Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
er staan 3 topics open over dit onderwerp:
[topic=160786]
nja en nog wat
zoek zelf maar hoor
[topic=160786]
nja en nog wat
zoek zelf maar hoor
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
nee hoe hoger hoe beter. Hoewel warmte geleding in vloeistoffen toch door stroming plaatsvindt, is de gewone geleiding ook voordelig.
het is trouwens W/(m*K) nu staat er watt per milli kelwin. In plaats van watt per meter-kelvin.
het is trouwens W/(m*K) nu staat er watt per milli kelwin. In plaats van watt per meter-kelvin.
waarom heeft een alpha dan een lagere waarde dan een gorb?
dat kán toch niet goed zijn?
aangezien de gorb slechter koelt dan de alpha, en het alu ook slechter is
dat kán toch niet goed zijn?
aangezien de gorb slechter koelt dan de alpha, en het alu ook slechter is
Alfa is zwart geanoiseerd, dus is warmte-afgifte beter.
ik dacht dat het hier gingen over. Hoeveel graden het staal opwarmt als er een watt warmte inkomt zeg maar (kom even niet uit mijn woorden) En dat dus hoe lager hoe beter.
bijv 0,5 zou dan zeggen. Per wat warmte stijgt de temp 0,5 graden.
dit is dus fout ?
bijv 0,5 zou dan zeggen. Per wat warmte stijgt de temp 0,5 graden.
dit is dus fout ?
Geen inspiratie
DaBit,alle anderen, bedankt.
Er mag een slotje op, ik weet genoeg.
thanx.
Er mag een slotje op, ik weet genoeg.
thanx.
Verwijderd
Ehm, je hebt lineaire thermische geleiding, uitgedrukt in W/(m.K), en warmteweerstand, uitgedrukt in K/W.
De eerste is een maat van hoeveel vermogen je moet transporteren om 1 graad tempverschil te krijgen. Bij gelijkblijvend vermogen betekent dat dus dat hoe hoger het getal, hoe lager het tempverschil, dus hoe beter.
De tweede is een maat van hoeveel graden een koelblok toeneemt bij toevoer van warmte. Een koeler met een warmteweerstand van 0.1 K/W zal bij toevoer van 100W aan warmte 100*0.1=10 Kelvin (graden dus) warmer worden.
Hier geld dus: hoe lager het getal, hoe beter.
De eerste is een maat van hoeveel vermogen je moet transporteren om 1 graad tempverschil te krijgen. Bij gelijkblijvend vermogen betekent dat dus dat hoe hoger het getal, hoe lager het tempverschil, dus hoe beter.
De tweede is een maat van hoeveel graden een koelblok toeneemt bij toevoer van warmte. Een koeler met een warmteweerstand van 0.1 K/W zal bij toevoer van 100W aan warmte 100*0.1=10 Kelvin (graden dus) warmer worden.
Hier geld dus: hoe lager het getal, hoe beter.
Pagina: 1