[BC3] Dfi p2xbl met P2-400 overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 12:53
Ik heb dus al geruime tijd dit Dfi-bordje (p2xbl), p2@400, 128mb ram, voodoo Banshee 16mb agp en me sloten redelijk vol (oa Sb Live).
Ik wil dat ding al een tijdje overklokken, maar ja je weet hoe het gaat, geen tijd, en je durft ut niet zo goed.. (no money for eventuele nieuwe zooi ;))

Dat ding wil maar niet heeter worden dan 32 graden, en me kast (full tower) niet heter als 28. Ik heb er bovenin achter een ventilator extra bijgehangen, vooraan in het midden, achter me cpu en een slotplaat-cooler... de voorste zuigt en de andere 3 blazen...
Iemand ervaring met het overklokken met dit moederbord? Ik heb de hele search al gehad, maar volgens mij is er niemand echt ver mee gekomen. Nou heb ik begrepen dat die P2 gelockt is, hoe weet ik dat zeker? En hoever kan ik het geheugen oppompen?

Ook heb ik begrepen dat voornamelijk de SB Live het niet zo leuk vind om de pci-bus omhoog te krikken. Ik kan in me bios de verhouding van me bus-clock en me pci-bus wel veranderen...

Iemand enige ervaring met een soort van bovenstaande config? Alle raad is welkom.

Ik krijg trouwens volgende week 256mb xtra geheugen (133) en een nieuw harde schijfje van 40GB (naast me 13 en 45 :9~)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nou bij een p2 400 kun je minimaal de FSB naar 112 zetten. Net zoals ik heb gedaan, je multiplier is idd gelockt dus je moet maar proberen hoe hoog het nog goed gaat. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 12:53
mhmm, tnx...

Ga in ieder geval zometeen ff offline, ik ga me p2-400 en me dfi-bordje met 128mb eruit flikkeren... Daar komt nu voor in de plaats een Asus P3b-f met 256mb (133, m-tec) en P3-550.
Dit in verband met te weinig pci-sloten :D
Zie ook: [topic=164179]

Ik had namelijk 2 hd''s en cdrom, brander en komt nu een dvd met kaart bij en extra Hd.. Dus ik heb er ook maar een ata100-controller bijgekocht, maar ik kan nou of die dvd-kaart of die ata100-controller niet kwijt.. :o
Dus ik pleur ff de processor en mboard van me ouders erin.. :7 Hebben ze toch niet door... >:)

Vanavond ff kijken hoe dit zooitje te overclocken valt... ;) Suggesties?

Oh jah, die vraag over de pci-bus blijft operstaan... hoe zit het met me pci-busclock? :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |