Toon posts:

[BC3] HX-08 Soundproofen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hx-08 toren. En nu heb ik dus ook 2 M² soundproofing spul.

Hoe plak ik dit het beste tegen de zijpanelen aan?

- lijm?
- tape?

Dubbelzijdige tape heb ik dus niet :(

Verder .. het is niet zo gek dik spul .. maar cm. Maar volgens mij krijg ik die panelen nooit meer los of vast als ik dat spul er tegenaan doe. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Verder heb ik dus FF dat spul voor m''n open kasat gehouden, en dat paneel er tegen gezet .. en dan merk je er bijna niks van :'(
Hoe kan dat nou? Het is echt van dat grijze noppenspul net als je wel eens in geluidsstudio''s ziet.

Die voeding geeft erg veel herrie zeg. Ik denk dat ik ''m maar vervang door een Enermax, want dit is echt niet normaal meer.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 17:49 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb een Hx-08 toren. En nu heb ik dus ook 2 M² soundproofing spul.

Hoe plak ik dit het beste tegen de zijpanelen aan?

- lijm?
- tape?

Verder .. het is niet zo gek dik spul .. maar cm. Maar volgens mij krijg ik die panelen nooit meer los of vast als ik dat spul er tegenaan doe. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Verder heb ik dus FF dat spul voor m''n open kasat gehouden, en dat paneel er tegen gezet .. en dan merk je er bijna niks van :'(
Hoe kan dat nou? Het is echt van dat grijze noppenspul net als je wel eens in geluidsstudio''s ziet.

Die voeding geeft erg veel herrie zeg. Ik denk dat ik ''m maar vervang door een Enermax, want dit is echt niet normaal meer.
1) Pak gewoon zo''n grote rol Tape en vouw die dubbel. Bij mij waren 4 van die dubbelgevouwen tapejes per paneel genoeg. Trouwens aan de kant van het mobo hoeven ze niet eens vast, daar snij je ze gewoon op juiste maat uit (2 panelen) en druk je ze erin.

2) Als je het op bovenstaande manier doet krijg je her er zo weer of indien nodig

3) Bij mij merk ik dus echt wél het verschil tussen kast dicht of kast open (kheb trouwens een HQ08 same stuff ;)) Als je gewoon dat spul van de Gamma hebt moet het echt wel werken. Je moet alleen zorgen dat alles dicht zit en dat er nix mee trilt. Er gaat natuurlijk veel lawaai door de voeding heen en door de gaten bij je HD-bay.

4) Inderdaad, ik heb die standaard Aopen voeding niet eens aan gehad. Gelijk bij mijn nieuwe comp. een Enermax gekocht. Stukken stiller en nog koeler ook.

Khoop dat het nu duidelijk is. ICQ/Mail maar voor vragen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb alvast 1 zijpaneel gemod zodat ik ''m gewoon er uit kan tillen ipv dat ik ''m helemaal naar achteren moet tillen.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 18:07 schreef HlpDsK het volgende:
Kheb alvast 1 zijpaneel gemod zodat ik ''m gewoon er uit kan tillen ipv dat ik ''m helemaal naar achteren moet tillen.
Dat is idd ook nodig. Anders kom je in problemen met al die nopjes die langs de achterkant moeten. Beetje moeilijk uit te leggen. Ik til mijn zijpaneel er idd ook zo uit.
En modden?? 3 klemmetjes een beetje ombuigen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 april 2001 18:21 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Dat is idd ook nodig. Anders kom je in problemen met al die nopjes die langs de achterkant moeten. Beetje moeilijk uit te leggen. Ik til mijn zijpaneel er idd ook zo uit.
En modden?? 3 klemmetjes een beetje ombuigen :P
Da''s ook modden :P

Ik ga ook nog een keer de gat in het ''middenrif'' vergroten en een 120 mm buis onderin bouwen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16
Op woensdag 11 april 2001 18:51 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Da''s ook modden :P

Ik ga ook nog een keer de gat in het ''middenrif'' vergroten en een 120 mm buis onderin bouwen.
Middenrif, lol :D.
Ik ben nu ook bezig met een 120mm blowhole voorin, en ook een raampje. En binnenkort ook nog ff 2x 80mm (achterin boven voeding) en 1x 60mm naast printerpoort, beiden outtake. Voor pics, check http://www.ee-consult.nl/meuk/.

