Toon posts:

[BC3] Probleem met Neon On/Off schakeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig wil ik een switch voor het uitschakelen van de neon zonder dat er LED''jes gebruikt worden voor de aan/uit status.

Nu onderbreek ik de Neon op de gele draad (12v) echter in Windows reset mijn PC nu als ik de neon aan of uit wil zetten.

Iemand enig idee hoe dit kan komen?

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Is die neon lamp 1000watt ofsow? :P:9

Dat dan weer wel......

Verwijderd

verkeerde knop;)
heb je hem op een apparte connector of ergens tussen gehangen? (gesplitst)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
mischien kan je voeding die piek spanning niet aan,of stoort die piek spanning op je onderdelen in de kast, heb ik ook in een el cheapo kastje gehad van een maat van mij, dan er maar een "echte" 250watt in gepropt van 40 piek, probleem over..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Een draad vanaf het gele draad van een powerconnector loopt naar een switch, aan de andere pol van de switch zit een draad naar de trafo van de neon. Vanaf deze trafo loopt een ander draad naar de zwarte draad van de powerconnector om de 12v te krijgen.

• Dennis Nijhuis
  • Laatst online: 09-03-2025
travo?? Je weet toch wel dat een travo alleen op wisselspanning werkt, bij gelijkspanning is het een zoort kortsluiting...

Kijk je trouwens wel even of het geen travo voor 220 volt is??

Bestuh!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee is voor 12volt dat weet ik zeker.

Meer eh, wat moet ik dan doen om hem aan/uit te kunnen schakelen?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier trouwens om dezelfde NEON als in deze topic:

[topic=126378]

Van jou Psygho :)

Verwijderd

Doe een c''tje van 100pf over de aansluitklemmen van je schakelaar, dit om inductiespanning (en dus -stroom) in de kiem te smoren

Verwijderd

Topicstarter
c''tje van 100pf :?

Het is trouwens een Aopen LX45 kast.

Verwijderd

Een C''tje is een condensator, hiermee vang je de spanningsverschillen een beetje op.:)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op dinsdag 10 april 2001 22:13 schreef Buccaneer het volgende:
c''tje van 100pf :?

Het is trouwens een Aopen LX45 kast.
condensator. die smoort de piekspannig in de kiem.
maar of het helpt?
ik weet wel dat een neonlamp op een erg hoge spannig werkt. of in ieder geval de starter dus als je hem uitzet zal er een grotere flux gegenereert worden...zoiets was het

This too shall pass

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
stomme vraag misschien maar heb je zelf nog aan de trafo zitten solderen ? ik heb namelijk ook 2 >:) neons (rood en blauw) in m''n kast en ook 2 trafo''s. Beiden apart geschakeld. Nu heb ik op de ene qua tijd wat meer gesoldeerd, en is dus ook langer warm geweest en ik heb nu het probleem dat wanneer ik de neon een paar keer aan en uitschakel, m''n hele systeem hangt. Die andere neon daar kan ik bij wijze van spreken nog stroboscoop mee gaan spelen :), maar hij zal m''n systeem niet hangen.

Nu heb ik het idee dat ik iets te lang heb lopen solderen aan die trafo, en ik denk dat jij het beste een andere trafo kunt proberen. ga ik ook doen, kost net 17,50 hier dus da''s te doen ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Nope, heb verder niet aan de trafo gesoldeerd. Het gekke is dat het in DOS niet gebeurd dat ie ineens reboot. En ook niet altijd in Windows, maar naar een paar keer is het gebeurd.

Trafo is trouwens maar een heel klein printplaatje. Als eerder vermeld zelfde NEON als [topic=126378]

Misschien maakt dat het wat duidelijker..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik ken de neon maar al te goed, ik heb exact dezelfde als jij, alleen heb ik nog zo''n zelfde maar dan in het rood. Maar als je hem een paar keer achter elkaar aan en uitzet, krijg je dan wel een reboot of een hanger ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Precies.

Eigenlijk is er geen lijn op te trekken want soms reset ie ook in één keer.

Verwijderd

- 2 condensatoren parallel tussen de +12V en 0V zetten, vlak voor de schakelaar. Waardes: 10uF en 10nF.

- 100pF condensator over de schakelaar.

Dat zou moeten helpen. Zoniet, dan nog een kleine weerstand in serie met de neonvoeding (ehm, 0.22 ohm ofzo)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Snik :'( waarom gaat iedereen neon gillen als iets licht geeft?

Gaat hier duidelijk weer over die CCFL buisjes en dus NIET NIET NIET over neon..

Deze buisjes werken volgens het TL balk principe en worden (wit) in scanners gebruikt..

die " trafo" is een 12 V inverter die van 12 V ff iets meer maakt zodat de lamp kan ontsteken en aanblijft..

Dit klinkt als een voedingsprobleem....

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op woensdag 11 april 2001 00:42 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Snik :'( waarom gaat iedereen neon gillen als iets licht geeft?
neon klinkt veel leuker >:)

* schizofreen hoopt morgen zijn 30cm. neon buisje
* schizofreen , CCFL cold cathode huppeldepup :)) binnen te krijgen, dezelfde als hierboven :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik probeer eerst wel een andere voeding werkt dat niet dan ga ik wel met condensators aan de gang.

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op woensdag 11 april 2001 00:47 schreef schizofreen het volgende:

[..]

neon klinkt veel leuker >:)

* schizofreen hoopt morgen zijn 30cm. neon buisje
* PsYgHo , CCFL cold cathode
huppeldepup :)) binnen te krijgen, dezelfde als hierboven :)
Cold Cathode Fluoricent Lamp

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Cold Cathode Fluoricent Lamp
Doe ''t dan goed:

Cold Cathode Fluorescent Lamp.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Lol :)

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 13:58 schreef DaBit het volgende:

[..]

Doe ''t dan goed:

Cold Cathode Fluorescent Lamp.
Je vergeet de [vieze spelletjes met kleine beetjes] en [/vieze spelletjes met kleine beestjes] :)

Verwijderd

Al dat zout word wel duur inderdaad. Toch maar eens minderen ;)
Pagina: 1