[BC3] aaah decrease van + 30C! met FOP32-1

Pagina: 1
Acties:

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:29
Voor iedereen met een MSI K7T Turbo:
De temp.sensor zit misschien wel dicht tegen de proc aan, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat dit misschien helemaal niet de bottleneck is. Vandaag een Global Win Fop32-1 geinstallt met gewone pasta. Ik opstarten en wat blijkt: meer dan 30(!) graden decrease!!!!! 62->32
Alleen met de Fop32-1 al, nu nog m''n huge fan amateuristisch monteren en dan....

En geen straaljager hoor, valt reuze mee.

Dus een goed advies: een goede koeler doet wonderen, ook met een slechte tempsensor.
Dit wou ik ff kwijt

-geen-

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Wat zat er dan eerst op? Die Fop32 is inderdaad goed. ''k Heb er hier ook 2 :)

• Alien_Inside
kweet niet, standaard heatsinkblok met promedion5600RPM fannetje.

-geen-

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

wow das een groot verschil
maar mijn tb 900@1050 wordt stressed ong 50 graden dus mij boiet het niet. op een kt7 trouwens

This too shall pass

• Epsilon
  • Laatst online: 09:03

Epsilon

ik denk dat je vorige koeler er niet goed op zat want dat KAN nie.
ik haalde met mijn coolermastertje 45 graden met mijn duron 700@750@1,7v stressed

nu heb ik een FOP38 en die is gewoon veel beter. 35 gaden 700@848@1,725v stressed
scheelt dus ook nogal wat
ongeveer 15 graden denk ik
maar 30 graden is echt extreem

Verwijderd

Misschien zit er weinig of geen ventilatie in de kast, en staat hij nu opn...

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 15:22 schreef epsilon het volgende:
ik denk dat je vorige koeler er niet goed op zat want dat KAN nie.
ik haalde met mijn coolermastertje 45 graden met mijn duron 700@750@1,7v stressed

nu heb ik een FOP38 en die is gewoon veel beter. 35 gaden 700@848@1,725v stressed
scheelt dus ook nogal wat
ongeveer 15 graden denk ik
maar 30 graden is echt extreem
Och heb hier een coolermaster tot 1.5GHz op ene Duron 700@1026@1.85v. Wordt 41 graden stressed.

Verwijderd

Leuke koeler he... heb ik ook...

de max temp die ik op 870 heb gehad is 40 graden, na een uur kweken..

Verwijderd

kan ook zijn dat je nieuwe cooler zo blaast dat de SENSOR ook wat meer frisse lucht krijgt. En dus een lage temp. aangeeft.

Schijnt met ORB dingen ook t geval te zijn. Die koelen lang niet zo goed als wordt gedacht, maar zorgen wel voor een ''wervelwind'' rond de cpu. Dus geeft je sensor een lage Temp. aan.

• Epsilon
  • Laatst online: 09:03

Epsilon

Op dinsdag 10 april 2001 16:00 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Och heb hier een coolermaster tot 1.5GHz op ene Duron 700@1026@1.85v. Wordt 41 graden stressed.
geloof er dus geen zak van. Maar waar sloeg jouw post op?
natuurlijk 41 graden
buig je sensor maar een TEGEN je cpu
dan krijg je werkelijke temperaturen
want dat is ook iets wat NIET kan

• Alien_Inside
hahaha mooie posting epsilon.

Deze temperatuurmeting geldt natuurlijk ook voor de MSI K7T Turbo, zoals ik al aangaf, want daar zit de tempsensor tegen de proc aan.

-geen-

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 16:18 schreef -_EmB24_- het volgende:
kan ook zijn dat je nieuwe cooler zo blaast dat de SENSOR ook wat meer frisse lucht krijgt. En dus een lage temp. aangeeft.

Schijnt met ORB dingen ook t geval te zijn. Die koelen lang niet zo goed als wordt gedacht, maar zorgen wel voor een ''wervelwind'' rond de cpu. Dus geeft je sensor een lage Temp. aan.
Ja nee, hij blaast zo dwars door de plastic socket heen !! :P

Nee, ik maak een geintje. Het klopt wel dus.

Een van de bezwaren die door een aantal testers wel wordt opgeworpen, is dat koelers als de FOP38 op een losse opstelling met een Peltier als hitte opwekker, verbazingwekkend genoeg opeens weer door een Alpha heatsink met dezelfde fan als op het foppie worden verslagen.

Niet veel, maar toch opeens 3 tot 4 graden de andere kant op met het verschil ...
Pagina: 1