[BC3] Watekoeling cpu temp>?

Pagina: 1
Acties:

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44
Ik heb nu een athlon 800Mhz op 1Ghz met 1,85 volt. Momenteel is tie 34°C met koe, maar lijkt nog iets op te lopen. Er zit een 800l/u pomp en senfu single-fan radiator in. Is dit een normale temperatuur?

Toen ik pas de radiator buiten de kast had hangen om wat te testen kwam ik op 28°C met full load. Ik heb geen idee waarom de temperatuur nu hoger is. De pomp die ik toen gebruikte pompte maar zo''n 300l/u en zat in een reservoir. Nu werk ik met een gesloten systeem.

Misschien een keer het blok eraf halen en opnieuw met pasta spelen?

Y'24

• RvV
Oh, de kamertemperatuur is precies 20,0°C en het water is 25,5°C.

Y'24

Verwijderd

De hogere water verplaatsing van de pomp zal niet veel uitmaken, om de temp omlaag te brengen. Lees deze post maar als je hem al niet kent.
[topic=149604]

Misschien ben je eerder aan het ''over'' pompen... maar is ook niet echt waarschijnlijk.

Je hebt de radiator nu in de kast zitten. Dat lijkt me meer de oorzaak. Want de temp zal daar zeker 25 of meer zijn als de kamer temp al 20 is. Dus als je watertemp 25.5 is, sluit dat aardig aan.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat voor koelblok heb je, trouwens?

De temperaturen zien er niet onwaarschijnlijk uit. Is je kast verder dicht? Het kan zijn dat je kast-temp 5 graden boven kamertemp ligt, wat het verschil verklaart. Wellicht kan je iets knutselen, met een duct, zodat de lucht niet uit de kast getrokken wordt, maar door een aparte luchtinlaat. Leuk stukje case-modding.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Mijn watertemp. gaat ook behoorlijk de hoogte in als de koe aanstaat (van 17 naar 25 graden in een paar uur), maar dat komt misschien ook omdat mijn proc. gewoon erg warm wordt (van 600Mhz@1,5 naar 900Mhz@1,75).

Ik heb een stel koelelementen (misschien ook een ideetje voor jou?) gekocht die in ploegendienst zijn (3 in de vriezer en 3 in het reservoir). Ik weet het, deze oplossing verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt voorlopig wel.

Hoeveel liter water zit er trouwens in je reservoir? Iets zegt me dat 10 liter minder snel opwarmt dan 5...

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• RvV
Uhm, misschien 1 liter in totaal. En het is een zelfbouw waterblok.
Waarschijnlijk komt het dus gewoon omdat het in m''n kast een 5-6°C warmer is. Nouja, 36°C is nog steeds lekker op 1Ghz met koei.

Y'24

Pagina: 1