Toon posts:

[BC3] Koelen zonder bewegende delen (BIZAR)

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nou ik hoop dat het voor jullie tweakertjes (nikz mee bedoeld) het een beetje vatbaar is maar op het hardforum las ik dit,

http://www.exair.com/airamplifier/adj_air_amplifier_page.htm
:9

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Alleen die maken een herrie zeg (8> Dat wil je echt niet weten. |:( Dan neem ik liever nog een alpha-koeler. Die is nog stiller :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Wazig ding!

Maar als ik het goed begrijp is het een soort trechter, er moet dus nog steeds een fan voor of achter.

Of volgens de 2e page een compressor...en dat wil je ECHT NIET naast je pc hebben stoan B-)

Verwijderd

Topicstarter
die vortex dingen maken wel veel lawaai jah!< maar die air amps niet zo :) ( heel weinig zelfs )

Er zijn geen bewegende delen nodig, ook geen fans dus.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

PS. lees eens welke decibellen dit maakt, en zoek dan eens op bij welke waarden je pijn krijgt, en bij welke waarden je nooit meer iets hoort :+

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Heheheh mee eens!!!!!! >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
nau, ik denk niet dat je 1200scfm wilt gaan draaien, maar 100cfm is voldoende ofniet? ik weet niet welke formule je moet gaan rekene om de dB''s omterekenen :)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
80db(a), stille koeler is 30 db(a) dus 50 verschil elke drie erbij is verdubbelind dus 50/3 = 16 keer verdubbeld dus 2^16 keer zoveel lawaai
zo''n ding maakt dus ongeveer evenveel geluid als 64.000 low-noise fans :).

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dus, ze maken zoveel db''s als ze op max draaien, niet als ze op 100cfm ofzow draaien:)

• BC3 Victim
Hoeveel dB een alpha-(tje)?! 45????

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 20:00 schreef ShaDoW het volgende:
die vortex dingen maken wel veel lawaai jah!< maar die air amps niet zo :) ( heel weinig zelfs )

Er zijn geen bewegende delen nodig, ook geen fans dus.
Air Amps niet veel? Ik lees 78dB :?

Volgens mij heb je iets gemist op de site (of bij natuurkunde :P)

Verwijderd

Topicstarter
ligt aan de fan he marciepark :)

WOrkstation, 84db @ 1200scfm. lezen is een kunst

• Diablow
je zou ze natuurlijk wel ergens buiten kunnnen hangen en dan met een buis. Maar hoe staan die scfm t.o.v.cfm?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

En hoe wilde je dat bereiken. Door het volt door diezelfde waarde te delen, zodat je een (waarschijnlijk 230 + apparaaat) op 25 volt laat werken ofzo :?

Geen inspiratie

Verwijderd

voor die dingen heb je compressed air nodig..

dus zowiezo een compressor naast je PC..
of je zit naast een geschikt bedrijf (effe aftappe die handel :))

en 80dB!!! dat wil je niet weten !

edit:

en Zillion rulez inderdaad :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

compressor heeft een vrien van me nog staan, zou ik best mogen lenen .... mmmm >:)

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
martijn, ze zijn adjustable in airflow. ff knoppie draaien en whoila :) ( bij wijze van ,dan he )

• Diablow
Zou ze nutuurlijk ook op zuurstoffles kunnen aansluiten, heb je meer energie m te gamen:).

Verwijderd

Topicstarter
hier staat het wat leuker omschreven: http://www.exair.com/airamplifier/aa_page.htm

Verwijderd

ROFL 80 Decibel dan moet je gaan schreewen om iemand te verstaan:)

Verwijderd

ach op 100 cfm zal het nog een takke gerrie maken. Je kan ook een centrifuge gebruiken dan. Die maken ook zoveel herrie en die veplaatsen nog meer lucht :)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
mijn YS-tech 120mm propt 131.5 cfm bij 46 dba...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Het geluid daar gelaten denk ik dat je zo door je kaarten/kast heen blaast ;)

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 19:13 schreef Dr.Q het volgende:
mijn YS-tech 120mm propt 131.5 cfm bij 46 dba...
en? we hebben het over iets heel anders...Zometeen komt er nog iemand aanzetten dat ie een 120mm Delta HP fan heeft die 190CFM draait met 59dba. Als ik mijn Ventilator van het plaffond ruk en hem naast mijn pc laat draaien heb ik een hogere CFM tegen een lagere decibel.

Het gaat erom dat dat ding ook al heb je hem op 100 cfm gezet het nog een herrie zal produceren.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
vlamdievlam...
agreed.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1