Toon posts:

[BC3] Vcore van m''n p2b-f

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vrijdag maar eens begonnen met het overclocken van m''n p3-450, na wat prutsen met jumpertjes kreeg ik hem op 517 maar als ik hem hoger zet wordt ie instabiel. Nu wil ik dus het voltage hoger zetten alleen dit kan normaal niet op de asus p2b-f. Nu heb ik ergens gehoord dat door dat voltage ergens anders vandaan te halen (andere pinnetjes) je wel een hoger voltage in kon stellen. Ik heb al met de search gezocht of er al een thread over geweest was, maar ik heb er geen kunnen vinden waar een zinnig antwoord in stond. Kan iemand me helpen?? (liefst met een link naar een artikel waar het vrij precies uitgelegd staat.. ik verneuk m''n pc niet graag..)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wordt ie bij mij niet zo heel erg warm... dus ''k wil wel eens proberen of ik ''m hoger kan krijgen.. Moet ik dus alleen nog wel ff weten hoe je dat doet....

Verwijderd

Ja dit zou ik ook wel eens willen weten, alleen denk ik niet dat het verstandig is om de Vcore van de Katmai nog hoger te gaan zetten, mits je toch echt goede koeling hebt(wat bij mij niet het geval is :()

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
als je van solderen hou moet je me maar ff een icq msg of mailtje sturen. Dan kan ik je misschien verder helpen. Ik heb mijn P2B ook gesoldeerd en draai nu gewoon op 2,2V :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb ook een P2B-F gehad en dat bord pakt inderdaad automatisch het voltage van de chip aan de hand van de waarde die uitgelezen wordt in de chip. Het is mogelijk om wat pinnetjes af te plakken waardoor het voltage veranderd kan worden, niet handig dus maar het kan in theorie wel. Ik heb het noot geprobeerd, aangezien er op mijn P2B-F geen coppermine paste (P3B-F gekocht). Die pin-tape-acties zijn te vinden op www.tomshardware.nl (destijds voor de P2 chips dacht ik... ) effe daar zoeken. Mocht je het niet kunnen vinden dan heb ik dat schema wel ergens, alleen ik moet dan wat CD''s gaan doorzoeken... laat maar horen :Y)

Concrete Loop Watercooling

• Daan
  • Laatst online: 09:16
Je bedoelt denk ik www.tomshardware.de of .com :)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Juistem, het moet www.tomshardware.com zijn natuurlijk ! |:(

/update:

http://www4.tomshardware.com/cpu/98q4/981215/sl2w8-06.html

Dit was hem !

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Dat zocht ik, bedankt he :)
Pagina: 1