Toon posts:

[BC3] Waar sensor voor temp op Athlon Classic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ui de titel van de topic lijkt mijn vraag vrij duidelijk. voor verdere info. ik heb al een sensor op mijn moederbord zitten, maar die heb ik op de heatsink van mijn golden orb geplakt (wel zo dicht mogelijk bij de core).

Nu wil ik graag zo''n digitaal temp metertje wat je ook weleens in auto''s (en hier uiteraard) ziet.

Waar kan ik die het beste plaatsen op mijn processor? En heeft er iemand misschien een plaatje van.

Tips voor het bevestigen van het beeldschermpje zelf zijn uiteraard ook altijd welkom.

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik zo ongeduldig ben , maar ik wou hem ff omhoog helpen. check morgen wel weer voor replys!

Verwijderd

In de manual van je K7V staat exact beschreven ( met een foto) waar je de temp sensor moet aanbrengen.

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik dus al. ik wil er eentje extra. met lcd tje. dat is dus vanaf de buitenkant kan zien hoeveel graden mijn proc word. ik wil weten waar ik de sensor het beste kan plaatsen.

Toch bedankt voor de tip.

Ik heb trouwens de plastic case van mijn proc af.

Verwijderd

tussen de coldplate en CPU tegen de core aan leggen/lijmen (seclijm) teminste de orginele die bij het mobo zit.

Verwijderd

Topicstarter
plaatjes?
is die lijm niet schadelijk?

Verwijderd

Dat kan makkelijk je sensor verpletteren en vernietigen . Best op de achterkant van het PCB vlak achter de core .

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste allemaal bedankt voor de tips.
Op zaterdag 14 april 2001 00:07 schreef real_raichu70 het volgende:
Dat kan makkelijk je sensor verpletteren en vernietigen . Best op de achterkant van het PCB vlak achter de core .
PCB. kun je het miwsschien iets duidelijker uitleggen? of eventueel een tekeningetje/foto posten?

ik ga nu echt slapen. :Z :z :Z :z :Z

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
:'(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
PCB = printed circuit board (ofzo)

Oftewel je moederbord.

Zo''n halszaak is het niet hoor, als je er maar voor zorgt dat die sensor niet te ver van je CPU afzit. Tussen de CPU en de koeler is een optie, maar hangt vd. sensor af welke je gebruikt of dat past. Ik heb die van mij gewoon met superlijm tussen m''n P3 en de koeler zitten. Voor alle duidelijkheid: naast de core dus, de core moet ten alle tijde een goed contact met het koellichaam hebben.. (je sensor moet dan dus dunner zijn dan de core)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
een athlon classic heeft een heatplate ofzoiets. dat is een ijzeren? plaat tegen de core aan, die is vlak. daar komt een koellichaam op + fan(s).
niemand verdere tips?

Verwijderd

je kunt bij perfect systems zo''n p2t kabeltje kopen (voor asus mobo''s) en deze aansluiten op je mobo. Dit is (volgens mij) een platte sensor die tussen de koeler en de cpu in komt.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb ook zo''n tempsens met lcd.
ik heb em tussen mijn heatplate en core gepropt in de koelprut die de core met de heatplate verbindt. 99% accurate readings aangezien de sens zowat op de core zelf zit.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik dan ook maar eens proberen.
even voor de duidelijkheid. Ik heb al zo''n kabeltje op me mainboard. maar ik wil een een digitaal metertje om aan de buitenkant te zien hoe heet ie is. dat kabeltje op me mainboard zit op de heatsink zo dicht mogelijk bij de core. nu wou ik weten waar ik die andere sensor het beste kan plaatsen. ik ga hem denk ik zo dicht mogelijk bij de core doen aan de achterkant van de heatplate.
Pagina: 1