Verwijderd
Voor koeling zal het niets doen, omdat de kast met lucht koeling werkt. En in theorie kun je er leuk mee isoleren, dat is dan handig om je kast warm te houden.
De warmte komt van binnen uit dus het heeft eerder zin de kast open te zetten dan deze te gaan isoleren... tenzij het 45 graden op je kamer is natuulijk
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Hier staat tekst
Met je OC''ed laptop in de saunaOp maandag 09 april 2001 16:45 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
het werkt zeker als je in een sauna gaat werken
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Ook zal warmte van buitenaf mindersnel naar binnenkunnen.
Maar alleen een test zal mijn theorie kunnen bewijzen. Dus ga je gang. Het zal er in ieder gevall er vet uitien.
-
Verwijderd
Verwijderd
een pc raakt z''n hitte ook kwijt via de behuizing, dus trug kaatsen lijkt me heel onverstandig
jullie horen wel of het werkt.
nu nog kijken of het werkt.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
dat probeer ik morgen wel winkels zij nu dicht.
wordt mijn cpu misschien wel 26 idle met winamp aan. anders 28.
en mijn case 21 ipv 23.
i hope so.
Verwijderd
echt aan te raden, ik kocht het in een belgische winkel en die haalde het van een Rotterdamse firma... :-)
techtronic ofzo
Ik hoop toch voor je dat het in je kast warmer is dan erbuiten zeg... Of het moet gewoon lekker koel zijn in je kast, want in mijn kastje is t toch wel zo''n 30 graden...Op maandag 09 april 2001 19:57 schreef dfr0st het volgende:
[..]
Ook zal warmte van buitenaf mindersnel naar binnenkunnen.
[..]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
en daar buiten wel een stuk warmer denk ik hoor.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Zeker liggen slapen tijdens natuurkundeWat volgens mij wel zal werken is de binnenkant van je kast zwart verfen. Zwart neemt de warmte op waardoor je kast aan de buitenkant deze beter af kan geven. Maar echt veel zal het niet schelen denk ik.
Zwart absorbeerd geen warmte, maar licht waardoor het zwarte oppervlakte warm wordt. Wit weerkaatst licht waardoor het witte oppervlakte minder snel warmte opneemt.
dus morgen heb ik die tape wel. k ben lekker vroeg uit morgen:).
en ik doe die moeite omdat ik mijn pc zo koel mogelijk wil hebben:). niet dan?
(voor een tweaker kan hij toch niet koel genoeg zijn je pc en een biertje trouwens ook:)). en al wordt hij kouder van alleen wat zwarte tape doe ik dat wel hoor. mijn kast gaat er niet meer herrie van maken ofzo:D.
Verwijderd
Over slapen gesproken..Op dinsdag 10 april 2001 18:35 schreef AMADEUZ het volgende:
[..]
Zeker liggen slapen tijdens natuurkunde
Zwart absorbeerd geen warmte, maar licht waardoor het zwarte oppervlakte warm wordt. Wit weerkaatst licht waardoor het witte oppervlakte minder snel warmte opneemt.
Witte verf weerkaatst inderdaad het licht, maar verbrandt daardoor ook sneller in zonlicht. Een grijze tint verf is b.v. voor een schip het handigst.
Zwart neemt wel degelijk warmte straling op, en straalt het ook beter af dan wit, domweg omdat het de trillingen van het licht niet weerkaatst maar absorbeert.
T''is net een duizend dingen doekje
Wat we in dit geval ''warmte'' noemen is warmte (energie) straling, en is niets anders dan licht met een golflengte dat we infrarood noemen. Het heeft nu juist de eigenschap de bewgings energie aan moleculen (atomen eigenlijk, maar ze zitten altijd in groepen) over te dragen, de golflengte brengt ze aan het mee resoneren.
Warmte is tenslotte de wrijving van bewegende atomen. Licht is electromagnetische straling die in de atomen, net als in een antenne, stroom (beweging) opwekt...
(Wie heeft er nu minder geslapen bij Natuurkunde
Heb je wel eens asfalt zien smelten in de zomer ??
toevallig ook de opleiding TI?
ik zit daar in iig in i6e, en ik blijf er bij dat het een kut school is, kut datacommunicatie
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
Correct me if I`m wrong!
nee, kheb helmons(ter)... alhoewel, monster. Hijs de laatste tijd wel relaxOp woensdag 11 april 2001 14:53 schreef Magic_Mirage het volgende:
haha ja het is inderdaad een kut school. ook van dijk voor datacom. maar ik ben net klaar met die zwarte tape en ik ga mu kijken of het werkt.