Verwijderd

Topicstarter
Raampje en zij-fan''s doe ik neit. Het moet tenslotte stil worden. Maar wel die 80 mm die nu vooronder zit van een broertje vergezellen en boven de voeding plakken om me IBM te koelen.

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh .. ik heb nu heel de PC van binnen bekleed met geluiddempend materiaal. Maar he helpt echt voor geen meter.

Verwijderd

Dan doe je toch iets niet goed.

• Daan
Op woensdag 11 april 2001 23:46 schreef HlpDsK het volgende:
Aaargh .. ik heb nu heel de PC van binnen bekleed met geluiddempend materiaal. Maar he helpt echt voor geen meter.
Geef es pics dan, want nu wil ik het zien ook.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Mmm.. ik heb dat spul er ook inzitten, en bij mij helpt het perfect. Maar alleen dat spul is niet genoeg. Je zal moeten kijken wat voor soort geluid je hebt. Hoge tonen gaan bijna overal doorheen. Je zal dus andere fans moeten nemen of ze anders monteren. Probeer zoveel mogelijk je fans doormiddel van rubbers van de kast weg te houden. En zet je fans op 7 volt ipv 12. En die enermax krijg je echt geen sijt van. Ik heb hem ook.

En kijk of je fans weg kan laten. Ik had veel teveel fans erin zitten. Nu nog maar 4 (2 x in de voeding, 1 x grafische kaart, 1 x CPU). Dat scheelt ook al. En kijk of je een stillere fan voor je CPU kan vinden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

[topic=125619] is de link met de beschrijving van mijn ervaringen. Als je nog vragen hebt, stel ze maar. De plaatjes werken trouwens niet meer in dat topic. Die heb ik per ongeluk van mijn server geknikkerd.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 11:11 schreef obsidian het volgende:
Mmm.. ik heb dat spul er ook inzitten, en bij mij helpt het perfect. Maar alleen dat spul is niet genoeg. Je zal moeten kijken wat voor soort geluid je hebt. Hoge tonen gaan bijna overal doorheen. Je zal dus andere fans moeten nemen of ze anders monteren. Probeer zoveel mogelijk je fans doormiddel van rubbers van de kast weg te houden. En zet je fans op 7 volt ipv 12. En die enermax krijg je echt geen sijt van. Ik heb hem ook.

En kijk of je fans weg kan laten. Ik had veel teveel fans erin zitten. Nu nog maar 4 (2 x in de voeding, 1 x grafische kaart, 1 x CPU). Dat scheelt ook al. En kijk of je een stillere fan voor je CPU kan vinden.
Hoge tonen gaan overal doorheen? Dacht het niet. Juist de lage brommende tonen zijn het moeilijkst te dempen. Kijk nog maar es in je natuurkunde boek. Juist de hoge tonen (van een HP fan) worden goed gedempt door zwart-noppen-spul. Lage tonen kun je beter dempen met kurk of nog beter is vloerbedekking.

• Daan
Op donderdag 12 april 2001 11:26 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Hoge tonen gaan overal doorheen? Dacht het niet. Juist de lage brommende tonen zijn het moeilijkst te dempen. Kijk nog maar es in je natuurkunde boek. Juist de hoge tonen (van een HP fan) worden goed gedempt door zwart-noppen-spul. Lage tonen kun je beter dempen met kurk of nog beter is vloerbedekking.
Ik moet ook maar es gaan isoleren.
Die FOP38 maakt echt een tyfus herrie.. :)
Maar goed, daar krijg je dan ook wat voor terug.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 12 april 2001 11:26 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar voor erg hoge tonen heb je veel meer isolatie nodig. Omdat die moeilijker te dempen zijn. Een aanlopende fan krijg je veel minder gedempt dan een normaal lopende fan. Die fluittoon blijf je horen, hoeveel isolatie je er ook in propt.

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 11:32 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar voor erg hoge tonen heb je veel meer isolatie nodig. Omdat die moeilijker te dempen zijn. Een aanlopende fan krijg je veel minder gedempt dan een normaal lopende fan. Die fluittoon blijf je horen, hoeveel isolatie je er ook in propt.
Ja natuurlijk maar dan praat je over verschillende geluidsniveaus, feit blijft dat hoge tonen beter te dempen zijn dan lage tonen. Voor beste resultaten kun je (is wel overkill denk ik :P) een combinatie van hoogpolig tapijt (evt. op viltlaag) en akoestische gipstegels gebruiken. Maar of je dat nou in je kast kwijt kan en of dat de moeite is weet ik niet. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Klopt helemaal. Het is gewoon het beste om als volgt te werk te gaan:

<li> eerst alle onnodige geluidsbronnen verwijderen
<li> de noodzakelijke geluidsbronnen vervangen door stillere uitvoeringen
<li> isolatie gebruiken voor alle aanwezige casefans
<li> isolatie aanbrengen tegen de wanden van de kast.
<li> kast op een rubbere mat zetten.

