De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De meningen hierover zijn nogal verdeeld op het net.
weten we dat ook weer...
ga zo m''n fan laten zuigen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Een cpu bestaat toch niet uit zuigers en zuigkleppen of weet ik wat! Er is niets wat ingelopen moet worden. Straks staan erbij de pc-winkels voor hun pc aanbieding; Nu met gratis inbranden (voor de leek: inrijden)!!!
Het betreft overklokken, blijft een zaak van trail en error.Je hebt of goed spul of helaas minder goed spul. Wat eerst tot 1 Gig kan overgeklokt worden, gfaat niet opeens na een maand op 1,1 Gig overgeklokt kunnen worden. (Mijn mening..tja zeg ''t er maar ff bij)
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Inbranden werkt dus echt wel he!
Zo postte mijn vaders Duron 600 eerst niet op 950 maar nu, na een maand gelopen te hebben op 900 (met 1,85V) post hij wel en komt hij zelfs in Windows! (niet stabiel maar goed) Dus ik weet niet wat voor CPU jij hebt GrimPie maar als je al zo ongeveer op je max zit kun je hooguit het core voltage in de toekomst met 0,05V verlagen (wat ook weer voor daling in de temp. zorgt!).
Succes ermee.
Complete bull dus. Ik zal het ff in figuurlijke zin uitleggen:Op vrijdag 13 april 2001 15:03 schreef toastingnow het volgende:
Toch grappig: men roept wat en men volgt
Een cpu bestaat toch niet uit zuigers en zuigkleppen of weet ik wat! Er is niets wat ingelopen moet worden. Straks staan erbij de pc-winkels voor hun pc aanbieding; Nu met gratis inbranden (voor de leek: inrijden)!!!
Het betreft overklokken, blijft een zaak van trail en error.Je hebt of goed spul of helaas minder goed spul. Wat eerst tot 1 Gig kan overgeklokt worden, gfaat niet opeens na een maand op 1,1 Gig overgeklokt kunnen worden. (Mijn mening..tja zeg ''t er maar ff bij)
Een CPU bestaat uit kleine weggetjes om het zo maar te noemen en naarmate de tijd voordert (je je CPU op max. volt en max speed laat draaien) worden deze weggetjes waar dus eletronische autootjes op rijden een beetje uitgeslepen waardoor de weg breder wordt (om het zo maar te noemen). Zo verloopt het rijden soepeler en kan de CPU verder worden overgeclocked.
En zo is het.
Verwijderd
GROENTJE!!Op vrijdag 13 april 2001 15:01 schreef GrimPie het volgende:
ok bedank,
weten we dat ook weer...
ga zo m''n fan laten zuigen
tis dat ze de post met mijn verklaring weg hebben gegooit GDVR!!!
maar het werkt wel degelijk !!!
Ik had ''m op 400 Mhz gezet en op max voltage.
Na een tijdje (paar weken) liep ie retestabiel op 550@2.05V
Of ik het bij m''n toekomstige Athlon ook ga doen?
Tsjah ik denk het wel, gewoon ff standaard snelheid en voltage omhoog voor 1 week.
Ondertussen ff m''n koelblokken polijsten
Veel koelers worden geleverd met ''thermal pads'' (waardeloze dingen), dit zijn een soort gummie vierkantjes welke tussen de CPU en de koeler zit. Deze pads ''smelten'' na verloop van tijd een beetje om de CPU heen waardoor de warmteoverdracht beter wordt.
Echt veel verschil zal het imo echter niet maken, en ''inslijten van baantjes'' in je proc vind ik persoonlijk een beetje wazig klinken, maar ik heb daar niet genoeg info over om iets concreets over te zeggen.
Bij mijn weten kan er fysiek niets veranderen aan je cpu namelijk.
Maar maak me wijzer
Dat termal pad idee klinkt best leuk iddOp vrijdag 13 april 2001 19:28 schreef hezik het volgende:
ik persoonlijk vond mijn thermal pad wel goed gevonden''t lijkt mij inderdaad ook sterk dat geleidende baantjes in je CPU slijten of smaller cq. breder worden. Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat een ''warme proc'' (dus eentje die net al wat gedraaid heeft) door de hitte iets uitgezet is ofzo, maar dan nog lijkt het mij sterk..
Ik heb ook nog het volgende idee. Er zijn nogal veel factoren die beinvloeden hoe hard een proc wil lopen. Hij kan net zo goed over een jaar ineens harder lopen als zachter lopen. Maar in het geval dat ie zachter loopt denk je gewoon "de fan doet het nu minder goed" of wat dan ook. In het geval dat ie harder wil lopen denk je "dat inbranden werkt dus echt!", en zo ga je er in geloven.
Maar ik sta nog steeds open voor een goede theorie waarom inbranden zou werken en op welke manier dan.
Verwijderd
Nee, m''n dagelijks beroep is dan wel chippies ontwerpen, maar ik kan totaal geen verklaring verzinnen voor dat inbranden. Nou gebied de eerlijkheid me te zeggen dat ik van het eigenlijke productieproces niet zoveel meekrijg.
Oftewel, ''t lijkt me onzin totdat het tegendeel bewezen is. Dat je proc harder wil lopen heeft meer te maken met temperatuur van de omgeving en het zich zetten van het thermisch materiaal dan de proc vrees ik.
Op vrijdag 13 april 2001 17:22 schreef Phreak het volgende:
Zo postte mijn vaders Duron 600 eerst niet op 950 maar nu, na een maand gelopen te hebben op 900 (met 1,85V) post hij wel en komt hij zelfs in Windows! (niet stabiel maar goed) Dus ik weet niet wat voor CPU jij hebt GrimPie maar als je al zo ongeveer op je max zit kun je hooguit het core voltage in de toekomst met 0,05V verlagen (wat ook weer voor daling in de temp. zorgt!).
Succes ermee.
Lijkt me duidelijk...