Toon posts:

[BC3] Aluminium plaatje onder mn cooler ?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag mn Coolermaster Chk-5k11 cooler aan het schoonmaken en toen stuitte ik op een zilver plaatje (voelt aan als heel dun lood, wat ook wel eens om wijnflessen heenzit), maareh weet iemand waarvoor dat dient !? Als ik het eraf trek, dan zit er een laagje zwarte prut onder, wat naar koelprut ruikt..

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/cfsimoni/cooler.jpg

Is dat soms van dat tape of om core te beschermen, want het voelt best zacht aan.

en zou de cooler beter koelen als ik het eraf trek ? Zodat het koper direct contact maakt met de core :?

(enne het is niet dat papiertje wat je moet verwijderen, want das er allang af ;))

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

Dat is inderdaad koelprut met een soort plaatje, vasthouder van de koelprut, gewoon er vanaf halen, want nu is het al kapot, en daarna met een beetje koelprut (artic silver etc) weer op je CPU.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja.. ik heb hem er wel weer gladjes opgekregen, dus stuk is ie niet, maar ik denk dat ik hem er wel vanafhaal, volgens mij is direct contact tussen de core en het koperen gedeelte beter..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou er wel wat koelshit tussen doen vult de oneffeheden mooi op en geeft groter warmtegeleidend vlak

of je onderkant moet zo glad zijn :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de tips..

Verwijderd

Je hebt een dure koperen Galileo Coolermaster, met een koperen onderplaat, en daar zit TAPE onderop..??

Kweeniehoor, maar denk je ook niet dat het met fatsoenlijke koelpasta wat beter zal werken, .. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja eh.. dat zit er al vanuit de fabriek op.. dacht dat het zo hoorde.. maar ik ga het er morgen vanaf halen denk ik..
Op zaterdag 14 april 2001 22:46 schreef Hooi het volgende:
Je hebt een dure koperen Galileo Coolermaster, met een koperen onderplaat, en daar zit TAPE onderop..??

Kweeniehoor, maar denk je ook niet dat het met fatsoenlijke koelpasta wat beter zal werken, .. :?

Verwijderd

Lijkt me een goed voornemen ;)

Heb je koelpasta ?

Verwijderd

Is het geen koelpasta???? afgedekt door folie?? dat het niet uitdroogt enz. ????

Verwijderd

Topicstarter
Was wel van plan wat te kopen.. maar ja ik zit te wachten op mn studiefinanciering heh ;)

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 00:15 schreef Mr.WWW het volgende:
Is het geen koelpasta???? afgedekt door folie?? dat het niet uitdroogt enz. ????
LOL. Als het dat is, heeft''ie vergeten de folie er af te halen :D

(MMhh dat zou wel verklaren maarom de boel zwart is geworden..)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:19

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het is gewoon een stukje aluminium tape met lijm er onder. Dat zwarte spul wat je ziet, is dus gewoon lijm.
Dat tape zit er onder amdat het zacht is. Als je hem dus op je core drukt, dan vult het de oneffenheden op. Net zoals koelpasta.
Het werkt niet net zo goed als echte koelpasta, maar het werkt wel heel goed. Als ze er nl een los tubetje koelpasta bij zouden leveren, dan zou de helft van de gebruikers het niet gebruiken, of ze gebruiken te veel.

Als je hem er af haalt, moet je hem dus schoonmaken (met wasbenzine ofzo), en koelpasta gebruiken, anders zul je zien dat je CPU temp een stuk stijgt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
NEEE.. dat heb ik er nog bijgezegd.. er zat een geel papiertje op in begin en trouwens ook nog een laagje van die harde pasta op dat zilveren papiertje..
Zo stom ben ik echt niet hoor :(
Op zondag 15 april 2001 00:21 schreef Hooi het volgende:

[..]

LOL. Als het dat is, heeft''ie vergeten de folie er af te halen :D

(MMhh dat zou wel verklaren maarom de boel zwart is geworden..)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan dit antwoord heb ik wat :) nu is t me duidelijk vanwaar dat stukje tape
Op zondag 15 april 2001 00:29 schreef E-Vix het volgende:
Het is gewoon een stukje aluminium tape met lijm er onder. Dat zwarte spul wat je ziet, is dus gewoon lijm.
Dat tape zit er onder amdat het zacht is. Als je hem dus op je core drukt, dan vult het de oneffenheden op. Net zoals koelpasta.
Het werkt niet net zo goed als echte koelpasta, maar het werkt wel heel goed. Als ze er nl een los tubetje koelpasta bij zouden leveren, dan zou de helft van de gebruikers het niet gebruiken, of ze gebruiken te veel.

Als je hem er af haalt, moet je hem dus schoonmaken (met wasbenzine ofzo), en koelpasta gebruiken, anders zul je zien dat je CPU temp een stuk stijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja gewone van 5 piek.. helaas geen Arctic silver :'(. Op het plaatje is ook in de verte vaag mn cpu te zien met een dun laagje erop :P
Op zondag 15 april 2001 00:13 schreef Hooi het volgende:
Lijkt me een goed voornemen ;)

Heb je koelpasta ?

• Vidra

Vidra

Vragen?

offtopic:
Er is vast wel iemand in A''dam die wel een beetje Artic :) over heeft, althans dat je misscien een beetje kan kopen....

En anders wordt het bestellen....

bv bij www.space-promotion.nl of www.oc-shop.nl

(typo)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Vidra

Vidra

Vragen?

Das toch net binnen, is het nu alweer op..?? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm de 21e.. tja is een dure hobby :P
Op zondag 15 april 2001 00:56 schreef Vidra het volgende:
Das toch net binnen, is het nu alweer op..?? ;)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Kan je ook meteen de nieuwste muis van Logitech kopen..???

Trouwens m.b.t. die koelpasta...check your ICQ

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
is dat ''foliepapiertje'' niet toevallig een geleider die d.m.v. dat zwarte spul (waarschijnlijk lijm c.q. koelpasta .. of maybe koellijm) de boel beter koelt ?

want normaal gesproken zit er altijd wel pasta of een ander soort geleider onder de fan ..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vidra

Vidra

Vragen?

Nee, dat plaatje is gewoon frag-tape...

Dus tape dat normale koelpasta vervangt, maar Artic Silver is veel beter... :)

Pagina: 1