Toon posts:

[BC3] AMD TB 1,2 Ghz draait op 900 MHZ, please help me!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het is ook bij het opstarten he, volgens mij liegt dat niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een AMD thunderbird 1200 Mhz gekocht en als ik opstart (en bij sisoft sandra) staat er 900 Mhz.

Dit vind ik niet leuk en ik heb de winkel gebeld. Daar zeiden ze dat ik de processor ervaf moest halen en kijken of er echt 1200 op stond. Dat was zo. Trouwens ook AXIA versie >:).

Maar ik ben niet blij en ik weet niet waaraan het ligt. Ik heb onderstaant systeem en een 250 Watt voeding (vrijdag 300 Watt).

KAN iemand me helpen !!!!!! please

THNX and Greetz

Verwijderd

Sisoft sandra staat bekend om die rare dingen :( !
Kijk es naar je bios of alles daaro goed in is gesteld en de multiplier !

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmm.. is het misschien een 266 Mhz FSB versie en staat je FSB op 200?

Waarsch. een bios-instelling, wat voor moederbord heb je ''t ding opzitten?

Overigens: hij geeft al aan dat de comp. ook tijdens het opstarten verkeerde info geeft, lijkt me sterk dat het aan Sandra ligt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Trap je bios aan en kijk hoe je fsb en multiplier staan

• Smarron
  • Laatst online: 24-08 22:13

Smarron

The bend

Je moet wel even je signature aanpassen:
1200@900 :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
goed opgemerkt dacht ik ook al

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je moet de jumper die achter je AGP-Kaart zit verwijderen. Hiermee gaat je systeem op 133 (266) Mhz draaien, dan zal die wel op 1200Mhz draaien (9x133). Voor meer info check de manual, het gaat om jumper J17 die je moet verwijderen om het systeem op 133 Mhz te laten lopen, maar let wel op dat je PC133 geheugen hebt anders gaat het mis, het geheugen moet bij een KT133(A) nl. op de FSB-frequentie of erboven lopen, eronder mag niet... :(

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen en geef zo snel mogelijk antwoord als ik het weet. in ieder geval bedankt voor alle steun en alle hulp die jullie mij hebben geboden! (snik, snok)

Nog meer replys zijn welkom

Verwijderd

Topicstarter
kijk nou staatie goed!!:9

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 19:21 schreef Breezerrr het volgende:
kijk nou staatie goed!!:9
Je proc of je ondertitel :?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga jullie op de hoogte houden wat ik allemaal aan het doen ben. Ben nu aan het fdisken. ga 4gb voor win2k, 10gb progies, 6gb games en de rest voor stuff(divx films en mp3) na het fdisken ga ik die jumpertje eruit flikkeren en verrot slaan, en als hij het dan nog niet doet dan probeer ik het wel in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Maar uuhhh, hoe moet mijn bios staan zonder dat ik met die jumper ga kloten?

Verwijderd

Topicstarter
met jumper eruit looptie weer 1200MHz maar waarom is het beter om het in de bios te veranderen????

• BC3 Victim
wel leuk je sig 1200@900 :D :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus eigenlijk weer die jumper erin (of hoort ie er gewoon uit en was die winkel het vergeten).

Hoe moet ik dan de bios zetten ?

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je kan dit niet in de BIOS veranderen bij de K7T Turbo. Je kan de FSB op zich wel veranderen maar als de jumper erin zit loopt de FSB van 100-132 Mhz en als je hem eruit haalt gaat de FSB van 133-166 Mhz. Oftewel je MOET de jumper eruit halen om de FSB op 133 de gooien, dat is het enigste dat me tegen valt van dit mobo, voor de rest is het :9-stabiel enzo ! :)

Verwijderd

Topicstarter
dus dit hoort gewoon en de winkel weet dat niet

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het is niet tegen de garantie in ofzo, de jumper eruit halen. Er staat duidelijk in de manual dat je de jumper eruit moet halen als je op FSB 133 wilt draaien, dus het is gewoon normaal om hem eruit te halen ! Nou ja als je een 133/266 Mhz processor hebt dan, ik heb een unlocked 800 Mhz Thunderbird, die op 6,5x133 = 866 draait nu, want vooral 3DMark 2001 vind de hogere FSB :9. Ik wil hem hoger draaien, op zich is het ook mogelijk met mijn processor (heb de core speciaal uitgezocht dat hij goed oc''baar is) maar mijn koeler is :r moet morgen even een nieuwe halen... :(

Verwijderd

Je FSB moet op 133MHz...

