Toon posts:

[BC3] Hoe hoger mijn FSB hoe lager de temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb pas een duron 750 en een MSI K7T Turbo gekocht, ik ben nu een beetje mijn proc aan het over clocken.

Hij staat nu op 7.5x 112mhz das 840mhz maar hij is nu 6 graden lager :D lijkt me juist dat het hoger zou moeten hij is nu 46graden met een spire orb in sisoft sandra.

Wat ik me ook af vroeg ik hoorde dat de multiplier op een K7T Turbo niet omhoog kon ? klopt dat want mij lukt het ook niet en hij is ingekluerd >:)

en dan nog 1 vraag er zit 100mhz en 133 mhz geheugen in maar als ik hem op 113mhz bus zet gaat ie niet eens aan, ligt dat aan mijn 100mhz geheugen of moet ik het voltage omhoog gooien die is nu standaart 6.5v dacht ik

alvast bedankt

Verwijderd

weirde processor heb jij....

maar ruk die 64mb eruit en ga verder met overclocken...

edit:
en die 32mb ook

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Dattie bak nie wil booten op 113 MHz ligt aan je 100 Mhz geheugen.
Hebbik thuis ook last van: me ene 100Mhz loopt tot 112 Mhz en me andere niet verder als 106 Mhz....:(

in de winter is het kouder als buiten

Verwijderd

Weet je wat je moet doen ??

OC bios 1.6 flashen, multiplier verlagen tot 6 of zo, en dan de jumper rechts van de AGP poort eruit trekken... dan staat ie namelijk op 133 fsb te draaien...

En dan proberen te verhogen dmv fsb en mp.

Mijne loopt nu 870, maar ik moet me enkele bruggen meer modden op me duron omdat ik de mp nu niet goed kan verhogen...

Verwijderd

Weet je wat je moet doen ??

OC bios 1.6 flashen, multiplier verlagen tot 6 of zo, en dan de jumper rechts van de AGP poort eruit trekken... dan staat ie namelijk op 133 fsb te draaien...

ow ja. verstandig... je 100 mhz geheugen eruit :)

En dan proberen te verhogen dmv fsb en mp.

Mijne loopt nu 870, maar ik moet me enkele bruggen meer modden op me duron omdat ik de mp nu niet goed kan verhogen...

Verwijderd

MSI K7T Turbo kan wel multiplier veranderen hoor. Ik vrees dat je niet goed hebt gekleurd, ik heb ook 6 keer moeten kleuren op een Duron 700 voordat ik de multiplier kon veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je dan die nieuwe bios vinden ? want ik heb nu 1.5 maar op de site van MSI kan ik die nieuwe niet vinden, en ik denk dat ik volgende maand nog een kaar van 128mb pc 133 er bij koop pleus ik die 100mhz in mijn andere bak >:)

Verwijderd

Heb je soms de kast open gedaan om te overklokken ??

Dan gaat''ie zo''n 8 tot 10 graden omlaag, dus eigenlijk 2 tot 4 graden warmer, dat klopt beter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Owja das waar ook :p was er mee bezig hij is nu weer dicht

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//wink.gif Ik had er al zo''n vaag vermoeden van ..

Is jouw systeem nu een beetje stabiel op 113 FSB? Het is best wel moeilijk hoor om de PCI (en AGP) kaarten op die FSB stabiel te houden`.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draaid 112mhz stabiel 113mhz gaat ie niet eens langs de post

ik denk dat het verder niet zo een probleem is hoor met mijn PCI en AGP hardware want als ik geen 100mhz geheugen had kon het denk ik wel op 133mhz
Pagina: 1