Toon posts:

[BC3] CFM en m3/uur en 120mm fan op proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt gek van het lawaai dat mijn Chrome orb maakt. Op zich vind ik het niet storend, maar omdat mijn proc (AMD1200) nog altijd 68graden C is. :( vind ik het onaanvaardbaar. Dus ik ga er iets aan doen.

Ik hoor hier over 80mm fans op de proc?.waarom geen 120mm? Ik dacht er aan om een goed koelblok, bijv een alpha6035 te kopen, zelf een trechter te ontwerpen en dan een 120mm fan in de zijkant van mijn case direct naar buiten te laten blazen. Heb ik dan een zeer goede luchtkoeling??? Is dat ook nog een beetje stil?

Klopt mijn vermoeden dat een 120mm fan met minder geluid veel meer lucht verplaatst dan een 60mm???

Na wat zoeken kwam ik op:
[url="http:// <a href="http://www.papst.de/products_luefter_acaxial01.html"]http://www.papst.de/products_luefter_acaxial01.html[/url]" target="_blank">papst</a>
en
Ned-Cool.nl
maar ned-cool heeft het over CFM en papst over m3/uur. Hoe reken ik dit om?

Is dit een beetje een nuttige en toffe case-mod, of zal het gaan tegenvallen? Ik wil mijn proc dus veel koeler en liefst mijn koeler iets stiller. Iets meer lawaai mag ook, maar dan moet het wel echt super koelen! >-)

Verwijderd

Topicstarter
He, die eerste link is goed gelukt :o

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zaterdag 14 april 2001 00:39 schreef Het_Studentje het volgende:
He, die eerste link is goed gelukt :o
Er staat er ook nog 1 bij die niet perfect is dus ik geef je een 6 ;)

Alle proemn in n drek

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 14 april 2001 00:42 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Er staat er ook nog 1 bij die niet perfect is dus ik geef je een 6 ;)
|_ () |_

*D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Sorry ik heb in de verkeerde topic geplaatst.

Verwijderd

Hmmm hoe zou je Cubic feet/minute omreken naar cubieke meter/uur. Hmmm lastig, moet je daar nu een topic voor openen, nouja dat deed je ook weer niet, je vroeg je eerst af of een 120mm stiller zou zijn dan een 60mm en meer lucht verplaatst.

Nouja dat ligt er natuurlijk aan, als jij zo''n 60mm papst tegen een 120mm Delta zet ( Hp als het ff kan ) dan denk ik dat die 120mm toch wel iets ( :) ) luider is. Maar over het algemaan geldt wat je zegt wel. Doordat 120mm fan''s meestral op veel lagere toerentallen draaien. en hun lucht meer massaal verspreiden i.p.v. het dooe kleine gaten persen.

verder
1 CFM= 1.698 m3/uur
foot=12 inch
inch=2.54 cm ( kan je het nog narekenen ook :) )

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb vanmiddag nog gepost...
120 mm fan 38 mm dik voor 68 piek ex btw enzo bij farnel, deze fan had erg goede luchtverplaatsing...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

68 piek ? das nie een beeeetje duur... ik heb een 120mm ijzeren sunon fan voor 21 piek... bij de nedis.. :)

Verwijderd

Als die fan van grimpie toevallig een Papst is: die dingen zijn toch wat beter dan een sunon. ''k heb hier een papst 12cm/220V ding liggen van 30 jaar oud, en die produceert meer lucht en minder herrie dan de 12cm/220V Sunon die ik ook nog heb.
Pagina: 1