[BC3] Probs voedingen...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb dus probs met mijn systeem (zie sign)
Normaal steekt er alleen e voedinske van 250W in en een TNT2 m64
Maar sinds ik die gforce der in heb steken, hangt ie alsmaar meer vast...(vooral bij Tvtuner en Quake 3)
Dus ik dacht ik heb hier nog een AT voeding van 200 W liggen. IK heb deze dus nu op al mijn drivers aangesloten , zodat de 250 W voeding alleen mijn mobo voedt.
Maar nogsteeds heb ik last van die crashes...
Ligt het probleem dan gewoon aan een slechte voeding ? of ergens anders ?

thx

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Wat dacht je van je videokaart! ;)

AMD of Intel?? Geef ajb wast meer info over je systeem! :)

En misschien geeft je voeding wel een zeer onstabiele spanning af waardoor sommige componenten crashen. Is het een merk kast of el-cheapo? :P

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 10:11
Op donderdag 12 april 2001 19:07 schreef eXistence het volgende:
Wat dacht je van je videokaart! ;)

AMD of Intel?? Geef ajb wast meer info over je systeem! :)..........
lezen is ook een vak :+

(hhhhm, was de athlon nou van intel of van amd?? :P)

• BC3 Victim
hehe lolz :-) just ja

btw...nie echt van een merk nee de voeding..
Ik gaan nu es met pa zijn van Aopen wisselen
es zien of da beter bolt...zo niet...

HEEEEELLLUUUUUUUPPPP

slukes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 19:10 schreef answer_man het volgende:

[..]

lezen is ook een vak :+

(hhhhm, was de athlon nou van intel of van amd?? :P)
Intel?? >:)

/on-topic

Nu ik je systeem zie dan kan de voeding best wel eens een probleem zijn, maar de videokaart zou ook kunnen natuurlijk. :)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De grote stroomvreters zitten op je mainboard, dus ik zou ''n andere ATX-voeding proberen. Vraag desnoods even aan ''n maat of je even zijn voeding mag proberen.
Of ''n computerzaak met kennis van zaken, daar mag je vast ook wel ff ''n voeding proberen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Nog iemand die niet leest! :P

Hij zegt dat hij de voeding van zijn vader (Aopen) gaat proberen! :)

• BC3 Victim
lolz...:-)
gelle moet leren lezen mannue :-)

oke..die Aopen steekt der nu in , in combinatie met die oudere 200 W AT
Tot nu toe bolt ie nog stabiel, ondanks die Aopen maar 235 W is...
Eerst zo nog wa testen...en achteraf alles es op die Aopen hangen...
Enig nadeel :-( , mijne pa moe zijn voeding terughebben...

Zodus moe ik toch een nieuwere voeding kopen, wat raden jullie me dan aan ?
Een minder sterke ? om dan in combinatie te hangen met die AT
Of is da zinloos ? en koop ik beter een fatsoenlijke voeding die alleen sterk genoeg is...

thx

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
gewoon gelijk een sterke kopen

Verwijderd

Enermax 330watt voeding bij http://www.ocshop.nl! :)

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 20:41 schreef H3AdTr1P het volgende:
lolz...:-)
gelle moet leren lezen mannue :-)

oke..die Aopen steekt der nu in
zegt iemand iets over lezen, maar van schrijven geen kaas gegeten ;)

waar gaat dat toch naar toe met de jeugd tegenwoordig :?

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 23:38 schreef freakyfrank het volgende:
waar gaat dat toch naar toe met de jeugd tegenwoordig :?
Niet naar school iig! :D

• BC3 Victim
oke...nu is ie dus weer gecrasht
met die 235 W aopen
en die 200W AT

is dit nu gewoon omdat die 235W gewoon nie genoeg is om mijn mobo en alles daarop te trekken ? Of ligt het prob ergens anders...
Dan weet ik tenminste of ik een nieuwe fatsoenlijke (en duurdere) voeding moe kopen of nie..

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Je hebt wel aardig wat in je systeem zitten.
Porbeer het eens met die 235W en die 250W, als het dan nog niet stabiel loopt zou ik eens naar je videokaart gaan kijken. Deze kan zo heet worden dat je pc crashed, en het valt me op dat dit voornamelijk in applicaties gebeurt waarin je videokaart het drukste is..

• mvds
  • Laatst online: 24-08 22:05

mvds

Totally awesome!

Extra koeling zou ook wel eens kunnen helpen als een zwaardere/betere voeding het niet oplost.

