Ik ben van plan of zelf een bigtower te gaan bouwen. Er zal eerst een simpel dual celly systeempje in komen met waterkoeling, maar later zal er een dual althlon in komen. Moet ik qua afmetingen hier rekening mee houden of kan ik gewoon naar de dimensies kijken van m''n huidige standaard ATX pc case?
huidige standaard atx, tenzij op een gegeven moment atx wordt gewijzigt maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren
Ik raad je aan om even de ATX Specificaties te downloaden. Dan heb je de exacte maten die je moet aanhouden.
Een kast bouwen lijkt me echter een hele klus. Ik heb zelf een oude Serverkast genomen en die omgebouwd. Ziet er cool uit. Ik heb super veel ruimte en goede cooling.
Een kast bouwen lijkt me echter een hele klus. Ik heb zelf een oude Serverkast genomen en die omgebouwd. Ziet er cool uit. Ik heb super veel ruimte en goede cooling.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Ik wil een microatx kastje bouwen. Maar waar zijn de specs/datasheets te downloaden?
Op de intel site vind ik ze zo 1,2,3 niet.
Op de intel site vind ik ze zo 1,2,3 niet.
Verwijderd
Wat spacezq wil gaan doen is veel, veel gaver. En dan heeft-ie niet zoveel aan het ombouwen van een standaard kast.
idd, de ATX specs downloaden of een meetlat gebruiken in je huidige kast
idd, de ATX specs downloaden of een meetlat gebruiken in je huidige kast
Nee, jouw reply is nuttig.
Ten eerst is het aan hem om te bepalen of ie wat aan mijn antwoord heeft. Daarnaast lepel jij alleen maar zaken op die boven je reply al staan.
ATX Specs staan hier: ftp://download.intel.com/design/motherbd/atx_201.pdf
Of kijk hier:http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atxspecs.htm
Mijn kast is een serverkast met twee compartimenten
1. Moederbord met insteekkaarten
aan de andere kant
2. Voeding en eventueel waterkoeling.

Misschien heb je er wat aan.
Ten eerst is het aan hem om te bepalen of ie wat aan mijn antwoord heeft. Daarnaast lepel jij alleen maar zaken op die boven je reply al staan.
ATX Specs staan hier: ftp://download.intel.com/design/motherbd/atx_201.pdf
Of kijk hier:http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atxspecs.htm
Mijn kast is een serverkast met twee compartimenten
1. Moederbord met insteekkaarten
aan de andere kant
2. Voeding en eventueel waterkoeling.

Misschien heb je er wat aan.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Ik heb een houten kast gemaakt van 40cm breed 70cm diepte en 85cm hoog
uit mdf 18mm dikte geboenwakst en af gewerkt met vernikkelt l profil kost prijs +- 100piek of 1800fr
voorkant onder twee koelers en achter boven idem Temp 21gr cpu 34gr stres 43gr
uit mdf 18mm dikte geboenwakst en af gewerkt met vernikkelt l profil kost prijs +- 100piek of 1800fr
voorkant onder twee koelers en achter boven idem Temp 21gr cpu 34gr stres 43gr
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
wat voor materiaal wil je gebruiken dan?
Audi A8 W12 6.0
Ik weet nog niet wat voor materiaal ik zal gaan gebruiken, misschien MDF ofso? Met plexiglazen zijkanten? Ik heb er nog niet zo over nagedacht.
Wat is het beste om te doen? aan ATX 2.01 houden? Of ATX 2.01 maar er rekening mee houden in het ontwerp dat we misschien overgaan naar ATX 2.03? Ik weet namelijk niet of AMD/VIA van plan zijn om naar ATX 2.03 te gaan...
Wat is het beste om te doen? aan ATX 2.01 houden? Of ATX 2.01 maar er rekening mee houden in het ontwerp dat we misschien overgaan naar ATX 2.03? Ik weet namelijk niet of AMD/VIA van plan zijn om naar ATX 2.03 te gaan...
Verwijderd
Wat je kan doen is het frame van de kast van alluminium (die hoek strips) met popnagels vast te zetten (kan ook wel gelast, maar dan moet je wel de goede apparatuur ervoor hebben) en dan voor de zij-, voor- en achterplaten aluminium platen te nemen (plexiglas is btw misschien ook wel erg mooi)
Mijn droom is altijd al geweest om voor me server een traanplaten-bigtower (traanplaat zijn van die Roest vrij stalen platen, met van die anti-slip ribbels erop) te lassen, erug spacey
Mijn droom is altijd al geweest om voor me server een traanplaten-bigtower (traanplaat zijn van die Roest vrij stalen platen, met van die anti-slip ribbels erop) te lassen, erug spacey
Ehm waar kan je stukkies staal kopen niet bij de standaard bouwmarkt volgens mij
Verwijderd
Nee, dat was-ie inderdaad niet. Dat risico zit er bij mij wel eens ooit in onder werktijd.Nee, jouw reply is nuttig.
Verwijderd
Gewoon bij zo''n groothandel, moet je ff bedrijfs-pasje via iemand weten te ritselen, en kan je zo lekker goedkoop, KILO''S staalplaten ophalen...Op vrijdag 13 april 2001 22:52 schreef TrailBlazer het volgende:
Ehm waar kan je stukkies staal kopen niet bij de standaard bouwmarkt volgens mij
Pagina: 1