Toon posts:

[BC3] PIII-550XEON

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Thuis heb ik een PIII-550 Xeon draaien op een Asus XG-DLS ... Dat ding draait continu op een temperatuur van +/- 62°C (stressed) ... Nu is mijn vraag of dit normaal is ?? Ik heb de volgende configuratie:

Aopen HX08 kast
2x 80mm fans bovenaan in de kast
1x 80mm fans onderaan in de kast
1x fan op CPU (+/-7500 rpm)
Net onder mijn CPU is een geforce2mx gemonteerd die krijgt wel verschrikkelijk |:( warm ... Wat zou ik kunnen doen om mijn temp wat te doen zakken????

Alvast bedankt!
Snipper

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:01

Talon

Booooom !

kijk eerst es of je een goeie thermal paste tussen je heatsink en je proc hebt.
wat voor fan heb je eigenlijk erop zitten?
dat maakt namelijk ook al flink wat uit.
en eeh ....dat was ff waar ik op kon komen.
tja...dat was bij mij het enige probleem.

Verwijderd

Tja, als er veel geld voor over hebt koop dan waterkoeling met een peltier en lus hem ook door naar je Gforce2 Mx.

Wat je ook kan doen is een betere heatsink erop doen ( Cpu en Video ) of goed checken dat je Koeler je Processor wel goed aanraakt ( of koelpasta er tussen doen )
Aan je kast-koeling zal het niet liggen want dat is wel genoeg.

Maar eff een vraagje, als hij nu stabiel is en heen problemen heeft ( ook niet in de zomer en je bent niet van plan om te gaan overklokken ) waarom dan meer geld gaan uitgeven zodat hij koeler is.
Wat goed is moet je goed laten ( beter is altijd leuk als je geld heb :9 )

Als je wel gaat overklokken tja dan zal ik er wel wat aan doen !

En of dit normaal is voor een PIII-550 weet ik niet !

PS : of je gaat wat minder stoken >:)

Ik hoop nu voldoende info voor je !

Verwijderd

Topicstarter
Tussen mijn cpu en fan zit er welk degelijk koelpasta ... Of het goeie koelpasta is is een andere vraag :?:? ... Door de configuratie van het moederbord hangt de fan van de CPU naar beneden ... m.a.w. blaast dat ding eigenlijk in de verkeerde richting ... |:( Op ongeveer een centimeter zit de geforce die ook veel warmte produceert (geen cooler). Bijgevolg blaast de cpufan naar beneden maar komt de warmte van de geforce naar omhoog wat waarschijnlijk niet bevorderlijk is ... Misschien beter een blue orb op m''n geforce plaatsen?

Snipper

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:01

Talon

Booooom !

de fan van je cpu moet van de cpu afblazen ...
warmte afvoeren.
en die koelpasta moet er heel dun tussenzitten. bij twijfel opnieuw aanbrengen.
die geforce boeit niet erg veel ...
als je maar goed de luchtstroom door je kast hebt lopen ...
dus fan''s aan de voorkant in je kast laten blazen en die fan''s van je psu en kast aan de achterkant eruit laten blazen ..
dat werkt prima met die aopen.

en een bleu orb op je kaartje kan nooit kwaad :)

Verwijderd

Zeker kan een BLORB wel kwaad. Tjong dat ding zuigt :( :r . Hij dient meer "for the look" ;) dan als praktische extra cooling.

laat een fan boven je proc. / video kaart de warme lucht er uit zuigen. 0f een betere cooler.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 20:26
Als je een Xeon hebt, dan heb je die dingen vast ook wel eens in een ''merk-server'' zien zitten. Dan heb je vast ook een grote stapel fans zien zitten. Die zitten d''r niet voor niks.

Die Xeon''s hebben al een tijd lang full-speed cache die dan vaak ook vrij groot is. Een 2Mb Xeon met de oude ''die'' kan erg makkelijk die 60 graden halen.

Zorg dus voor ruim voldoende luchtstroom.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:25

ChUcKiE

Dus........

Ja, in de Compaq''s bij ons zitten dubbele 12cm ventilatoren van een centimeter of 5 dik.

Wat jij zou kunnen doen is, om op de plaats/ter hoogte van je CPU een Inof Outtake fan plaatsen. Dus zo''n gat in de zijkant van je kast, met daarop een 12cm ventilator, die of koude lucht op je CPU blaast, of warme lucht afvoert (draai um om en meet het verschil).

Strekking v.h.v.: Zorg voor gerichte koeling, niet hier en daar koeler plaatsen, maar direct op de hittebron!

BDW als ik het me goed herinner, zit er zo''n enorme heatsink (14*14 of zoiets?) op die XEON, zet daar eens een enorm sterke 12cm ventilator op i.p.v. 2 kleine van 5/6cm, moet te doen zijn!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
PIII-Xeon heeft toch zo''n schitterende plastic behuizing? Als je hem er nog niet afgesloopt hebt, kan dat iig flink wat schelen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1