Toon posts:

[BC3] axia 1333 temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me uit me naad gezocht naar wat nu door de beugel kan als temp voor mijn axia 1333... nu met silverado op 12 volt 52c idle en 55c max.
moet ik me zorgen maken? ik wist dat die hoge tb''s heet werden, maar ik moet nog oc''e! (loopt rond de 1,6 60c max met 1,85 v)
is die 55 max ok?
ik lees wel eens dat 70c kan, maar daar geloof ik geen ruk van....
mijn 1ghz liep 28c idle onder w2k!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
60c is eigenlijk wel de max.
Maar je loopt op 1,6ghz? :9

Verwijderd

Topicstarter
nee, nu gewoon 1333,
eerst helemaal stabiel,
dan oc''e...
wel getest,hij loopt net op 1,6, maar ik ben bang dat de temp een probleem is..
tis ook een nieuwe mobo (a7v133), moet je met jumpers gaan kutte voor het voltage...
ik weet ook niet hoe je een a7v133 goed oc''t...
ik voel me weer helemaal groen :o

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
bedoel je met 55c max, stressted?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Neem waterkoeling, dat wordt ie kamertemperatuur ongeveer. En het is stil. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 april 2001 12:55 schreef HermeS het volgende:
bedoel je met 55c max, stressted?
ja, ik heb nu een uurtje hot cpu tester draaien en volgens pcprobe issie 55c...

• Daan
  • Laatst online: 23:35
Ik zou dan toch gaan denken aan waterkoeling oid.. :)
Dat lijkt me wel hoogst geschikt voor zo''n ding, dan lekker koel op 1,6GHz draaien..
Mazzelpik..

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 april 2001 12:55 schreef Aikon het volgende:
Neem waterkoeling, dat wordt ie kamertemperatuur ongeveer. En het is stil. :)
ik krijg noooooit een akwarium in de kamer...

plus mijn siverado heeft me 230 piek gekost.. |:(

• HermeS
hmm , dan is dat wel heel erg weinig verschil, (tussen idle en stressted) , mijn eigen ervaring is dat mijn overgeklokte cpu stabiel loopt zolang hij niet boven de 50c komt, opzich mag hij maximaal 90c worden, maar ik denk niet dat dat erg stabiel loopt, ik zou zelf niet hoger willen dan 60c, maar hoewarm is je kast?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een antec, dus 22 graadjes boven nul..

antec roelt grote tijd!
:9

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Probeer eens MBM5 (motherboard Monitor), andere progjes geven het weleens fout aan, Asus Probe doet het bij helemaal raar met zijn 68 graden... terwijl mijn processor gewoon koud is al demonteer ik hem heel snel....

MBM5
http://mbm.livewiredev.com/download/MBM505.EXE

• HermeS
nou dan heb je dus wel een probleem, want nu al 55 graden , moet je voorstellen als je hem op 1500 laat lopen, en dan nog 1,85 volt geven, dan gaat ie denk ik toch wel a gauw naar 75 graden,
maar zoals mijn bovenbuurman zei, klopt dat telertje wel.
anders moet je even in de bios kijken.

en als je besluit een betere coeler tekopen, dan wil ik die silerado wel vanje overnemen.

Verwijderd

Topicstarter
heeee!!
zie ik daar een 46c bij mbm en 56 bij anus?

???

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 17:18
Ik had een 1100@1200, die werd idle rond de 30, stressed ergens tussen 50 en 55 gemiddeld. Heb hem ook weleens op 60 gehad (winter met kachel hard aan ;)), bleef goed werken. Op 1100 werd hij overigens ongeveer even warm.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga ''m nu stresse,
over een uurtje meer...

en als ik die silverado kwijt wil ben jij de eertse, deal!

• Aikon
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 12:59 schreef bwe het volgende:
ik krijg noooooit een akwarium in de kamer...

plus mijn siverado heeft me 230 piek gekost.. |:(
Waterkoeling kan je allemaal in een bigtower kwijt, kan je nog mee naar LAN-Party''s ook als je wil. Voor die 230 piek had je ook waterkoeling kunnen hebben...

Verwijderd

Topicstarter
wrijf het er maar in ja...

maar als ik die tb niet koel krijg wordt dat het volgende projectje....

maar je denkt dat ik voor ongeveer 250 klaar kan zijn met h2o?

