Toon posts:

[BC3] FSB niet meer als 3Mhz hoger???

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je ziet heb ik nu een Tbird 1Gig. Ik heb geprobeerd om de FSB te verhogen. (ik moet het nu hardwarematig doen omdat de biosversie/mobo het niet softwarematig toelaat meer.

Het probleem is dat ik mijn FSB niet hoger kan laten lopen als 103Mhz. Ik heb mijn Kingston geheugen verkocht, mede omdat het niet zo heel erg overclockbaar was in CAS2.
Nu heb ik er 256MB Corsair CAS2 inzitten en ik moet zeggen dat draait prima, MAAR wat kan er voor zorgen dat ik niet hoger kom als 103 (zie specs hieronder)

Ik ben benieuwd of jullie er een 1duidig antwoord op vinden... :'(

Verwijderd

wat voor mobo ?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Een KT133 chipset wil niet zo erg hoog gaan
Die zit dus op een Asus A7V, Abit KT7 (dus niet KT7-a), MSI en andere weet ik niet.
Waarschijnlijk dus je chipset.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:53
mijn abit met duron 700 gaat met 192 B-merk tot 117

Verwijderd

Topicstarter
Damn...ligt het gewoon aan mijn Asus A7V bordje dan? :(

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 22:41 schreef Sick_Nick het volgende:
Een KT133 chipset wil niet zo erg hoog gaan
Die zit dus op een Asus A7V, Abit KT7 (dus niet KT7-a), MSI en andere weet ik niet.
Waarschijnlijk dus je chipset.
Of zoals bij mij op een Chaintech 7AJA.
3 MHz is wel erg weinig, die van mij draait op dit moment zonder enig probleem op 112 (met 2 keer 64 MB CAS2). Ik heb de 686B southbridge, weet niet of dat wat uitmaakt.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Mijn a7v wil tot 111 mhz...
Doe ik het dus wel lekker...

Ik snap ook niet waarom je niet over de 103 kan...

Btw...als je een a7v hebt...flash bios 1007

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Mich
  • Laatst online: 23-08 22:53
Op zondag 08 april 2001 22:47 schreef tweaker2000 het volgende:
Damn...ligt het gewoon aan mijn Asus A7V bordje dan? :(
denk het niet een maatje die kreeg hem daar ook mee op 115 stabiel is nooit verder gegaan ik denk toch dat je het bij je geheugen moet zoeken ook al is het a-merk

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op mijn Abit KT7 kan ik niet eens naar 101 Mhz, het systeem start wel, maar ik krijg geen beeld. GF2 is dus waarschijnlijk de schuldige. Daar in tegen heb ik mijn multiplier op 10 staan van mijn Duron 800, 1 Ghz is toch ook mooi :)

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm maar ze hebben mij echt gegarandeed dat mijn geheugen tot 144Mhz op CAS2 te overclocken is...
En ik moet zeggen dat hij by SPD ook altijd al CAS2 op 133Mhz goed draait.

Het kan dus nix anders zijn in mijn pc? aan pc/agp kaarten?

[last post 4 2day]

Verwijderd

Ligt denk ik niet aan de chipset. Hier gaat de KT7-RAID ook naar de 119.
Vanaf gaat mn SCSI kaart flink mopperen, en bij 119 m''n video kaart.

Als je trouwens met modbin kijkt in de BIOS, blijkt de KT133 chipset een Max fsb van 124 te hebben. De 133 is er dus gewoon uitgesloopt.

Probeer eens het geheugen langzaam te klokken, 100Mhz en cas3, en de CPU op 1000 te zetten. Dan pas kun je zien waar de FSB niet verder wil.

Als je op 11 x en er 3 bij doet, zit je al op 1133. In dat geval moet je ook op 11,5 x 100 kunnen booten zij het dat de machine dan niet lekker loopt, anders doettie het toch ook niet goed op 1133..

:Y)

Verwijderd

Uhh,
als voorbeeld, deze machine is slechts 100% stabiel op 1000.

Ik kan wel 1040 booten naar windows, maar dat is niet echt goed. Vanaf 1050 gaat het al met het register mis. Op 1100 kan ik alleen maar in de BIOS komen.

Als jij op 1100 net zo op je max zit als ik bij 1040, kan je dus ook geen 3 MHZ FSB meer verhogen.

Verwijderd

Is een kt133a op 100 mhz niet hetzelfde als de kt133 ??

Ik kreeg mijn fsb namelijk makkelijk op 115 en waarschijnlijk wil ie wel hoger... probleem is dat ik em nu op 145 heb draaien :) das net een beetje anders

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

/irri
niet meer dan.... :+

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kt-133a is de chipset bedoelt voor een fsb van 133. a7v met de kt-133 is bedoeld om op 100 fsb te lopen. mijn a7v gaat ook tot 117 dus het ligt niet aan je a7v (of je hebt toevallig een brak boordje) wat gebeurt er al je je multp. omlaag zet en je fsb omhoog trekt ie het dan wel? als dat het geval is dan heb je gewoon niet zo''n flexxe TB voor oc-en

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mijn A7V gaat niet hoger dan 107MHz als ik 100% stabiliteit wil. Dit ligt niet aan m''n geheugen oid; dat heb ik allemaal getest.

BTW, mijn noname DIMM-en doen het prima op 142MHz CAS2 :)

Verwijderd

:) Ik zeg ook niet dat het bord stabiel is op 119 of zelfs maar 110. Inderdaad geloof ik niet dat de boel 100% stabiel is op FSB''s hoger dan 106 oid...

