ze hebben deze cooler wel in Australie.... bij www.coolpc.com.au
gewoon hier bestellen???? iemand ervaring met die gasten.
duurt 7-10 dagen en kost 20 gulden verzenden
FOUTJEOp zaterdag 14 april 2001 13:19 schreef -KOD- het volgende:
ze hebben deze cooler wel in Australie.... bij www.coolpc.com.au
Geen inspiratie
Er zijn maar 2 koeler die beter zijn. En dat maakt dit tot de 3e beste koeler die ik ken 
1 Swiftech
2 Blizzard Tbird
3 deze dus.
1 Swiftech
2 Blizzard Tbird
3 deze dus.
Geen inspiratie
Verwijderd
Ik heb al is gekeken maar heb je een goede site met een goede test van die cooler? Is ie ook goed icm peltier?
De BLIZZARD TBIRD komt juist op de 3e plaats....... die Thermoengine + delta fan op de 2e.........
de vraag is toch of je een DELTA HP fan kan verdragen...... ik vind het teveel geluid....... zelfs met mn speakers luid aan.......
Maar okay....... iemand suggestie andere fan die goede airflow genereert maar veel rustiger is dan de delta
de vraag is toch of je een DELTA HP fan kan verdragen...... ik vind het teveel geluid....... zelfs met mn speakers luid aan.......
Maar okay....... iemand suggestie andere fan die goede airflow genereert maar veel rustiger is dan de delta
Verwijderd
Lijkt me nie echt super. Zie hier een pic van de idle temp:
En stressed zit iets erboven dan. Denk dus echt niet dat het 1 van de beste coolers is. Of iemand mag met andere reviews/tests komen.
En stressed zit iets erboven dan. Denk dus echt niet dat het 1 van de beste coolers is. Of iemand mag met andere reviews/tests komen.
YS-Tech.Op zaterdag 14 april 2001 19:49 schreef -KOD- het volgende:
De BLIZZARD TBIRD komt juist op de 3e plaats....... die Thermoengine + delta fan op de 2e.........
Geen inspiratie
Delta 60 MP : CMF 19,4 db 28
Delta 60 HP : CMF 37,6 db 46
YS-Tech 60 : CMF 26,1 db 34,5
Sunon 60 : CMF 22,1 db 34,1
neem aan dat je hier toch mee overweg kunt
Delta 60 HP : CMF 37,6 db 46
YS-Tech 60 : CMF 26,1 db 34,5
Sunon 60 : CMF 22,1 db 34,1
neem aan dat je hier toch mee overweg kunt
Geen inspiratie
thnx martijn Die YStech tov geluidsdruknivo...... is toch het meest acceptabel met de luchtverplaatsing die die teweeg brengt
exactly. verplaats nog steeds redelijk wat lucht, je hoort hem ook wel, hij is echt niet STIL, maar die irritante jank zit er niet in, dus hij hoort zich gewoon een stuk aangenamer aan.Op zaterdag 14 april 2001 20:34 schreef -KOD- het volgende:
thnx martijn Die YStech tov geluidsdruknivo...... is toch het meest acceptabel met de luchtverplaatsing die die teweeg brengt
Geloof dat ik hier mijn limburg dialect direct in Nederlands vertaald heb
Geen inspiratie
heatsink met originele fan op 12 v. heeft een Th. res. van 0,56.
Dit zegt mij niet zo veel... kan iemand me even uitleggen wat dat getal zegt...
Voor alle technische info :
http://www.thermosonic.com.tw/cd/owa/siw_main.display_map?pi_org_id=8802822919&in_current_page=specs&template_id=3&prod_id=8810298532&enable_button=1
Dit zegt mij niet zo veel... kan iemand me even uitleggen wat dat getal zegt...
Voor alle technische info :
http://www.thermosonic.com.tw/cd/owa/siw_main.display_map?pi_org_id=8802822919&in_current_page=specs&template_id=3&prod_id=8810298532&enable_button=1
Geen inspiratie
Verwijderd
Ik heb Thermoengine... Werkt perfect. Zit het standaard fannetje op...
Hij is bijna geruisloos, en de processor is idle rond 35 en stressed max 47 ofzo...
Die heatsink werkt echt verschrikkelijk goed... Ik ga geen 60mm HP fan kopen ofzo (kabaal:(), maar de resultaten daarmee zijn beter dan de FOP38 volgens reviews.
Mijne koelt nu een stukkie beter dan de superorb...
Hij is bijna geruisloos, en de processor is idle rond 35 en stressed max 47 ofzo...
Die heatsink werkt echt verschrikkelijk goed... Ik ga geen 60mm HP fan kopen ofzo (kabaal:(), maar de resultaten daarmee zijn beter dan de FOP38 volgens reviews.
