Toon posts:

[BC3] sicce 1300 L/uur = 500 werkelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit zuigt...

ik heb een sicce idra 1300l/h

ik ben vandaag eens wat proeven gaan doen..
voor afregeling van mijn pomp enzo.

mijn pomp wil maar 500 liter per uur doen :(
dit is door een 8mm gat.. 10mm slang..

en de meeste waterblokken hebben dus 8mm gaten he .. GDVR!
OK.. die van mij dan wel niet... maar het gaat om het idee..

heeft iemand ook al eens een gewone 800 l/uur nagemeten??

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
helaas

Audi A8 W12 6.0

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb zo''n Sicce 800L/u en heb ''m nagemeten en kwam op ongeveer 600, wel ruw geschat. Dat was met koelblok en radiateur.

Verwijderd

Topicstarter
heel precies gemeten -> 515 L/uur..

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
vandaag net mijn waterblokgetest en reservoir, heb een 800 ltr/u en kom met de nodige versmallingen op 650 ltr, maar moet nog een radiator tussen, was wel met 1 meter verloop naar boven, toch wel netjes...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.sicce.com/sito/data/datagif/giftech/Idragra.gif

Het ligt natuurlijk ook aan welk hoogte verschil je in je circuit hebt.

Maar ik zit nog te twijfelen tussen een Nova en een Idra. Ik heb een Celly II 566 met een DangerDen blok. Welke kunnen jullie mij aanraden?

Verwijderd

Topicstarter
moet je nagaan... ik heb niet eens een hoogteverschil..

• PsYgHo
ik heb wel de gehele acherkant eraf gehaald, dus met die optie voor inline , je weet wel, die is er ook niet oip, je ziet eingelijk meteen de aandrijf vinnen van het pompje..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• PsYgHo
Op zaterdag 14 april 2001 23:58 schreef Psychostase het volgende:
[afbeelding]

Het ligt natuurlijk ook aan welk hoogte verschil je in je circuit hebt.

Maar ik zit nog te twijfelen tussen een Nova en een Idra. Ik heb een Celly II 566 met een DangerDen blok. Welke kunnen jullie mij aanraden?
heb zelf de nova.. zie ook..
[topic=161449]

• DarkTemple
Je moet wel die draai"dop" (met + en - in tekening hierboven)eraf halen voor de max. doorstroom. Maar waarschijnljk heb je dat al.

Verwijderd

Topicstarter
yup..

denk dat ik een andere fitting bovenop ga zetten..

hebben jullie ook een bottleneck van 8mm??

• _zeus_
  • Laatst online: 27-11-2025

_zeus_

Sterker nog ik heb slangen van 8mm binnendiameter.Enne de pomp die ik heb doet 150l/h.Maar goed ik heb eens ruwweg berekend wat de inhoud van mijn koelblok is (dangerden) en dat is ~ 14 cc.150 l/h= 150000 cc/h gedeeld door 3600= ~42 cc/sec.Dus de totale inhoud van mijn waterblok wordt dan 3x per seconde totaal ververst , lijkt me genoeg.Maar bij mij wordt het water (eigenlijk antivries met water) nog door een compressor tot -35 gekoeld.Enne het gaat om de temp die je bereikt op je cpu niet echt om wat je pomp doet.

Verwijderd

Ik heb ook een Danger Den blok met een Sicce Nova pomp. Er komt best veel water doorheen per uur denk ik zo ondanks alle versmallingen.

Greetz

Verwijderd

Ik hou zo''n 400-500L/uur over van die 800L/uur die de Sicce Nova zou produceren met dat buisstukje erop ipv dat draaiding.

De reden is vnl de radiator; deze heeft een vrij grote stromingsweerstand.

Meer dan voldoende, 400L/uur, IMHO.

• DarkTemple
Ik heb 12mm slangen, dus ik denk dat die 8mm wel eens het probleem kan zijn. Bij mij is de smalste doorgang die van het Dangerden block.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heeft je pomp misschien per ongeluk zonder water gestaan. Is mij ook gebeurt tijden het testen van m''n koeling is snachts een slang los geschoten. Als je dan je pomp open schoeft zie jet dat je hele propellor (of hoe z''on ding heet is weg gesmolten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 april 2001 14:30 schreef idX het volgende:
Ik heb 12mm slangen, dus ik denk dat die 8mm wel eens het probleem kan zijn. Bij mij is de smalste doorgang die van het Dangerden block.
GRMBL.. had net paar mooie kraantjes die RETE-duur zijn (en 8mm)... maar goed.. ik zal ze parallel zetten.. en wat meer 16mm slang halen

Verwijderd

freakyfrank:

''t lijkt me sterk dat jij het verschil tussen 515L/uur en nog meer L/uur kunt merken.

