[BC3] Temperatuur Sensor plaatsen(S370)

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een ASUS P2B-f, en daarop een celeron600. De cpu is s370, dus er zit een convertor tussen.

Er zitten geen sensoren in die convertor of mijn mobo kan die niet uitlezen. Nu wil ik dus zo''n sensor in gaan bouwen. Netzoals die bij die athlon borden erin zit. Daarvoor moet ik dus gaatjes door die convertor boren, een vriend van me wil dat wel doen bij zijn hobby clubje. Daar hebben ze een microscoop boor enzo.

Heeft iemand dit wel eens gedaan, gaat dit lukken of is het gedoemt te mislukken?

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Lijkt me iig niet echt easy om te doen!

Verwijderd

ik zou er niet aan beginnen.. (door de socket heenboren)

raar dat er geen gaatjes onder de socket zitten..

pak gewoon een hele dunne sensor... en gooi die tussen de proc en het koelblok..
(dus niet op de die ;))

• Def_P
  • Niet online
Nou ik d8 zo, onder de socket is ruimte. En daar is vast wel ergens een plekje te vinden waar je 2 gaatjes door kan boren, daar die draden doorheen. Of is dit te simpel gedacht?

Weet iemand anders die pinouts van de processor? Want ik dacht altijd dat er al een sensor in zou moeten zitten.

• Def_P
  • Niet online
Op vrijdag 13 april 2001 12:24 schreef freakyfrank het volgende:

pak gewoon een hele dunne sensor... en gooi die tussen de proc en het koelblok..
(dus niet op de die ;))
Tussen de proc en het koelblok???? Dan koelt het helemaal niets meer.

Heb ik ook al aangedacht, een heatplate met een gaatje aan de kopse kant en daar die sensor in.

Btw, sensor is gewoon een NTC, die is rond.

Verwijderd

Kun je niet gewoon een temp sensor net naast je core maken, op 1 mm ofzo?
Gewoon met een tape-je op je convertor plakken. Dat inbouwen kan wel, maar dat wordt nogal gekloot hoor. Als er genoeg ruimte in die socket zit om twee gaatjes van 1mm ofzo te boren, kun je het best proberen. Maar ik zou dus een sensor net naast je core plakken, ik heb het zelf bij mijn slot1 gedaan en dat werkt oke hoor, misschien scheelt het 2 graden ofzo

Verwijderd

(dus niet op de die ;))
naast de proc-die dus ;)

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 12:26 schreef Def_P het volgende:
Btw, sensor is gewoon een NTC, die is rond.
er zijn speciale dunne sensors voor dit doel...

• Def_P
  • Niet online
Maar er is weinig ruimte bij die core, ik heb zo''n Gorb er op zitten en ik kan wel de temp van dat ding meten maar dan weet ik nog niet hoe warm de proc aan het worden is. En hij moet dan op 900 lopen. Dat wil nu nog niet helemaal omdat ik de vcore niet goed omhoog krijg.

Verwijderd

(dus niet op de die ;))
Ja dit zou ik dus echt niet doen he :?, of die sensor moet wel ergggg dun zijn, maar die orginele van asus zijn mij te dik. Als je die ertussen propt, dan moet je wel een berg koelprut ertussen stoppen om de core te coolen.

• Def_P
  • Niet online
Op vrijdag 13 april 2001 12:30 schreef _coolman_ het volgende:

[..]

Ja dit zou ik dus echt niet doen he :?, of die sensor moet wel ergggg dun zijn, maar die orginele van asus zijn mij te dik. Als je die ertussen propt, dan moet je wel een berg koelprut ertussen stoppen om de core te coolen.
Ik ben het met je eens, alleen dan nog sterker. Als je dat doet hoef je er ook geen koeling meer op te doen, werkt dan toch niet.

Verwijderd

maar als jij denkt dat er wel ruimte is daar bij je socket dan zou ik het msschien wel proberen ja. kijk boor je per ongeluk een spaartje weg, dan kun je die denk ik wel met een klein draarde weer goed solderen. En zo duur zijn die convertors nou ook weer niet, dus je kunt het er best op wagen, maar dat moet je zelf bepalen he

• Def_P
  • Niet online
Weetje, dat het me eigenlijk wel uit zou komen als die convertor kapot zou gaan.

Dan moet ik namelijk een nieuwe kopen, dan neem ik er een met voltage ondersteuning. Maar dat had ik al lang willen doen maar kan er nergens een vinden voor een normale prijs.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Gewoon proberen.
Al zie ik op de convertors die ik hier heb liggen niet echt veel ruimte om te boren.

(die dingen zijn toch niet multi-layer?)

En als je ''m verkloot, koop je toch gewoon een nieuwe die wel een temp read-out geeft.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Def_P
  • Niet online
Zijn er convertoren met temp read out?

Welke zijn dit dan? En kan mijn mobo dit aan? Want hiervoor had ik een P3 450, en daar zou een tempmeter in moeten zitten, maar daar werd ook niets gemeten. Dus dan zou het kunnen zijn dat mijn mobo het niet meet via zijn slot, maar hij heeft wel apparte aansluitingen voor temperatuur sensoren.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik heb een Abit BF6 die dus de temp uit de CPU kan meten.
o.a. een ASUS slotket geeft dit door (en heeft voltage regulatie).
Of jouw moedrebord dit ook kan weergeven weet ik natuurlijk niet.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1