Mijne koelt nu een stukkie beter dan de superorb...
edit:
Ow jah hij is licht, makkelijk te bevestigen, zit standaard perfect koelpadje op... Hoef je niet eens arctic voor te kopen...
Ik heb em gekocht van iemand die er een review van zou maken, hij had er 2 binnegekregen rechtstreeks uit Korea (ofzo), ik heb er 1 van hem gepatst.
Ow jah hij is licht, makkelijk te bevestigen, zit standaard perfect koelpadje op... Hoef je niet eens arctic voor te kopen...
Ik heb em gekocht van iemand die er een review van zou maken, hij had er 2 binnegekregen rechtstreeks uit Korea (ofzo), ik heb er 1 van hem gepatst.
Ik heb al 3 meeltjes gestuurd naar die mensen van thermosonic... maar ik krijg gewoon geen antwoord....
www.coolpc.com lijkt dood te zijn. Is de link goed ?
www.coolpc.com lijkt dood te zijn. Is de link goed ?
Geen inspiratie
Heb jij um daar gekocht ? Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt in totaal ?
Geen inspiratie
daar betaal je met shipping en delta 60HP fan omgerekend 90 piek,. maar dan moet je geluk hebben dat je geen invoer hoeft te betalen......
Maar ik koop hem dus bij de oc-shop lijkt me een beter plan...... alleen denk ik dus niet met die raketmotor erop (delta)
Maar ik koop hem dus bij de oc-shop lijkt me een beter plan...... alleen denk ik dus niet met die raketmotor erop (delta)
YEb van de week........ hoe vind je mn nieuwe systeem.... oke zit nog niet in elkaar... en heb die koeler nog niet maar dis mn nieuwe sys.
Ik heb ze gemeelt. Had alleen niet verwacht voor dinsdag antwoord te krijgen, vandaar dat ik het hier ook even vroeg.
Ik heb dus wel antwoord gekregen, ze hopen midden volgende week meer te weten. En de prijs die hoger in dit topic is genoemt klopt ongeveer.
Je systeem is trouwens wel leuk
Ik heb dus wel antwoord gekregen, ze hopen midden volgende week meer te weten. En de prijs die hoger in dit topic is genoemt klopt ongeveer.
Je systeem is trouwens wel leuk
Geen inspiratie
JA thnx zei het toch.... super cooler en thnx voor de tip van de Ytech fan........ die delta is echt teveel van het goede
En blij dat IN MIJN TOpic hier normale mensen zijn... in een paar andere posts van mij gelijk mensen beginnen te zeiken over dat ik in CAPITAL had gereageerd..... heel zielig naja t zal wel loslopen
En blij dat IN MIJN TOpic hier normale mensen zijn... in een paar andere posts van mij gelijk mensen beginnen te zeiken over dat ik in CAPITAL had gereageerd..... heel zielig naja t zal wel loslopen
De Delta fan maakt inderdaad veel herrie. Maar ik heb ergens gelezen ( ga de link zo zoeken) dat er iets speciaals is met de heatsink van de thermoengine. Deze lijkt op de een of andere manier het geluid van de fan te beinvloeden... ik zoek het ff op. BRB
Geen inspiratie
http://www.overclockers.co.uk/socketa_coolers.htm
hier dus. En kijk vooral redelijk onderaan bij de Comments, en dan bij deze koeler.
hier dus. En kijk vooral redelijk onderaan bij de Comments, en dan bij deze koeler.
Geen inspiratie
je bedoelt dit: There is an increase in noise when using the latter, but the difference is minimal compared to other coolers in this roundup.
Hij bedoelt dus dat er weinig geluidsverschil zit bij deze cooler tussen de 2 fans??
Hij bedoelt dus dat er weinig geluidsverschil zit bij deze cooler tussen de 2 fans??
ik doel hierop :
''A improvement of 8C was obtained by using the Delta fan which on this heatsink was only a little noisier.''
''A improvement of 8C was obtained by using the Delta fan which on this heatsink was only a little noisier.''
Geen inspiratie
Yeb saw it.... chill mis. dan toch maar DElta Fan..... maar ik moet je zeggen dat ik de Delta Fan heb horen blazen zonder gemonteerd te zitten op een koellichaam....... maar maakt veel geluid hoor..... komt in de buurt van een Fohn op de middenstand van een prof. fohn..... Dus ik vraag me af of dat dan ineens zou verdwijnen t geluid..... beter gewoon ff vragen bij de OC-shop of ze t ff testen
Verwijderd
Ik wil echt niet veel meer Db hebben dan 35 hoor...
