[BC3] Toch maar peltier?

Pagina: 1
Acties:

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:26

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik had al een vraag gesteld over fans voor in me kast maar ik denk dat ik toch maar een peltier ga halen met betrekking tot geluid en de effectieve koeling ervan!Nu is mijn vraag wat voor peltier raden jullie mij aan ivm met onderstannde config.Ik heb zelf al gekeken bij oc-shop(zit bij mij om de hoek >:) )Ze hebben een 62 watt en een 80 watt! en dan moet je toch zo''n condensatie kit erbij nemen????? Sorry heb hier echt geen verstand van

Life goes as it goes.

Verwijderd

Misschien moet je eerst eens uitrekenen wat de C/W waarde van je heatsink is, en hoeveel warmte je cpu afgeeft, en dit combineren in de formule.
Huh? denkt ie nu.
Ja misschien moet je eerst eens onderzoek doen voordat je iets wilt kopen.
http://www.overclockers.com
Tips & truuks - Peltiers.
Ga daar eens wat lezen. The basics of the peltier.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
ja precies, :? waar heb je het over.Ik ga wel effe kijken

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Nou ik heb net gekeken en het is allemaal lariekoek wat ze zeggen ik begrijp er geen snars van.Kan iemand misschien wat toelichting geven .Ik ver meld wel effe de specs van me koeling wat ik nu heb.

Temp idle=35 graden
Temp stressed=38/39 graden.

Voordat ik ging oc-en
Temp idle=26 graden
Temp stressed=30 graden

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Sorry ik vergat effe wat :T

he hard-core cooling solution for the Coppermine / Celeron II HSF, the absolute best-in-town. Specially made for slotket (slot 1 > FC-PGA/PPGA converter) use. S370 (FC-PGA) Heatsink with copper inlay, for greater heat absorption. Thermal resistance; 0,35 ° C / W. Delta AFB-60HP (High-Performance) fan has a RPM of 6800, CFM 37,61 and a Maximal Air Pressure (MAP) of 15.35.

Life goes as it goes.

Verwijderd

80W???

met 80W krijg je je proc misschien net onder kamertemp op volle gas, en moet je toch nog gaan kloten met isolatie omdat ie in rust gewoon flink koud wordt..

waterkoeling houd je proc net boven kamertemp.. doe dat dan! denk je echt dat die 5/10C zoveel uitmaakt?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Een programma als een RC5 koe houdt in ieder geval je proc op 100%, dus dan ben je van de temperatuurschommelingen af.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Maar nu is mij vraag nog steeds niet beantwoord.Ik wil gewoon weten van voor mij het beste is.En ik heb niet zo veel zin om een aquarium te gaan maken.

Life goes as it goes.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 10:47 schreef Brilson666 het volgende:
Maar nu is mij vraag nog steeds niet beantwoord.Ik wil gewoon weten van voor mij het beste is.En ik heb niet zo veel zin om een aquarium te gaan maken.
Je wil zo min mogelijk geluid, een peltier, maar geen aquarium. Je spreekt je zelf een beetje tegen |:(

Voor een peltier heb je echt goeie koeling nodig, zoals waterkoeling, of een groffe luchtkoeler, FOP38 ofzo, maar dat zal minder gaan dan waterkoeling, omdat luchtkoeling icm een peltier niet echt top gaat.
Pagina: 1