Verwijderd

Topicstarter
maar je koopt toch niet voor de kat z''n k#t een 1300 liter pomp, niet??

nou ja... laat dit een wijze les zijn:
koop een sicce nova 800 ipv een 1300 !

Verwijderd

Och, die 1300L/uur pomp produceert altijd al meer waterflow dan een 800L/uur pomp in hetzelfde systeem.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De Idra levert meer druk. De Nova zal in jouw situatie minder dan 500 halen. 1300 en 800 liter zijn waarden, voor een onbelaste pomp, met grootste doorlaat (in geval van de Idra: De volledig onbruikbare 20mm tuit die erbij zit)

Met een 400 liter pompje behaalde ik met een Dual senfu setje slechts iets van 50 liter/uur.

Ik heb daar eens een zooitje metingen mee gedaan, lange slangen, korte slangen, andere pomp etc. Zal het eens opzoeken (staat op EZboard, het allereerste waterkoeling forum.)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 11:18 schreef Herman het volgende:
(in geval van de Idra: De volledig onbruikbare 20mm tuit die erbij zit)
idd ... en als je in die tuit kijkt, zie je dat er een klein gaatje van 10mm onderzit.. idem bij de inlaat.. slaat nergens op.. VIJLEN !! >:) (uitlaat he)

herman, weet je toevallig nog hoeveel impact de lengte van een slang heeft? indicatie is goed zat..

Verwijderd

Ehm, dat vijlen enzo aan die pompjes zou ik toch niet gauw doen. Zeker niet bij de inlaatpijp. ''t is toch een redelijk afgestemd geheel, zo''n pompje. Zomaar gaten uitvijlen kan ''t een stuk slechter maken ipv beter.

Verwijderd

Topicstarter
was maar een grapje.. :) ik zit met 8mm bottlenecks, en dan moet ik zeker extra performance uit het pompje halen door de 12mm naar 14 te maken ofzo..

heb het nagemeten in- en uitgang zijn 12mm..

Verwijderd

Topicstarter
is dat met 172W TEC en AMD volle gas?

Verwijderd

Bij mijn pompje (Sicce Nova) is dat 10mm buitendiameter, 8 binnendiameter ofzo. ''k heb het niet nagemeten.

Ag, lekker boeien allemaal. Ik merk het verschil tussen 120-150L uur en het dubbele niet eens.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op dinsdag 17 april 2001 14:24 schreef freakyfrank het volgende:

[..]

idd ... en als je in die tuit kijkt, zie je dat er een klein gaatje van 10mm onderzit.. idem bij de inlaat.. slaat nergens op.. VIJLEN !! >:) (uitlaat he)

herman, weet je toevallig nog hoeveel impact de lengte van een slang heeft? indicatie is goed zat..
Procentje of 10, uit mijn hoofd.

Verwijderd

Dat was niet met 172W pelt/AMD maar met een transistor die ik 60W of 80W (weet ik niet meer precies) liet verstoken.

Met pelt/AMD heb ik de mogelijkheid niet om nauwkeurig te meten. Die tempsensor van m''n bordje meet de temp door eens flink aan z''n duim te zuigen en vervolgens een temp uit te spugen. Niet echt betrouwbaar; mijn duim is nog betrouwbaarder.

• PsYgHo
zoals je weet ben ik ook bezig, heb nu eindelijk alles klaar reservoir, radiator, en waterblok. alles aangesloten, met een hoogte verschil van 1 meter. dus de ghele opstelling zoals die zou moeten, kom ik met een sicce nova dus op maar 180 liters per uur :(, de radiator is hier de vernagelaar. zonder radiator kom ik met dat pompje op ruwweg 500ltr/uur.. HOewel , het waterblok dus nu met 180 liter in het uur 1,6x per seconde het blokje word voorzien van nieuw water. lijkt me voldoende

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 15:46 schreef DaBit het volgende:
Met pelt/AMD heb ik de mogelijkheid niet om nauwkeurig te meten. Die tempsensor van m''n bordje meet de temp door eens flink aan z''n duim te zuigen en vervolgens een temp uit te spugen. Niet echt betrouwbaar; mijn duim is nog betrouwbaarder.
met een koetje en een variabele waterstroom moet je een heel eindje kunnen komen.
ruwe Tdelta is beter dan niks.

Ik heb mijn kraantje van L/uur voorzien. dus ik zal zeker wat metingen kunnen posten wanneer mijn blokkie klaar is. (zaterdag)
en dan zullen we wel eens zien wat goeie flowrates zijn voor hoog-wattage applicaties. >:)
Pagina: 1