Toon posts:

[BC3] Waterkoeling hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen die nu waterkoeling hebben zouden jullie alstublieft een beginneling willen helpen?

Als ik aan waterkoeling wil beginnen ZONDER peltier element wat heb ik dan allemaal nodig (dus alles, slangen, koelblok enzovoorts). En dan nog zoiets, wat gaat me dit kosten en hoe houd ik het water het allerbeste koud? (andere vloeistoffen zoals antievries ofzo mag ook).
Voor de rest is alle maar dan ook alle informatie welkom.
Nog 1 vraag dan van mijn kant, hoe zit het met condens en waterdamp enzo in de computer? Alvast hartelijk dank

Verwijderd

weet er de ballen van maar zie regelmatig de volgende site langsvliegen

www.waterkoeling.nl

lijkt me dat je daar vind wat je zoekt

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op waterkoeling.nl kan je een overzichtje vinden. Linker kolom, overzicht heet het geloof ik.

Voor condensatie en waterdamp hoef je niet benauwd te zijn. geen peltier=geen condensatie. Reservoir met deksel (shop even bij de marskramer oid) = geen waterdamp.

Een compleet setje koop je bijv bij www.oc-shop.nl Je kan ook zelf knutselen, dan kan het heel goedkoop. Ook kan je de losse onderdelen inkopen, zoals waterblok, pomp, slang en eventueel radiator (sloop, daar vind je de goedkoopste en tevens beste radiators)

Test het hele systeem gewoon een avondje op een handdoek, dan zie je of er niks lekt. Als je de goede diameters slang gebruikt, lekt er niks (dus geen 20mm slang op een 5mm aansluiting willen zetten, dat gaat lekken)

Gewoon een klein beetje je hersens gebruiken, dan zet je zo een systeempje inelkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoord aan deze op waterkoel gebied newbie. Ik zal eens kijken of ik iets leuks kan vinden