• HermeS
nee, ik heb een fobie en dat is zoemmmmm geluid.

ik heb ook waterkoeling sins een maandje, en bevalt me heel goed, temperatuur is 5 graden gedaald, maar ik maak dan ook nog geen gebruik van een radiator, dit omdat ik nog een keus aan het maken ben voor bijpasende fans,

anyway:
ik was 150piek voor het blok kwijt, dan moet je nog een pomp hebben is ook al gauw 40 a 50 piek. een radiator is nog duurder (die wil ik zelf dus bij de sloop hallen dan zijn ze stukken goedkoper) 150 piek meesta, dus nee,wel duurder, maar ach , het heeft wel wat.

en 230 piek voor een silerado??? ze kosten toch maar 150?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 15:04
Op zaterdag 14 april 2001 13:13 schreef bwe het volgende:
heeee!!
zie ik daar een 46c bij mbm en 56 bij anus?

???
Dat had ik oop bij asus hardware monitor :) die gaf 10 graden meer aan als MbM.

Verwijderd

Topicstarter
ja, 130 mark, komt er nog wat vervoer bij,
maar omdat het rembours uit buitenland was deed tnt er nog eens 50 gulden bij!

en dan ook nog je vriendinnetje aan laten nemen (van mij hadden ze de pot op gekunt, was de afspraak niet) en bingo... 230 piek voor een cpu-koelertje...

• HermeS
ach, zolang hij maar niet teveel geluid maakt natuurlijk , dan zul je er een hoop plezier van hebben, maar ja als ie ook nog zo warm word, heb je wel koelpasta gebruikt?

ik heb zelf een silent voeding gekocht vande week voor 200 piek, + 2 hd dempers voor 120 piek, het geluids niveua in mijn kamer is nu gewoon eng (tenminste vond ik in het begin :) )

Verwijderd

Topicstarter
er zat een spuitje bij met koelpaste,
ik heb een klein beetje beruikt...

zou andere pasta heel veel schelen?
10 graden?

denketnie...

• HermeS
denk het niet, goekkope koelprut zit in kleine zakje van 2gram.

en waarschijnljik heb jij dus wel wat duurdere, (een spuit).

• Aikon
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 13:30 schreef bwe het volgende:
maar je denkt dat ik voor ongeveer 250 klaar kan zijn met h2o?
Koelblokje (vanaf) 120,-
Pompje 40,-
Slangetje 10,-
Radiateur 25,-
Reservoir 15,-

Radiateur heb ik voor 25,- geregeld (2e hands natuurlijk). Slangetjes kan je wel in tuincentra goedkoop kopen. Reservoir moet gewoon een afsluitbaar bakje zijn. Pompje is ook niet duur. Koelblok heb je vanaf 120,-, een koperen vanaf 160,- ongeveer.

Verwijderd

AMD kan tot 90''C zelfs dus ik zou mij niet druk maken over 55''C als hij dat stressed is.
Als hij idle is op 55''C dan kan het inderdaad nog aardig oplopen. :)

• Aikon
  • Niet online
Op zaterdag 14 april 2001 15:23 schreef CRiViT het volgende:
AMD kan tot 90''C zelfs
De Core kan tot 90''C, dus je de buitenkant kan tot ongeveer 70''C. Zit namelijk zo''n 20 graden verschil in. En het is niet echt geweldig om hem op z''n maximale temperatuur te laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
maar het valt allemaal reuze mee,
nu idle 45c, die anus temp meter zuigt gewoon...
mbm EN cpumon weten te melden dat het 45 is,
dus ruimte om te oc''e.

maar waterkoeling, klinkt goed....

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Op zaterdag 14 april 2001 12:53 schreef bwe het volgende:
nee, nu gewoon 1333,
eerst helemaal stabiel,
dan oc''e...
wel getest,hij loopt net op 1,6, maar ik ben bang dat de temp een probleem is..
tis ook een nieuwe mobo (a7v133), moet je met jumpers gaan kutte voor het voltage...
ik weet ook niet hoe je een a7v133 goed oc''t...
ik voel me weer helemaal groen :o
Kan ook in de Bios hoor :)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Neem waterkoeling, dat wordt ie kamertemperatuur ongeveer. En het is stil.
Is het zo warm op jouw kamer ? ;) De AXIA die ik onder m''n waterblok had werd 41 Graden... PS wel lachen check deze screenie van 5 minuutjes geleden :

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/nwiggers1/images/waterkoeling-koud.jpg

Van AXIA 1333 onder waterblok:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/nwiggers1/images/mbm4.jpg

Concrete Loop Watercooling

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

230 piek. Dat krijg je ervan als je niet even zoekt. Ik heb al ZOO vaak verteld dat je hem ook in Ned kunt kopen voor 168,80 inc verzendkosten.