Er zit nu zo''n plat fannetje op het heatsinkje... Denken jullie dat die YS-TECH fan een stuk beter koelt ?
Zo jah waar kan ik die haluhhhhhhhhh
Er zit nu zo''n plat fannetje op het heatsinkje... Denken jullie dat die YS-TECH fan een stuk beter koelt ?
Zo jah waar kan ik die haluhhhhhhhhh
Verwijderd
Quote van RoruPC:
PS die black Thermoengine (bij Roru schijnt 2 graden beter (stressed) te koelen dan de standaard zilverkleurige die ik heb...
Ow dus die YS fan is EN evenstil EN hij koelt beter ? Dan weet ik wel wat ik doe als ik een beetje geld over heb volgende weekDeze cooler een socket A cooler voor proccesoren tot maximaal 1,5GHz. Deze fan draait tot 5500rpm en zorgt hiermee voor een airflow van een kleine 20CFM, met een geluidssterke van zo''n 37dBA.
PS die black Thermoengine (bij Roru schijnt 2 graden beter (stressed) te koelen dan de standaard zilverkleurige die ik heb...
Toch lijktme die swiftech me net iets duurder en luidruchtiger.
Geen inspiratie
je bent wel ff de FOP38 en WKB38 vegeten makker.Op zaterdag 14 april 2001 19:24 schreef martijn12345 het volgende:
Er zijn maar 2 koeler die beter zijn. En dat maakt dit tot de 3e beste koeler die ik ken
1 Swiftech
2 Blizzard Tbird
3 deze dus.
en je praat over KOELER, en niet over heatsink en dus gaat het over de stock koeler. En dan is de swiftech het beste en daarna komen achter elkaar de fop38 en wkb38.
dat hebben ze te danken aan de 37cfm fan die er op zit. De thermoengine heeft een betere heatsink maar een betere koeler is het nie. Probeer maar es aan een 37cfm delta fan te komen.
TJa de NIEuwe Swiftech is ook ergggg goed...........
Dus of ThermalEgine met Ystech of delta fan dan de BALCK versie ok.......
of de Swiftech... maar die zal voorlopig niet in NL zijn DENK IK???
Nou, ik ga naar een site en ik bestel een Delta HP. Zo denk ik eraan te komen, en waarschijnlijk bestel ik de koeler in Australie, want dat is goedkoper als in Nederland, want daar kun je hem direct met delta HP fan bestellen.Op maandag 16 april 2001 14:06 schreef epsilon het volgende:
[..]
je bent wel ff de FOP38 en WKB38 vegeten makker.
en je praat over KOELER, en niet over heatsink en dus gaat het over de stock koeler. En dan is de swiftech het beste en daarna komen achter elkaar de fop38 en wkb38.
dat hebben ze te danken aan de 37cfm fan die er op zit. De thermoengine heeft een betere heatsink maar een betere koeler is het nie. Probeer maar es aan een 37cfm delta fan te komen.
En ik versta onder
- Heatsink : het stalen gedeelte
- fan : het plastic draaiende gedeelte
- koeler: het geheel
Dus ga nu niet zo wijs lopen doen ajb. Want als je even hier in de tests kijkt zie je dat met delta fan de thermoengine 8 graden koeler is als de fop38, en die wkb38 is niet echt duidelijk beter als een fop.
Als je fop fan bent, koop dan een Vantec koeler, presteerd iets beter door de grotere heatsink, en heeft een fijnere bevestegings-clip.
Geen inspiratie
swiftech is gewoon te bestellen bij oc-shop.Op maandag 16 april 2001 15:02 schreef -KOD- het volgende:
TJa de NIEuwe Swiftech is ook ergggg goed...........
Geen inspiratie
de allernieuwste Swift????? die net getest was stond vandaag een review van lijkt me sterk dat ze die daar al hebben
excuus.
Volgens mij is die van OC wel groter trouwens. (niet alleen het ''serienummer'')
maar je hebt gelijk, het is niet die van de test.
Volgens mij is die van OC wel groter trouwens. (niet alleen het ''serienummer'')
maar je hebt gelijk, het is niet die van de test.
