Jumper mode..

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Waarom er van uitgaan dat Sandra gelijk heeft, die zegt dat mijn Vcore op 2.6 staat terwijl die toch echt op 2.2 staat en mbm 2.23 meet.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Wanneer leren mensen nou es dat sandra echt een kl*te-test is, of welk vlak dan ook. Download motherboard monitor maar es, die geeft veel betrouwbaardere resultaten.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Linkje ?

Maaruh, ik heb 1.750 ingesteld in bios, en dat msi progje geeft 1.88 aan, net als bios...

Ligt dit gewoon aan me goedkope voeding of aan mobo ?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op zondag 15 april 2001 00:11 schreef Hooi het volgende:
Omdat ie natuurlijk hoger wil, 1,84 is in principe al zowat de max..
Hij stelt hem in op 1,75 en krijgt 1,88 Dat lijkt me toch niet echt kut. Dat hoef je dus waarschijnlijk geen Volt. Mod. te doen om de 2,0 volt te bereiken, en dat is erg prettig.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, ik heb mijn foutje ontdekt en tevens een ander raadsels.

Bios stond op automatisch (dus niet 1,50 want toen trok ie het nie). Dus heb ik 1.80 user define ingesteld, om te kijken wat Sandra aangaf. 1,89 Volt bleek dat te zijn.

Dus eigenlijk is het nu Bios 1,80 en Sandra 1,89.

Bios durf ik nu niet meer op 1,85 te zetten. Misschien gaat er iets mis.
Ik laat het voltage maar op automatisch staan. Het ziet er naar uit dat dat toch het beste is. :z

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Het is normaal dat je iets meer krijgt als je instelt. Die van mij is ingesteld op 1,85 en ik krijg 1,904.

je hoeft niet bang te zijn om hem te verhogen, MITS je koeling goed genoeg is.
Als ie boven de 55 graden uitkomt zou ik hem niet meer verhogen....

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Thx, soms nu het warmer word, wordt ie weleens 52-53 graden, maar ik moet ff wat koelpasta halen, zit haast niks op.

Trouwens ik zit nu op win2K (1020 Mhz stabiel)te werken en dan clockt ie niet zo snel als op win98(1040 Mhz).

Nog een laat antwoord op Hooi zijn vraagje: Ik heb de multplier ingesteld via de multiplyer dipswitch. ik heb die functie bios matig niet gezien in 1007 .
Pagina: 1