[BC3] Peltier perfomance???

Pagina: 1
Acties:

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:26

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik heb een Frost 72 geinstalleerd met een alpha/delta.

Maar nu start ik me pc op, ik laat niks draaien dat zou dus betekenen dat ie idle is toch?
Maar nu is mijn temperatuur 28 graden dat is dus een verschil van wel 10 graden ten opzichte van mijn ouwe temp.
Dit klopt toch niet?
Maar nog wat raars, ik heb een asus geforce en daar zit smartdoctor bij. In smartdoctor zit een functie om de gpu en cpu te koelen. Als ik cpu cooling aanzet zakt mijn temp naar > -10. Ik snap er niks meer van?

Life goes as it goes.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31
1) Was hij eerst 18 graden dan? Lijkt me een beetje laag. Of als hij 38 was dan is hij toch 10 graden koeler, en wat is dan het probleem.
2) Draait zeker win 95/98/ME? In Win NT/2000 zit een processor-koel functie die in win95/98/ME niet zit. Zie ook CPUcool/rain enz.

Verwijderd

Hey, Ik neem aan dat die 28 graden stressed is? En hoe warm is ie idle? Ik vind dat ook een beetje hoog. Wel overal koelprut tussen gedaan?

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Hij was eerst 38 graden ja.
Maar die kerel van oc-shop zei dat ie idle rond de -10 zou komen.
Dit doet ie dus niet want nu is ie juist 100%load maar wel -10 en als ie idle is 24 graden.
??????

Life goes as it goes.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

waarschijnlijk bedoelde hij 10 graden kouder

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Nee, lees : Je moet denken aan idle temp waarden van rond de ?15 graden en max van rond de 0-5 graden
Me cpu is als ik em opstart en niks doe 28 graden.Eerst was dat 38.Stressed 41
Nu zet ik dat cpu cooling ding aan temp is -10 en full load. Uit is weer o% kernelverbruik en 28 graden.??????????????

Life goes as it goes.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31
Bij die 24 graden is hij 100% idle, maar omdat de consumenten windows (95+) de processor geen stop-signaal geeft, gaat de processor niet gedeeltelijk uit. Als je zo''n programmatje draait, zoals rain, cpucool en dus ook die asusprobe, neemt hij 100% van de tijd in om de processor uit te zetten. Het lijkt vaag, maar het is echt zo.

Alleen in windows NT/2000 is hij dus koeler in idle, omdat daar de processor wel standaard gedeeltelijk uitgezet wordt.

Verwijderd

Bril maakt alles wel goed contact he? Heb je overal pasta tussen gedaan?

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ja ik overal artic sliver 2 tussengedaan

Life goes as it goes.

Verwijderd

Heb je een Copperspacer gebruikt? (Dus ik bedoel niet de coldplate, maar een spacer die is om de kracht van de cooler op je cpu op te vangen)

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Nee ik heb geen coppersacer gebruikt.
Volgens de manual die erbij zat hoeft dat ook niet en ik zou niet weten als ik er wel een had gebruikt hoe ik dan in godsnaam me HSF erop kan krijgen. Dat ging nu al met fucking moeite

Life goes as it goes.

Verwijderd

Nee dat moet juist niet :)

Dan word ie juist warmer ofzo. Stond op een site.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dwn2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dwn2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dwn2.gif

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:00

mvds

Totally awesome!

Je hebt dus een stevige peltier erop zitten nu? En die koel je doormiddel van een alpha? Weet je zeker dat die alpha in staat is om de peltier voldoende te koelen? Anders kan het dus gaan werken als een verwarming ipv een koeling. Ik vind een peltier met luchtkoeling nogal link als ik eerlijk moet zijn. Reken eens uit hoeveel watt die combi af kan voeren? (dus de combi alpha + delta) en kijk een wat afgevoerd moet worden. (CPU + peltier)

• Rick2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die ALPHA kan die warmte echt wel afvoeren. Dit is geen probleem. De normale idle temp zou moeten zijn rond de 0 tot -5 graden. De max daarintegen ligt aan hoever de CPU overclocked is en op wat voor voltage hij geclocked is. Bij mij dus op standaard 1000mhz = idle -3 tot -4 en max +18 graden (1.70volt)
Op 1117mhz = idle -2 tot -3 en max +20 tot +21 graden. Dit is ook op 1.70volt
Waarschuwing wel is dat je eigenlijk niet je pc idle laat draaien, omdat er echt condens op komt. Mijn pelt was super luchtdicht afgekit en toch deze week onder win2000 bluescreen. Reset=niets. Uit wachten 2 minuten later aan, werken. 5 minuten later hangen. Koeler eraf en bleek dat er waterdruppels aan de poten van de cpu hingen. Dit is dus moelijk te verhinderen. Alleen door of de voet (gaatjes) aftekitten in de socket (not reversable) of door de pc niet idle te laten draaien. Gewoon even een tip voor tussendoor. (ps. ik heb dezelfde pelt + coldplate + arctic silver)
Suc6

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Wat ik nu niet snap is hetvolgende: Je hebt alles afgekit he? Heb je gasket kit gebruikt?
Wij werd door verschillende mensen gezegd (ook door mensen van online shops) dat als je gasket kit gebruikt dat je dan gewoon geen condens kan krijgen. Als je eventueel afkit dat je dan geen probleem hebt.
Pagina: 1