Het (net nieuwe) reepje Dane Electric 133 Cas3(Infineon) hier voelt zich best op Cas 2 232 en memclock op 148 (Hostclk+PCI). Hoger kan ik niet echt testen, dat is op 111 en vanaf 112 gaat de SCSI controller mopperen.

(Had ik hier 2 posts terug al geprobeerd te posten van die 112+SCSI, maar blijkbaar had ik toen last van mijn ogen, want het staat er niet :+ )

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat dacht je van de SB Live 1024.
misschien vind die het niet lekker om in jouw systeem op meer als 33 mhz te lopen. In principe kan het elke PCI kaart zijn. Andrs moet je die er gewoon 1 voor 1 uitrukken en kijken wanneer die wel "loopt" suc6

Verwijderd

Hee,
TweakerT, wat voor SCSI kaart hangt er in ? Ik persoonlijk en nog wat meer mensen hebben dikke problemen met de Adaptec 2940 serie kaarten op een KT133(a of geen a) systeem.

Er is nu wel een YH versie Beta Bios van Abit die problemen met die kaart aanpakt. Bij mij doet die USCSI 2940 het nu wel weer, maar toch loopt het dan niet lekker.

(Gewoon m''n Advansys er weer in, die kan tenminste ook USCSI en FAST-SCSI-2 apparaten door elkaar op de bus verdragen, b.v. een Plexje en een DDS-2 streamer....)

Adaptec.. praat me er niet van. Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//nervous.gif
Ik word''r al bijna tien jaar ontzettend niet goed van....

Mijn broer begint ook al te grijnzen als ik in de buurt ben en het woord Adaptec alleen maar zichtbaar is of door iemand wordt gefluisterd.... :P

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
mrknowitall, probeer es je GF2 op 2xagp te zetten.(sommige mensen hebben dat als de oplossing gehad en heeft het ook gewerkt.) Het verschil maakt in snelheid niet zo veel uit. Mocht je dan wel je fsb kunnen uppen, dan maak je het verschil in snelheid erg snel weer goed met je verhoging van de frequency.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 08 april 2001 23:21 schreef T.T. het volgende:
/irri
niet meer dan.... :+
Grijns...je mag als alleen gebruiken als het gelijk is. Nu ja...als hij maar 3 omhoog kan, dan is het ook ongeveer gelijk :) :)

Laten we afspreken dat we bij minder dan 5% verschil ''als'' gebruiken. In alle andere gevallen gebruiken we ''dan'' :) :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

:) Als het meer dan 5% afwijkt, dan gebruiken we dan.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 09:05 schreef Hooi het volgende:

...
Adaptec.. praat me er niet van. Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//nervous.gif
Ik word''r al bijna tien jaar ontzettend niet goed van....

...
:? Wat krijgen we nou zijn de icoontjes van GOT niet goed genoeg voor je

Verwijderd

Hmm, met die Adaptec 2940UW in mijn systeem heb ik nooit problemen gehad todat het allemaal samen moest gaan werken met een Promise RAID controller en KT133.

Inmiddels werkt het ding weer prima bij mij, overigens. Ook de combinatie Fast-SCSI2 en U-SCSI. (inderdaad, plexje 32x, DDS-2 streamer en 8x plexwritertje)

Je moet trouwens wel ff je bios van je Adaptecje updaten..

Verwijderd

Deze heeft een PROM, geen EEPROM.. *snotter* en Adaptec heeft geen update. :'(

En m''n Plexje (Heeft al de euuwige laser jachtvelden betreden, ik overweeg nog steeds of ik hem nou wel of niet zal laten repareren.. RW4220 )
Dat plexje kon alleen op de bus samenwerken met m''n Ultraplex 32 CDrom. DAT streamers DDS2 van Archive of HP of SCSI-2 8mm Exabyte ging al helemaal niet.

Ach ja..

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
ff een simpele vraag: Heb je wel es geprobeerd je I/O voltage te verhogen?

Bij mij draait Abit KT7-R op 113FSB. Mijn geheugen draait op 150MHz cas2:9~
I/O voltage dus nu op 3,5V omdat mijn MB anders echt niet stabiel is:(

Ga probeer anders eens je multiplier wat lager te zetten en dan je bus omhoog te gooien(bijvoorbeeld 9,5*111)...dan weet je in ieder geval of het aan je cpu(koeling of voltage) ligt of aan je FSB(ram of I/O voltage, netwerk kaart, video kaart, geluidskaart:) ).:Y)

Goedluck.

PowerPee

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
Mijn A7V wil niet hoger dan 102 ;(

edit:

Ik heb echt al van alles geprobeerd: VIO verhogen werkt ook niet bij mij, zelfs niet als ik het op 3,69 zet :(

Whoo-ah.

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 16:02 schreef PowerPee het volgende:
....

Ga probeer anders eens je multiplier wat lager te zetten en dan je bus omhoog te gooien(bijvoorbeeld 9,5*111)...dan weet je in ieder geval of het aan je cpu(koeling of voltage) ligt of aan je FSB(ram of I/O voltage, netwerk kaart, video kaart, geluidskaart:) ).:Y)

Goedluck.

PowerPee
Ehhh 8,5 x 100 dan, en dan de FSB langzaam verhogen. Anders zit je al meteen dik boven de 1Ghz, en weet je nog steeds niet of het de FSB of de CPU is die niet hoger wil.

(Duron en TBIRD willen zeker weten wel naar de 133 met een KT133a chipset, of 114/119 met een KT133.. maar wel even rekening houden met wat de CPU zowiezo max aankan..)
Pagina: 1