[BC3] Expansievat echt nodig?

Pagina: 1
Acties:

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Nu ik vandaag een V-Tech pompje heb gekocht moeten daar de slangen rechtstreeks in. (ik wil geen waterreservoir omdat het nergens meer past). Het is nu dus een gesloten systeem.

Knallen de slangen er al bij 10°C af, of valt het allemaal wel mee. Weet iemand eventueel een voorbeeld expansievat?

Y'24

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een ''T'' stuk maken waarvan de poot van de T omhoog wijst en die op het hoogste punt van je systemee zit. Daar zit dan lucht in en het werkt als expansie vat

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Als je gewoon tuinslang of PVC slang gebruikt, dan zijn deze al elastisch genoeg om een expansievat overbodig te maken.

Ik heb wel een pompbakje, maar dat zit tot de nok toe vol met water. Er is geen lucht meer aanwezig in dat ding. En ik heb geen problemen.

En als je toch bang bent, dan voeg je gewoon een metertje extra slang toe aan je systeem.

• RvV
  • Laatst online: 09:03
Tsja, T stukje is wel handig denk ik. Als ik daar ook weer een dop op maak kan ik hem ook makkelijk vullen. Bedankt :)

Y'24

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
Prik in de dop dan wel een klein gaatje
kan het bijna niet lekken, en je hebt toch lucht af- en aanvoer :)

www.kuiphuis.nl

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Maak er een boterhamzakje overheen ofzo, mocht het toch gaan lekken....

Verwijderd

niks gaatje erin: gewoon afsluiten die vulslang. Dan gebeuren er ook geen ongelukken met water en elektronika.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 10 april 2001 23:53 schreef DaBit het volgende:
niks gaatje erin: gewoon afsluiten die vulslang. Dan gebeuren er ook geen ongelukken met water en elektronika.
Lucht in het water zorgt er toch ook voor dat het sneller gaat oxideren in de leidingen? Is het beter om water te gebruiken die ze ook voor strijkijzers gebruiken?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Water een paar minuten koken, dan zit er ook geen kalk meer in, en is de zuurstof er ook uit. Wel effe af laten koelen daarna....
Pagina: 1