Heb ik ook gedaan... stardaard voeding eruit en enermax erin.
CPU fan vervangen door Gorb.
Alle casefans eruit
Alles afgeplakt (ook vertilatiegaten, lucht gaat er toch wel doorheen)

Verwijderd

HlpDsK, wat staat voor een typenummer staat er op jouw voeding?

Normaal is de A-Open voeding erg stil. Ik ken een dealer die wel erg goedkope HX-08 kastjes verkoopt maar de originele voeding vervangt met een B-merk. :r

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 12 april 2001 11:49 schreef tweakerrrr het volgende:
Normaal is de A-Open voeding erg stil. Ik ken een dealer die wel erg goedkope HX-08 kastjes verkoopt maar de originele voeding vervangt met een B-merk. :r
Vergeet het maar...het is de meest lawaaige voeding aller tijden. Toen ik er met AOpen over belde kreeg ik doodleuk te horen: Meneer die goedkope kastjes maken nu eenmaal herrie. Dan had u maar een dure moeten kopen.

Mijn vorige ''noname el cheapo kast'' was stukken stiller en 100 piek goedkoper. Gebruik de search maar eens en zoek op aopen samen met herrie.

Ik heb er nu een panaflo fan in zitten en dat was min of meer de oplossing voor alle problemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met Bison Tix gedaan.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 11 april 2001 17:49 schreef HlpDsK het volgende:
Kan je gewoon krijgen bij een bouwmarkt. Dat spul wat ze gebruiken om tapijt vast te zetten. Dat is een cm of 5 breed en daar kan je dan de hele zijkant meer vast zetten

Een fanaflo fan doet trouwens wonderen en die kost maar $7

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op donderdag 12 april 2001 13:23 schreef Ortep het volgende:

[..]

Vergeet het maar...het is de meest lawaaige voeding aller tijden. Toen ik er met AOpen over belde kreeg ik doodleuk te horen: Meneer die goedkope kastjes maken nu eenmaal herrie. Dan had u maar een dure moeten kopen.

Mijn vorige ''noname el cheapo kast'' was stukken stiller en 100 piek goedkoper. Gebruik de search maar eens en zoek op aopen samen met herrie.

Ik heb er nu een panaflo fan in zitten en dat was min of meer de oplossing voor alle problemen.
Ik heb ook een HX08, en die van mij is ook niet echt stil meer na een jaar, maar ik hoor ''m amper door m''n Dual FEP32.

Ik heb trouwens wel een echte Aopen voeding, anders was ik mooi teruggegaan (Funprice doet zoiets niet snel lijkt me, zeker niet als de doos nog dicht zit).

Openschroeven, en vervangen door een sunon bijv.

Verwijderd

Hoge tonen zijn idd moeilijk te dempen. Daar heb je een ander soort materiaal nodig. Met een dichtere structuur.

Dat grijze/zwarte noppen spul is bedoelt voor de midden gebied ( tussen het hoog en laag in )

Ik had mijn computer ook geisoleerd, maar het maakte weinig uit!.. ik heb nu gewoon alle fans op 7volt draaien ( behalve cpu cooler )

Greetz ShaDoW

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Wat ook enorm helpt, zijn van die zwarte betumen (goed geschreven??) teer-achtige dunne (3-5 millimeter) dempings platen.

Deze zijn te koop bij Conrad en worden bijvoorbeeld gebruikt in de portieren van een auto.

Het beste is eigenlijk, de ondergrond, met deze dunne platen, vervolgens hierop dat noppenschuim...

Eventueel uitgebreid met een dubbelsteense muur, voorzien van glaswolisolatie :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tapijttegels zijn 2 in 1
Ze hebben een bitumen achterkant en ze hebben een zachte geluidempende voorkant.

Maar dat heb je helemaal niet nodig als je hem bij de buren in de kelder zet.

Koeler en ook nog energie zuinig omdat je hun electra gebruikt :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
never mind,

ik ga de tapijttegels proberen 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1