Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Mijn vraag was of er een shema bestaat waarmee je een controle LEDje kun inbouwen, zodat je kunt zien dat de fan draait.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
je zet je LDR aan de ene kant van de fan je lampie aan de andere kant en als de fan dan rond draait maakt de LDR een stroompie en dat stroompie versterk je dan en je sluit er een ledje op aan.
ik weet niet of het werkt hoor
maar, bedankt
Verwijderd
bijdehandje!Op donderdag 12 april 2001 23:15 schreef jordyb het volgende:
Zet in je BIOS gewoon dat hij niet warmer als zoveel word en dan alarm.
klaar.
Je kunt dit ook doen met een hardware monitor die je kunt downloaden. In de bios kan dit meestal niet.
groeten
kijk als het makelijk kon (zoals bij de kt7 van a-bit) oke,
maar nu, z''n fan gaat weet ik hoeveel uur mee (voor indicatie moet je ff op de globalwin page kijken), denk je dat ie daarbijna aan zit (dacht 50.000) koop een nieuwe, en je kunt weer vooruit!
Verwijderd
Je zou ''n Ledje + hoge weerstand parralel schakelen op de fan... als de fan crasht ofzo.. dan gaat de led feller branden, en als ie normaal draait, dan gaat bijna alle stroom naar de fan
[/simple]
Correct me if i''m wrong.
? weet jij wat.
vind ik een goed idee, zal het proberen te makenOp zaterdag 14 april 2001 20:36 schreef mbolster het volgende:
je kan het volgende proberen: Neem een ntc (je weet wel zo''n temperatuur gevoelige sensor). zet deze dicht bij je cpu. Zodra de fan kapot gaat stijgt de temperatuur (ja duh). Stel de ntc zo in dat hij bij bv 90 graden je led schakelt. of nog beter: laat hem een relais schakelen die meteen de voeding uitschakelt als de temperatuur over een bepaalde waarde heen komt. (heb je ook nooit meer last van aangebrande cpu''s)
Verwijderd