Ik zit mij af te vragen of ik een blue orb op mijn via chipset moet doen. Als ik mijn duron 600 op 800 zet met fsb van 133 dan loopt die af en toe vast maar volgens mij kan cpu het wel aan. Voltage staat verder wel goed maar ik wil dus weten of het zin heeft een blue orb erop te zetten. Ik heb een abit kt7a raid moederbord.
Verwijderd
Zou geen B-Orb erop doen. Doe dan een andere fan erop. Blue Orb cooled ook niet super de super he :}
Hij heeft het over de chipset daar is zo''n blue orb voor bedoeld en daar koelt ''ie meer dan genoeg voor !Op zondag 08 april 2001 21:57 schreef iFc-Freaky het volgende:
Zou geen B-Orb erop doen. Doe dan een andere fan erop. Blue Orb cooled ook niet super de super he :}
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
KT133a heeft het op 133 net zo moeilijk als op 100...
Maaruh op 145 word ie nog niet eens warm... ik kan gerust me vinger een hele tijd tegen die msi heatsink houden
Maaruh op 145 word ie nog niet eens warm... ik kan gerust me vinger een hele tijd tegen die msi heatsink houden
Verwijderd
Ja duh waar denk je dat ik het over heb wijsneus. Ik kan ook wel lezen. Ik zeg gewoon dat ie beter een ander coolertje erop kan doen ipv BlueOrb. Want die zijn echt niet fantastisch.Op zondag 08 april 2001 22:01 schreef B_O_S_S het volgende:
[..]
Hij heeft het over de chipset daar is zo''n blue orb voor bedoeld en daar koelt ''ie meer dan genoeg voor !
Aha ok sorry hoor..... Maar zoals gezegd een Blue Orb koelt idd
maar voor een chipset koelt hij meer dan genoeg hoor....
Trouwens, die KT133A heeft het niet zo moeilijk onder de 133 Mhz dus ik denk dat het weinig zin gaat hebben, koeling erop.
Trouwens, die KT133A heeft het niet zo moeilijk onder de 133 Mhz dus ik denk dat het weinig zin gaat hebben, koeling erop.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Als jij de blue orb op de via chipset op jouw moederbord kunt krijgen ben jij een goei vent.
Ik heb namelijk hetzelfde moederbord en de pinnetjes van de blue orb komen niet overeen met de gaatjes op je moederbord (ja je kunt natuurlijk altijd nog tweaken). Maar standaard past ie er niet op.
Ik heb namelijk hetzelfde moederbord en de pinnetjes van de blue orb komen niet overeen met de gaatjes op je moederbord (ja je kunt natuurlijk altijd nog tweaken). Maar standaard past ie er niet op.
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
ik heb gewoon een oud socket 7 heatsink gepakt en daar een beetje in zitten te zagen zodat het erop paste en toen een stevig ijzerdraadje gebogen die vast werd geklemt met die 2 plasticen pinnentjes van het orginele heatsink.
Voor de rest heb ik nog een 40x40x20mm sunon fan erop geschroeft...
Voor de rest heb ik nog een 40x40x20mm sunon fan erop geschroeft...
Daarom komt een Blue Orb ook standaard met tweezijdig plakkende thermische tape..Op zondag 08 april 2001 23:10 schreef ETM het volgende:
Als jij de blue orb op de via chipset op jouw moederbord kunt krijgen ben jij een goei vent.
Laat maar.. .
Inderdaad heb je zelfs geen koeling nodig om een Abit KT7A op 133Mhz FSB te draaien. Een paar testen hebben getoont dat die koeling pas helpt als je rond de 145Mhz FSB zit (waar die test was weet ik even niet... ik zie er zoveel voorbij komen op Tweakers
).
Dus je hoeft niet te kutten met een Blue Orb, maar gewoon iets anders bedenken. Je CPU is toch de schuldige...
Dus je hoeft niet te kutten met een Blue Orb, maar gewoon iets anders bedenken. Je CPU is toch de schuldige...
Het voltage heb ik dus wel verhoogd maar ja ik zal toch maar effe een blue orb erop gaan zetten want dat is het laatste wat ik kan proberen.
Verwijderd
He ETM lukt prima, alleen ff de gaatjes van de Blorb aanpassen tot sleuven. Er zijn andere berichten genoeg waarin staat hoe dat moet. Omdat ik vond dat mijn Blorb op de chipset teveel lawaai maakte, heb ik hem aangesloten op 7V. Draaitie een stuk langzamer en vooral stiller:)
BTW, ik zit me nu wel af te vragen of er überhaupt wel een fan op de chipset nodig is. MAW ZOU EEN HETSINK NIET VOLDOENDE ZIJN???:?:?
Heb ik nog minder lawaai:9~
BTW, ik zit me nu wel af te vragen of er überhaupt wel een fan op de chipset nodig is. MAW ZOU EEN HETSINK NIET VOLDOENDE ZIJN???:?:?
Ik heb toch nog effe een vraagje want als ik de fsb op 145 zet of iets hoger dan doet ie niks meer en iets lager wel. Ik zorg er dan wel voor dat de cpu in mhz-en ongeveer gelijk blijft dus vraag ik mij toch af of de fsb gewoon niet hoger wil of dat het toch aan de cpu ligt.
Verwijderd
Voltage verhogen, want uit je tekst kan ik niet opmaken dat je ook je voltage hebt verhoogd.Op maandag 09 april 2001 14:42 schreef michel-008 het volgende:
Ik heb toch nog effe een vraagje want als ik de fsb op 145 zet of iets hoger dan doet ie niks meer en iets lager wel. Ik zorg er dan wel voor dat de cpu in mhz-en ongeveer gelijk blijft dus vraag ik mij toch af of de fsb gewoon niet hoger wil of dat het toch aan de cpu ligt.
Verwijderd
las pas geleden op het forum van [H]ardocp dat de bodem van de blue orb maar heel weinig contact maakt met het gedeelte waar de koelvinnen aan zitten. de enige plekken waar ie contact maakt is bij de 2 pinnetjes waarmee je hem op je mobo vast maakt.
die gozer had hem laten vallen en toen was ut losgeschoten. daarna had ie em vast gesoldeerd aan de baseplate en dat scheen wel beter te werken
greetz 5erl
die gozer had hem laten vallen en toen was ut losgeschoten. daarna had ie em vast gesoldeerd aan de baseplate en dat scheen wel beter te werken
greetz 5erl
heeft geen enkele zin. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn FSB niet hoger kreeg als 133 omdat zijn chipset te warm werd. Je mag al blij zijn dat je abit er standaard een heeft. Ik kan me niet voorstellen dat het vervangen hiervan enig nut heeft.
Geen inspiratie
Pagina: 1