Geen inspiratie
Verwijderd
Ik vindt die delta mp fans nog interesanter dan die ys-tech fan. Gebruik er twee en je hebt bijna 40cfm en maar 29 dB. en voor je proc moet een soort "driehoek" -opstelling toch wel te maken zijn.
fan -> /\ <-fan
/ \
IIII <-heatsink ( denk dat een FOP)
IIII <-heatsink ( zich goed leent )
____ <-coldplate
---- <-shim+proc
Als je veel geld hebt kun je natuurlijk ook investeren in een MC462 met MP fan, dan heb de beste heatsink money can buy, samen met al 1 fan. Bovendien is die heatsink al gemaakt voor 80mm fan''s dus gaat het in de breedte niet veel problemen opleveren
fan -> /\ <-fan
/ \
IIII <-heatsink ( denk dat een FOP)
IIII <-heatsink ( zich goed leent )
____ <-coldplate
---- <-shim+proc
Als je veel geld hebt kun je natuurlijk ook investeren in een MC462 met MP fan, dan heb de beste heatsink money can buy, samen met al 1 fan. Bovendien is die heatsink al gemaakt voor 80mm fan''s dus gaat het in de breedte niet veel problemen opleveren
ik kan je even niet volgen... hoe wilde je die fans gaan monteren ?
Geen inspiratie
Nou ik kan het wel volgen.
en ik vraag me af waarom je niet meteen een 8cm fan op een soort trechtertje montereerd.
nog meer cfm en minder dBA.
en waar om trouwens een coldplate als je geen TEC gebruikt:?
en ik vraag me af waarom je niet meteen een 8cm fan op een soort trechtertje montereerd.
een 80/120 mm fan op een trechter kan natuurlijk altijd. Das nog niet zo''n slecht idee. Heeft iemand een soort handleiding om zo''n trechtertje te maken, ik ben niet zo technisch om dingen zelf te bedenken ...
Geen inspiratie
Leuk verhaal OC SHOP krijgt NIET deze week de Thermoegine BInnen....... DAMN KUT ZOOI...
ja nu valt mis. toch de keus op bestellen in Australie....
of weet iemand een adresje??? en niet iets van die URL''s pasen zonder gekeken te hebben of ze ze wel of niet hebben gaarne
Thnx ok
ja nu valt mis. toch de keus op bestellen in Australie....
of weet iemand een adresje??? en niet iets van die URL''s pasen zonder gekeken te hebben of ze ze wel of niet hebben gaarne
Thnx ok
Denk dat ik trouwens toch ga voor de ALPHA PEP66t met Delta Fan......... heb op anandtech een roun up gezien tussen nu alle modellen..... hij kwam erg goed uit de test bij hem... beter dat de Thermogene 7K, alleen SWiftech is beter..... maar das ook weer duurder maar dat is zo erg nog niet.... de Swiftech produceert 63dB.....!!!!!! CRAP
Verwijderd
Zoiets??Op dinsdag 17 april 2001 17:51 schreef martijn12345 het volgende:
een 80/120 mm fan op een trechter kan natuurlijk altijd. Das nog niet zo''n slecht idee. Heeft iemand een soort handleiding om zo''n trechtertje te maken, ik ben niet zo technisch om dingen zelf te bedenken ...
Ik denk dat ik toch voor een delta ga, ik vind het teveel houtje touwtje om met karton te gaan prutsen.
Geen inspiratie
Verwijderd
Het zijn al 80mm fan''s die delta 80Mp fans, die swiftech koeler is al uitgerust met een 80 mm dat maakt het nu net lekker gemakkelijk. En een coldplate is altijd goed, of je nu wildt dat de koudekant van je tec beter contact maakt met de core ( dat wil je want een peltier is 4x4cm en een core meestal iets van 0.8x1.0 cm, je wilt dat oppervlak van de tec beter gebruiken ), of beter contact tussen de core en de heatsink ( heatsink doet het zelf natuurlijk ook, maar alu geleid niet zo goed als koper ).Op dinsdag 17 april 2001 07:08 schreef Accident het volgende:
Nou ik kan het wel volgen.
//edit
w8 eens ff de swiftech heeft een kopere baseplate, ff niet aanged8. Coldplate idd weinig zin.
waarom geen 120mm, weet je hoe groot die dingen zijn!!!!, ik heb toevallig net een 120mm Panaflo uit een server voeding gesloopt ( 10 jaar oud ofso, 220 Watt HAHA en zeker 4 keer zo groot als een huidig pc voeding )
trouwens ga voor SWIFTECH Martijnmaar okay
ik wil graag jullie mening over deze topic van mij bij voorbaat dank http://gathering.tweakers.net/postreply.php?topic=164204
ik wil graag jullie mening over deze topic van mij bij voorbaat dank http://gathering.tweakers.net/postreply.php?topic=164204
Ik heb lekker een leuker sys!Op zondag 15 april 2001 15:40 schreef -KOD- het volgende:
YEb van de week........ hoe vind je mn nieuwe systeem.... oke zit nog niet in elkaar... en heb die koeler nog niet maar dis mn nieuwe sys.
haha!!
nee relex sys! jij heb geen vliegturbine!
Pagina: 1