Toon posts:

[BC3] Een echte straaljager...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las berichten over verschillende proc koelers, vaak zag ik ''straaljager'' voorbij komen, ik dacht, nou dat zal wel meevallen |:(
Nu blijk ik dus echt mijn eigen straaljager te hebben :( Ik heb een AMD1200 met een Chrome Orb. Ik schrok echt toen ik de power indrukte! Niet te vergelijken met mijn oude P233 met een no-name koelertje...

Nu denk ik aan een andere koeler. Zou een GlobalwinWBK32 met een YS-Tech fan echt veel stiller zijn?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zeg het niet graag, maar gebruik de search eens. Daar vind je meer dan je denkt.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
nou nee :)

ik vind zon orbje echt wel meevallen hoor :)

heb je iets verkeerds gedaan ofzo

ohja in vergelijking met zon p200 coolertje is het wel een verschil ja >:)

Audi A8 W12 6.0

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

ik had ooit eens een p75 met passieve koeling. nou ja...had ik zelf passief gemaakt. dat was pas stil

This too shall pass

Verwijderd

ik heb een p200mmx met passieve koeling, geen fan te bekennen, zelfs geen heatsink eigenlijk. Alleen 1 grote alu-plaat ( 20x8 cm ofso ) met een koperen heatpipe erin verwerkt. Het enige dat je kan horen is de HDD. Maar daar val mee te leven

p.s. ik heb het hier wel over een laptop

Als je je chrome-orb een straaljager vindt, zul je echt moeten gaan uitwijken naar isolatie-technieken of het vervangen van fan''s door super-stille modelen. ( neem bijvoorbeeld een 80x80x25 panaflo of papst om tegen je cpu-heatsink aan tweaken )

Verwijderd

Topicstarter
>>Heb je iets verkeerds gedaan ofzo

Nou, als ik mijn pc uitzet, dan hoor ik soms de koeler een beetje aanlopen, alsof de lagers veel te veel speling hebben ofzo. Kan dit bij volle toeren extra geluid tot gevolg hebben?

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Op dinsdag 10 april 2001 12:16 schreef Het_Studentje het volgende:
Ik las berichten over verschillende proc koelers, vaak zag ik ''straaljager'' voorbij komen, ik dacht, nou dat zal wel meevallen |:(
Nu blijk ik dus echt mijn eigen straaljager te hebben :( Ik heb een AMD1200 met een Chrome Orb. Ik schrok echt toen ik de power indrukte! Niet te vergelijken met mijn oude P233 met een no-name koelertje...

Nu denk ik aan een andere koeler. Zou een GlobalwinWBK32 met een YS-Tech fan echt veel stiller zijn?
Laten we zo zeggen... de Chrome Orb valt absoluut NIET in de categorie straaljager. Neem dan maar een Alpha/Delta of een Fop 38, dat zijn straaljagers. Nee, een Chrome Orb is heerlijk stil.

Verwijderd

Topicstarter
En toch moet ik mijn muziek redelijk hard zetten om het boven mijn compu uit te kunnen horen :(

Verwijderd

Ghehhe Chrome Orb Straaljager? Dan moet jij niet bij mij thuis komen :o

Verwijderd

doe zoals ik met m''n chrome orb heb gedaan, zet er een 50 of 25 Ohm weerstand tussen, dat scheelt echt 75% van het lawaai! Ik slaap op 2m afstand van m''n server en die orb valt nu in het niet in vergelijking m''n harddisk, ibm 7200rpm.

zet ''m wel tussen het juiste draadje, anders doet je toerenteller monitor het niet meer.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Een chrome orb luidruchtig. Dan is het enige wat je kunt pakken wat stiller is, en toch in staat de zooi koel te houden een Silverado. Of je moet met een waterkoeling beginnen....

Kan je de Silverado wel aanraden, maar dat kost een lieve cent.

Mijn Silverado is in reparatie, dus ik zit ook weer met mijn orbje :( das niet relax als je je TB over de 1 gig wilt tillen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 14:03 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ghehhe Chrome Orb Straaljager? Dan moet jij niet bij mij thuis komen :o
:) had jij niet dat pakhuis met fans waar een PC tussen is gebouwd.. :9

Verwijderd

Als je Chrome Orb veel herrie maakt, wordt het tijd deze eens te controlleren. Kan zijn dat er een onbalans in zit, of hij moet gesmeerd worden.

Probeer eerst het smeren eens en kom dan nog eens terug :).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als ie zo''n lawaai maakt, gewoon ff naar de winkel terugbreken en daar ernaar laten kijken, zit wel garantie op neem ik aan. Misschien onbalans, problemen in lager og verschil in gewicht van de fans, dus een produktiefoutje is goed mogelijk.

Eerlijk garantiegeval hier ! had ik ook met mn HDD koeler. ;)

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 14:09 schreef Hooi het volgende:

[..]

:) had jij niet dat pakhuis met fans waar een PC tussen is gebouwd.. :9
Ik heb wel wat fans ja :P
Pagina: 1