Op zaterdag 14 april 2001 23:27 schreef -KOD- het volgende:
NOU we dit toch aan het posten zijn........ een vriend van mij vandaag zn 1200 TB in elkaar zetten..... op ABit KT7A..... ALpha6035 + Delta 60 HP Straaljager motor erin......... zeggen ze dat de FAN moet zuigen dus van processor af blazen naar buiten.... beetje vaag??? normaal blaas je juist op de PROC. TEMP...... ging SKy high toen we in de BIOS keken in NO time was die over de 50 graden heen
Dus proc. eraf kijken of comtact opperval wel goed was...... iestjes meer ARTIC SILVER II erop....... Koeler erop......
Weer veels te warm IDLE.... ik zei draai die FAN maar om laat maar blazen op het koellichaam........ en ja dat hielp...... temp.... steeg langzaam..... tot rond de 46 graden....... maar TOCH DIT HOORT ZO''N 10 graden lager te zijn.......... Kamer Temp was rond de 17
WTF is toch verkeerd iemand nog een oplossing.....
ohja en the pads van de ALPHA erop gedaan en di van de TB eraf gehaald......
KOOP EEN FINGERGUARD,
sorry voor het geschreuw maar als je z''n fan van 6800 rpm hebt , zijn die dingen echt levens gevaarlijk. gebeurd namelijk nog wel eens dat je bv ff wilt de luchtverplaatsing wilt voelen, en als je dan dus ff verkeerd zit. is echt gevaarlijk.
verder word de core van tbird/duron bove de gig gewoon heel erg warm, dus die silerado doet het nog niet eens zo slecht. fan blazen op de proc scheelt enkele graden meestal. maar ik zou hem laten zuigen, daarom heen een pijpzete die tegen je kast komt, en daar een blowhole maken , dus twee fans, dan trek je meteen al je warmte UIT je kast. dan maak je dat kleine shotje in het midden van je kast dicht (zodat de voeding niet tegenzuigt). want het voordeel van warmte van de headsink zuigen is dat de omgeving van de socket erg koel blijft, want hij trekt alle lucht eromheen weg, en als je gaat blazen word dat wel heel erg warm.!