• BC3 Victim
Idd ja...nu je ''t zegt die Gforce 2 mx
wordt wel behoorlijk warm ja...
Ter hoogte van de chip aan de achterkant van de kaart gevoeld, en ik moe zegge da ik mijn vingerke der nie langer als 20 sec op kon houden...
Is dit te warm ? en indien ja ? hoe kan ik deze dan feller gekoeld krijgen op een goeie manier ?
Vind het thans toch maar raar dat deze zo warm loopt, omdat der zelfs al een cooler opstaat en niet is overclockt ofzo

Verwijderd

De stroomcapaciteit van je +5V leiding is bepalend, omdat de alot-A bordjes daarvanaf de spanning voor de AGP en proc vandaan halen.

Ik raad je een 300W voeding aan. 1 voeding dus. Niets meer, niets minder, want da''s zat voor jouw systeem.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:05
Beste H3AdTr1P,
probeer eerst eens om normaal ABN te typen, dat boerse taaltje van je is niet echt prettig om te lezen ...

-

• Daan
Op vrijdag 13 april 2001 11:31 schreef H3AdTr1P het volgende:
Idd ja...nu je ''t zegt die Gforce 2 mx
wordt wel behoorlijk warm ja...
Ter hoogte van de chip aan de achterkant van de kaart gevoeld, en ik moe zegge da ik mijn vingerke der nie langer als 20 sec op kon houden...
Is dit te warm ? en indien ja ? hoe kan ik deze dan feller gekoeld krijgen op een goeie manier ?
Vind het thans toch maar raar dat deze zo warm loopt, omdat der zelfs al een cooler opstaat en niet is overclockt ofzo
Dan zal het wel behoorlijk warm zijn in jou kast dat hij de warme lucht niet kwijt kan. Wat je eventueel kan doen is er een 60mm fan op doen, dit zal wel schelen. Probeer het anders ff met de kast open, kijk eens of dat dan scheelt.

• BC3 Victim
Op vrijdag 13 april 2001 11:36 schreef Juicy het volgende:
Beste H3AdTr1P,
probeer eerst eens om normaal ABN te typen, dat boerse taaltje van je is niet echt prettig om te lezen ...
sorry :-) zal mijn best doen :-)

• BC3 Victim
Op vrijdag 13 april 2001 11:37 schreef Phreak het volgende:

[..]

Dan zal het wel behoorlijk warm zijn in jou kast dat hij de warme lucht niet kwijt kan. Wat je eventueel kan doen is er een 60mm fan op doen, dit zal wel schelen. Probeer het anders ff met de kast open, kijk eens of dat dan scheelt.
mijn kast staat al open :-(
nog enig idee ?

• BC3 Victim
Ik heb es voor te testen de temp. sensor van mijne proc op die gforce gehangen (achterkant, ter hoogte van de chip)
En de temp schommelt rond de 60°C
Is dit niet een beetje veel ?

• Daan
Op vrijdag 13 april 2001 11:41 schreef H3AdTr1P het volgende:

[..]

mijn kast staat al open :-(
nog enig idee ?
Als je nog een fannetje hebt liggen, knutsel dan ff wat in mekaar zodat je die fan voor je videokaart kunnen zetten, moet wel schelen.

• BC3 Victim
Ik draai op een 250W Aopen voeding onderstaand systeem. Nooit power probs gehad. :)

Nog vergeten, 256MB RAM :)

Verwijderd

60c is idd erg hoog, maar het zou op zich nog geen serieus probleem moeten zijn...

Misschien toch maar een bleu orb aanschaffen!

• mvds

mvds

Totally awesome!

60 graden is gewoon veel te hoog. (kan ie wel hebben op zich, maar leuk zal ie het niet vinden) zet er eens een casefan bij, zorg voor een goede airflow binnen in de kast.

Verwijderd

obsidian ik denk dat gerichte koeling op je videokaart (blue orb) meer effect heeft dan een case fan die voor je hele kast zijn steentje bijdraagt....

• BC3 Victim
euhm...oke
en hoe moet deze extra case cooler dan staan ?
zodat ie zuigt of blaast in de kast ?
en mijn ATX voeding ?