Verwijderd

Topicstarter
mijn koeler is ook :r (cooler master homo ding) maar uhh, ik krijg nieuwe alpha hp ding (als oc-shop.nl hem eens binnen krijgt) het duurt verrekte lang dus. Maar ik heb die jumper er net weer ingepropt en hij loopt nog steeds 1200MHz. Vaag maar waar.

• BC3 Victim
Toch maar weer terug naar die ouwe vertrouwde Intel''s >:)

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Da''s zeker vaag, want hij hoort niet op 1200 te lopen zonder jumper, maar op 900 (9x100 ipv 9x133) zoals hij eerst liep. Heb je de jumper wel goed contact laten maken ??? Want ik denk dat hij de 2 pinnetjes niet goed contact laat maken want anders zou het eigenlijk niet kunnen....

Verwijderd

Topicstarter
ben trouwens nou aan het formattenm en daarna ga ik win2k installen.

Verwijderd

Topicstarter
wat intel!!!!! f*ck INTEL, intel sux!!! bleh moet zometeen :r als ik al aan dat merk denk oeps (:r) jakkie!!! heb :r. Heb het aub NOOIT meer over *ntel

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 13 april 2001 19:41 schreef GaMbiNo het volgende:
Toch maar weer terug naar die ouwe vertrouwde Intel''s >:)
Neeeeeeee, ik heb nu na lang overwegen ook een AMD maar ik wil echt de komende tijd (zolang de prijzen :r zijn) echt [b]GEEN[b] Intel meer in mijn PC zien... En AMD heeft ook gewoon goede ondersteuning, soms kan het wel eens problemen opleveren, maar als je een beetje ervaring hebt op PC-gebied is het allemaal wel simpel op te lossen.... En met de nieuwe Intel-Chipsets (P4-850) zijn ook problemen, dus het ligt gewoon aan de :r-ondersteuning van Windows ten opzichte van nieuwe chipsets...
Dit was al zo bij de BX-Chipset & Windows ''95, en nu is het probleem er weer met de KT133 en de 850....

Zo dat vooroordeel is ook weer de wereld uit geholpen >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem wel er goed opgedrukt dus daar zal het wel niet aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
ben nou bijna klaar met het formatteren. Het duurt wel een tijdje.

• XDK
  • Laatst online: 22-08 01:46

XDK

Ik heb ook een MSI K7T Turbo en Thunderbird 1200 (FSB 266) en met de jumper draait deze inderdaad op 900 en zonder op 1200 :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook *ntel gehad en die liep :r!! en duur dat die krengen zijn!! en slecht dat die krengen zijn!! het loopt nooit, en het zal ook nooit meer lopen ook!!

:r:r:r

edit:

Dank je wel Breezerrr.
2e waarschuwing wegens verzieken van de layout!

Verwijderd

Topicstarter
Shit mensen, ik ben echt blij nu.
Alles gaat perfect. Ben al de hele dag bezig met alles bouwen. Alleen de boxen set, daar kijk ik tegen op.

In ieder geval allemaal bedankt voor bevestigingen over de jumper en dat het zo hoort.

THNX

p.s. gewoon lekker blijven replyen

Verwijderd

doet het der eigelijk toe?? hij draait nu toch juist op 1200

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het,hij doet het!!

(niet gek he, het is ook geen *ntel)
trouwens hebben jullie ook allemaal een reset knop op jullie computer?? ikke wel en eronder staat: only use this button when you''re running a microsoft os :)

Verwijderd

Tsjongejonge, zielig hoor, zo afgeven op Intel.

Verkoop mij dan ff een dual Tbird met 2GB geheugen alsjeblieft? Of een proc+MB+video voor een tiepdozenpeeceetje voor een paar snippen?

Kanker dan op Windows of Cyrix. Windows is niets meer dan een veredelde DOS shell, en Cyrixen zijn zelfs voor low-end nog niet geschikt.

Ow, BTW, ik heb ook een AMD systeem hoor.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Sommige mensen boeit het niet wat je allemaal aan het doen bent of nog gaat doen.
En sommige mensen vinden dat je een flamewar uitlokt, ik bijvoorbeeld.
Pagina: 1