Maar ja. Ik ben over de koeling ook niet helemaal tevreden. Idle is keurig tb850@1000@1,85 word 42 graden. Maar ontdanks mijn 3 casefans krijg ik hem stressed ook over de 55 heen.

Ik heb 3 reviews gelezen waar ze de Silverado de hemel in prezen... Hij is ook zeker niet slecht... maar zo koel als in die tests is ie bij mij nooit geweest. Ook ik denk aan een andere koeler (heb er een topic over gehad aantal dagen geleden)

Ik ga er trouwens van uit dat je een Asus Mobo hebt, want die geven altijd de zooi warmer aan als Abit en MSI.

Geen inspiratie

• HermeS
Op zaterdag 14 april 2001 21:22 schreef martijn12345 het volgende:
230 piek. Dat krijg je ervan als je niet even zoekt. Ik heb al ZOO vaak verteld dat je hem ook in Ned kunt kopen voor 168,80 inc verzendkosten.

Maar ja. Ik ben over de koeling ook niet helemaal tevreden. Idle is keurig tb850@1000@1,85 word 42 graden. Maar ontdanks mijn 3 casefans krijg ik hem stressed ook over de 55 heen.

Ik heb 3 reviews gelezen waar ze de Silverado de hemel in prezen... Hij is ook zeker niet slecht... maar zo koel als in die tests is ie bij mij nooit geweest. Ook ik denk aan een andere koeler (heb er een topic over gehad aantal dagen geleden)

Ik ga er trouwens van uit dat je een Asus Mobo hebt, want die geven altijd de zooi warmer aan als Abit en MSI.
dat ligt er natuurlijk aan wat voor cpu het is.
in dit test is het niet z''n hoog geklokte!.

maar waar kan je dan die silevardo krijgen in Nederland?

Verwijderd

Topicstarter
ik HEB me de tering gezocht naar waar ik dat ding kon kopen, zelfs gepost (niet hier helaas)en ben uiteindelijk in germany terecht gekomen...
maar water onder de brug, ik heb hem nu en ben nu gekomen bij 1,5ghz met 45 idle op 1,87v, helemaal stabiel. een quote van sharky "Our final note regarding the new Athlon concerns heat. Manufactured on a .18-micron process, it would seem as though AMD has squeezed almost every available drop of performance from their current design without sacrificing stability. As it stands, the idling 1.33GHz processor operated at 125F/52C.
oftewel, 52 idle mag!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ehm misschien win je meer met een betere airflow in je kast? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 april 2001 22:40 schreef hezik het volgende:
ehm misschien win je meer met een betere airflow in je kast? :)
als je de tijd had genomen om alles te lezen had je gezien dat ik een antec heb met een mobo temp van 22/23 graadjes boven nul...

super airflow

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ok sorry, iets te haastig gereplied.. ik bedoelde het goed hoor :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

NOU we dit toch aan het posten zijn........ een vriend van mij vandaag zn 1200 TB in elkaar zetten..... op ABit KT7A..... ALpha6035 + Delta 60 HP Straaljager motor erin......... zeggen ze dat de FAN moet zuigen dus van processor af blazen naar buiten.... beetje vaag??? normaal blaas je juist op de PROC. TEMP...... ging SKy high toen we in de BIOS keken in NO time was die over de 50 graden heen

Dus proc. eraf kijken of comtact opperval wel goed was...... iestjes meer ARTIC SILVER II erop....... Koeler erop......

Weer veels te warm IDLE.... ik zei draai die FAN maar om laat maar blazen op het koellichaam........ en ja dat hielp...... temp.... steeg langzaam..... tot rond de 46 graden....... maar TOCH DIT HOORT ZO''N 10 graden lager te zijn.......... Kamer Temp was rond de 17

WTF is toch verkeerd iemand nog een oplossing.....

ohja en the pads van de ALPHA erop gedaan en di van de TB eraf gehaald......

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 april 2001 23:15 schreef hezik het volgende:
ok sorry, iets te haastig gereplied.. ik bedoelde het goed hoor :)
ok,
bedankt voor je reactie....