Is het genoeg afdoende als ik deze extra cooler achteraan mijn case, op de voorziene ruimte ?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mmm... de koeling die er standaard op zit, zou voldoende moeten zijn voor die kaart. De fabrikanten zitten er echt niet op te wachten om een hele serie kaarten terug te krijgen vanwege een brakke koeler. Een andere koeler op de kaart zou waarschijnlijk wel helpen, maar het probleem van (waarschijnlijk) een slechte airflow in de kast zal blijven. Door die Blorb te plaatsen richt je de oplossing op een punt, terwijl er best ook andere componenten last kunnen hebben van de te hoge temp. Met een andere koeler op de kaart koelt de kaart af, maar er wordt dan wel extra warmte de kast ingeblazen waardoor de hele kast verder opwarmd. Ik weet niet of je dit wilt.

Ik denk dat het beter is om de warmte weg te halen uit de kast, dan de warmte van de kaart de kast in te blazen.

Verwijderd

Maak een gat in je kast op de hoogte van je videokaart als je perse een case fan wilt....

obsidian ik heb hier in mijn kast alleen een zeer zwakke case fan in de voeding zitten dus geen airflow, maar alles blijft wel lekker koel!! :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 13 april 2001 13:50 schreef H3AdTr1P het volgende:
euhm...oke
en hoe moet deze extra case cooler dan staan ?
zodat ie zuigt of blaast in de kast ?
en mijn ATX voeding ?

Is het genoeg afdoende als ik deze extra cooler achteraan mijn case, op de voorziene ruimte ?
Als je een plaats hebt voor die fan aan de voorzijde dan kan daar eentje ingezet worden ja. Die moet dan lucht in de kast zuigen (zorg wel voor een luchtfilter). Als je plaats hebt voor een koeler aan de achterzijde zou ik er daar ook eentje plaatsen. Neem wel een beetje fatsoenlijke kolers, want anders zit je alleen maar met herrie. Ze hoeven niet zo heel erg veel lucht te verplaatsen, maar wel genoeg natuurlijk.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 13 april 2001 13:52 schreef eXistence het volgende:
Maak een gat in je kast op de hoogte van je videokaart als je perse een case fan wilt....

obsidian ik heb hier in mijn kast alleen een zeer zwakke case fan in de voeding zitten dus geen airflow, maar alles blijft wel lekker koel!! :)
Airflow heeft niet alleen te maken met fans, maar ook met kabels. Bind zoveel mogelijk kabels samen zodat ze minder de airflow hinderen en het scheelt ook al een heel stuk. Een grote kast is ook veel beter dan een kleine, en zelfs alleen een fan in de voeding kan genoeg zijn. Er zullen dan waarschijnlijk luchtgaten aan de voorzijde zitten waardoor frisse lucht naar binnen kan. Dus je hebt wel een airflow.

Verwijderd

Nou het zal echt heel weinig zijn en dus lijkt me de voeding fan van H3AdTr1P ook wel genoeg....En ik heb helemaal geen last van kabels die in de weg zitten, want alles gaat netjes naar de bovenkant van de kast....

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 13 april 2001 13:58 schreef eXistence het volgende:
Nou het zal echt heel weinig zijn en dus lijkt me de voeding fan van H3AdTr1P ook wel genoeg....En ik heb helemaal geen last van kabels die in de weg zitten, want alles gaat netjes naar de bovenkant van de kast....
Maar bij hem misschien niet, daar had ik het eigenlijk over. Ligt er ook aan waar je kast staat natuurlijk, voor de verwarming ofzo... Maar het is gewoon zo dat die warmte afgevoerd moet worden, en het liefst naar buiten toe ipv dat het in de kast blijft hangen.

Verwijderd

Natuurlijk is meer airflow beter, maar je moet natuurlijk ook goede koeling hebben op de videokaart zelf! Denk jij er maar eens aan op je tb 1333 met een k6 koelertje en een shitload aan case fans onder de 100c te laten draaien! :P

• BC3 Victim
Ik heb nog plaats in case om vanvoor een extra cooling te plaatsen
Heb hier nog een cooler liggen van een oudere voeding...

Deze draait op DC 12 V
waar tap ik dit het beste af ?

grtz

• mvds

mvds

Totally awesome!

Gewoon stekker erop en dan een aansluiting nemen van je voeding. Zo''n stekker waar ook je HD opzit zeg maar.

En ja, extra koeling is altijd prima. Maar het is onzin om een zware koeler op je grafische kaart te zetten als ie niet gaat overclocken. Die standaard koeler moet gewoon genoeg zijn. Dit is duidelijk een probleem van zijn airflow in de kast.

Verwijderd

Laat even weten of het wat uitmaakte met de temp van de videokaart, want naar mijn mening heeft het niet veel nut! ;)

• BC3 Victim
zal ik zeker laten weten...

thx

Pagina: 1