[BC3] Voltage mod FC-PGA

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Om mijn celeron 600 op 900 te laten lopen heeft i meer voltage nodig. Ik heb een slot 1 mobo, en dus zo''n convertor. Maar dat is er eentje zonder voltage selector, en het mobo(P2B-f van ASUS) kan het ook niet instellen.

Dus toen ben ik gaan zoeken naar zo''n convertor die het wel kon, maar tot nu toe heb ik er nog nergens een kunnen vinden.

Dus toen ben ik maar gaan zoeken naar een andere manier en heb die gevonden, dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/guides/p3mod/FC-PGA.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/guides/p3mod/Fcpga1.gif

Deze plaatjes laten zien hoe ik van 1.5 naar 1.65 zou kunnen gaan door de VID1 en de VID0 naar de Vss zou moeten verbinden. Op de site waar ik het vandaan heb stond niet echt duidelijk hoe het het beste gedaan kon worden. Dus ben ik gaan kijken. Op de processor met potlood(net als bij AMD) lukte niet(potlood bleef niet zitten). Toen dacht ik het op die convertor te doen, daar is meer ruimte namelijk. Maar ook met potlood geen resultaat. Met lijm ook niet. Toen met lijm met potlood erdoor ook nog niet.

Heeft iemand een idee hoe dat te doen?

BvD,
Niels

Ps, solderen lijkt me het ook te klein voor, daar heb ik ook de soldeerbout te groot voor.

I, for one, like Roman numerals

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Anders koop je voor 30 piek een MSI of een Asus converter waar je wel het voltage kan aanpassen. De Asus is te koop bij o.a. Mycom.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan idd, maar ik dacht dat het ook wel zo moest kunnen.

Het liefst kocht ik ook zo''n ding. Maar voor zoiets kleins te gaan laten bezorgen is erg duur. Ik wil hem wel ergens gaan halen maar hier in de buurt hebben ze er nergens een.

En die asus bij mycom, is die met voltage? Staat er namelijk niet bij volgensmij.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

de abit en de msi kunnen het in ieder geval....btw ik had 1.85 Vcore nodig....

Verwijderd

Ik heb een asus converter en ik kan handmatig en biosmatig voltage instellen.