[BC3] Dezelfde (?) voeding en overklokken

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
Ik heb een bigtower met een Codegen 300X voeding.
Hier zat altijd een athlon 600 slotA in.

Nu kocht ik laatst een miditower van hetzelfde merk. Hier zat een Codegen 300X1 voeding in (let op de X, is dit een nieuwe, betere?)

Tevens kocht ik een duron 800 eb een MSI turbo-R mobo.

Ik besloot het nieuwe spul op overklokbaarheid te testen in de lege miditower met wat oude prut (pci videokaart ed.)

Die Duron had ik vrij snel op 1050 Mhz stabiel. :)

Nu komt het, ik besloot de duron in gebruik te nemen als mijn ''1e'' systeem en bouwde het in de bigtower. Elke poging tot overklokken is nu nog mislukt boven de 900 Mhz! Hij post niet eens.

Wel belangrijk is dat hier nu wel meer devices in zitten:
- 2 x netwerkkaart
- 3 x hdd (2 als raid 0 en een losse
- 1 x CD-ROM
- 1 x CDRW
- 1 x Promise FastTrak100 (naast de onboard RAID controller :) , de bestaande raid array werd door de fasttrak "lite" controller niet geaccepteerd)

Kan het zijn dat de voeding instabiel is door die devices en dat ie daarom niet goed te overklokken is?
BTW: CODEGEN, is dat een gerenomeerd voeding-maker ?

codegen 300x1

Verwijderd

Nee,
Codegen is echt geen klasse A voeding. Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//rolleyes.gif

Ik heb precies het zelfde probleem met m''n Duron 600 + KT7-RAID en zo''n 300 Watt Codegen voeding gehad, niet stabiel naar 1Ghz over te klokken. Het liep wel, maar 1029 was de max ook om in de BIOS te komen, en 970/980 als het redelijk stabiel moest blijven in Windows.

Een harde schijf erbij plakken (d''r zitten er al 3 in) was al genoeg om gedwongen te worden naar 900/950 te gaan.

De oplossing was een Enermax 450 voeding, zonder verder wat te veranderen gaat de boel nu stabiel tot 1010, in windows tot 1040, en op 1100 in de BIOS. En ik kan er bij plakken wat ik wil

Scheelt soms dus stukken, een echt goede voeding !! ;)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
hmm.. wat kost zo''n enermax geintje?
Ook bij MyCom / computer-land te krijgen?

Verwijderd

Kijk eens bij de www.OC-shop.nl daar staan de prijzen van die enermax.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 18:04 schreef winand het volgende:
hmm.. wat kost zo''n enermax geintje?
Ook bij MyCom / computer-land te krijgen?
Kijk even in de Twaekers Net Pricewatch zou ik zeggen http://tweakers.net/pricewatch/cat/26