Ik heb een bigtower met een Codegen 300X voeding.
Hier zat altijd een athlon 600 slotA in.
Nu kocht ik laatst een miditower van hetzelfde merk. Hier zat een Codegen 300X1 voeding in (let op de X, is dit een nieuwe, betere?)
Tevens kocht ik een duron 800 eb een MSI turbo-R mobo.
Ik besloot het nieuwe spul op overklokbaarheid te testen in de lege miditower met wat oude prut (pci videokaart ed.)
Die Duron had ik vrij snel op 1050 Mhz stabiel.
Nu komt het, ik besloot de duron in gebruik te nemen als mijn ''1e'' systeem en bouwde het in de bigtower. Elke poging tot overklokken is nu nog mislukt boven de 900 Mhz! Hij post niet eens.
Wel belangrijk is dat hier nu wel meer devices in zitten:
- 2 x netwerkkaart
- 3 x hdd (2 als raid 0 en een losse
- 1 x CD-ROM
- 1 x CDRW
- 1 x Promise FastTrak100 (naast de onboard RAID controller
, de bestaande raid array werd door de fasttrak "lite" controller niet geaccepteerd)
Kan het zijn dat de voeding instabiel is door die devices en dat ie daarom niet goed te overklokken is?
BTW: CODEGEN, is dat een gerenomeerd voeding-maker ?
codegen 300x1
Hier zat altijd een athlon 600 slotA in.
Nu kocht ik laatst een miditower van hetzelfde merk. Hier zat een Codegen 300X1 voeding in (let op de X, is dit een nieuwe, betere?)
Tevens kocht ik een duron 800 eb een MSI turbo-R mobo.
Ik besloot het nieuwe spul op overklokbaarheid te testen in de lege miditower met wat oude prut (pci videokaart ed.)
Die Duron had ik vrij snel op 1050 Mhz stabiel.
Nu komt het, ik besloot de duron in gebruik te nemen als mijn ''1e'' systeem en bouwde het in de bigtower. Elke poging tot overklokken is nu nog mislukt boven de 900 Mhz! Hij post niet eens.
Wel belangrijk is dat hier nu wel meer devices in zitten:
- 2 x netwerkkaart
- 3 x hdd (2 als raid 0 en een losse
- 1 x CD-ROM
- 1 x CDRW
- 1 x Promise FastTrak100 (naast de onboard RAID controller
Kan het zijn dat de voeding instabiel is door die devices en dat ie daarom niet goed te overklokken is?
BTW: CODEGEN, is dat een gerenomeerd voeding-maker ?
codegen 300x1