• HermeS
Op zaterdag 14 april 2001 23:27 schreef -KOD- het volgende:
NOU we dit toch aan het posten zijn........ een vriend van mij vandaag zn 1200 TB in elkaar zetten..... op ABit KT7A..... ALpha6035 + Delta 60 HP Straaljager motor erin......... zeggen ze dat de FAN moet zuigen dus van processor af blazen naar buiten.... beetje vaag??? normaal blaas je juist op de PROC. TEMP...... ging SKy high toen we in de BIOS keken in NO time was die over de 50 graden heen

Dus proc. eraf kijken of comtact opperval wel goed was...... iestjes meer ARTIC SILVER II erop....... Koeler erop......

Weer veels te warm IDLE.... ik zei draai die FAN maar om laat maar blazen op het koellichaam........ en ja dat hielp...... temp.... steeg langzaam..... tot rond de 46 graden....... maar TOCH DIT HOORT ZO''N 10 graden lager te zijn.......... Kamer Temp was rond de 17

WTF is toch verkeerd iemand nog een oplossing.....

ohja en the pads van de ALPHA erop gedaan en di van de TB eraf gehaald......
KOOP EEN FINGERGUARD,
sorry voor het geschreuw maar als je z''n fan van 6800 rpm hebt , zijn die dingen echt levens gevaarlijk. gebeurd namelijk nog wel eens dat je bv ff wilt de luchtverplaatsing wilt voelen, en als je dan dus ff verkeerd zit. is echt gevaarlijk.

verder word de core van tbird/duron bove de gig gewoon heel erg warm, dus die silerado doet het nog niet eens zo slecht. fan blazen op de proc scheelt enkele graden meestal. maar ik zou hem laten zuigen, daarom heen een pijpzete die tegen je kast komt, en daar een blowhole maken , dus twee fans, dan trek je meteen al je warmte UIT je kast. dan maak je dat kleine shotje in het midden van je kast dicht (zodat de voeding niet tegenzuigt). want het voordeel van warmte van de headsink zuigen is dat de omgeving van de socket erg koel blijft, want hij trekt alle lucht eromheen weg, en als je gaat blazen word dat wel heel erg warm.!

Verwijderd

ik heb ook zo 1333 en a7v133 en hij wordt ook zo heet precies het zelfde ik heb nu zo''n swiftech gekocht van 229 piek bij de oc shop. mischien dat dit wat uithaalt want die kast is niet warm alleen dat ding .
als dat niet werkt.
hmmm als ik water koeling ga doen dan doe ik het echt vet.
Ik ken een scheepsmaker die veel met waterkoeling werkt kijken of we hem dat erg strak kunnen krijgen...

Wat is de min temp dat er nog geen condens optreed.

• HermeS
Op maandag 16 april 2001 04:59 schreef lemac4444 het volgende:
ik heb ook zo 1333 en a7v133 en hij wordt ook zo heet precies het zelfde ik heb nu zo''n swiftech gekocht van 229 piek bij de oc shop. mischien dat dit wat uithaalt want die kast is niet warm alleen dat ding .
als dat niet werkt.
hmmm als ik water koeling ga doen dan doe ik het echt vet.
Ik ken een scheepsmaker die veel met waterkoeling werkt kijken of we hem dat erg strak kunnen krijgen...

Wat is de min temp dat er nog geen condens optreed.
dacht 4-6 graden,

Verwijderd

hallo mensen zal ik ook ff wat nuttigs toevoegen aan dit gesprek? je biostemp is ook niet helemaal perfect. wat je moet doen voor een betrouwbare meting is het volgensde:

1 of 2 uurtjes laten stressen met verschillende proggies, dan rebooten met windhoos, en dan snel in de bios kijken. De temp die je dan ziet is het meest betrouwbaar, volgens mij. ik heb namelijk wel eens gezien dat de temp na 2 uur draaien in de bios nog steeds op liep, nou sorrie hoor maar daar geloof ik dus niet in!

kan ook gewoon bull zijn hoor maar volgens mij is het wel waar wat hierboven staat.

Verwijderd

5 graden C zal zon beetje de grens zijn voor condens. Denk maar aan een flesje bier ;)

Verwijderd

Topicstarter
laatste update:
totaal 15 uur laten stressen,
nu mobo 25, cpu 53...

en geen vuiltje aan de lucht, helemaal stabiel op 11*136.

ik hou hem zo, strak op 1,5 ghz.
nu w2k prof er op.

ik zou nog kunnen proberen met superpasta ipv dat spuitje, iemand die wil delen met mij?
Pagina: 1