[BC3] DECT overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Weet iemand iets te vinden over het opvoeren van een dect basis station of handset?

Het zou moeten kunnen ik heb ooit eens gehoord over een bedrijf waar je je telefoon heen zou kunnen brengen en die zouden er dan voor zorgen dat het berijk veel groter werd.

Heeft al iemand dit gedaan en hoe dan wel??

BvD.

I, for one, like Roman numerals

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat moet illegaal zijn, want de toegestane signaalsterktes zijn allemaal wettelijk vastgelegd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Def_P
  • Niet online
Illegaal, een beetje. Maar maakt jouw dat uit? Te hard rijden is ook illegaal, maar doet ook iedereen.

Ik zeg ook niet dat ik het wil gaan doen, maar ben alleen wel benieuwd of het kan. En dan hoe. Als het interessant is dan kan ik het eens proberen. Lijkt me wel relaxt, zeker met zo''n siemens micro.

Verwijderd

dit is illegaal omdat te sterke signalen
schadelijk zijn voor de gezondheid.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 17:25 schreef Def_P het volgende:
Illegaal, een beetje. Maar maakt jouw dat uit? Te hard rijden is ook illegaal, maar doet ook iedereen.
Tja, maar als er ineens een vliegtuig op je dak ligt >:)
Ik zeg ook niet dat ik het wil gaan doen, maar ben alleen wel benieuwd of het kan. En dan hoe. Als het interessant is dan kan ik het eens proberen. Lijkt me wel relaxt, zeker met zo''n siemens micro.
Je kunt een zender sterker maken, maar ik denk dat je bij kleine toestelletjes als die Siemens fysieke beperkingen hebt. Die zender zal aan de grens van het maximaal haalbare zitten. En een opgevoerde zender vreet ook meer stroom.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Def_P
  • Niet online
Ow, lekker.

Das natuurlijk wel minder leuk. Maar is die straling niet op een heel hoge frequentie, zodat je er geen last van hebt?

Maar ik heb niet die micro, ik heb nu nog een gewone. Maar als ik de basis zou kunnen modden zodat i verder gaat is zo''n ding wel leuk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 17:30 schreef crasher xl het volgende:
dit is illegaal omdat te sterke signalen
schadelijk zijn voor de gezondheid.
Nee, dat klopt niet. Een GSM zender is tussen de 1 en 2 Watt, en dat is veel sterker dan een huistelefoon. Dus die factor is hier niet echt relevant. Het gaat meer om de storing die een toestel in de ether veroorzaakt.

• Def_P
  • Niet online
Maar dit signaal is toch op 1800/1900 mhz, dus heeft toch niemand last van.

En omdat het digitaal is hebben andere dect gebruikers er ook geen last van, d8 ik zo.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 14 april 2001 17:35 schreef Def_P het volgende:
Maar dit signaal is toch op 1800/1900 mhz, dus heeft toch niemand last van.

En omdat het digitaal is hebben andere dect gebruikers er ook geen last van, d8 ik zo.
Voor exacte details over het hoe en waarom moet je denk ik ff op Internet zoeken, maar alle telecom stuff in Nederland wordt streng gekeurd. Ook GSMs en DECTs.

• Def_P
  • Niet online
Heb ff boekje erbij gehaald. Zend vermogen is 10mW(per kanaal).

Dus moet je nog een heel eind gaan om op het niveau te komen van een GSM.

Pagina: 1