Toon posts:

[BC3] Inbouw LCD ideeen/fotos?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu iedereen zo een beetje wel z''n lcd aan de praat heeft gekregen ;P

Hoe hebben jullie die ingebouwd?

Dit is toch nog wel een probleem en zat hier een beetje mee...

Hebben jullie nog ideeen/fotos??

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Ik heb twee 5 1/4" frontjes gepakt, de LCD opgemeten en de meet van de LCD uitgezaagd in het midden van de 2 frontjes.
Maar omdat de LCD dan geen steun van achter zou hebben als ik hem er zo in zou plaatsen heb ik 4 buisjes gepakt en 4 tie-rips.
Naast de zilveren rand van de LCD zitten 4 gaatjes waar die zilveren rand aan de printplaat vastzit. Hierdoorheen heb ik een tie-rip getrokken, zo dat de kop van de tie-rip in zo''n gaatje klem komt te zitten en hij dus niet verder kan. De tie-rip door de buisjes laten gaan, en door het metalen fram van mijn kast (daar zaten al gaatjes in). Nu kon ik dus door aan de achterkant van de tie-rips te trekken de LCD tegen de buisjes aan te trekken en zo vast te zetten tegen het frame van de kast.
Met de kop van een 2e tie-rip kan je dan de 1e tie-rip vastzetten tegen de kast.

Het zit dus zo:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/sdehaas/te(X)en/lcd.gif

hier nog wat foto''s van mijn LCd in de kast:
http://www.angelfire.com/tn2/texen/index.html

Waarschijnlijk snapt niemand er wat van, maar dan hoor ik het wel :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 08 april 2001 21:17 schreef te(X)en het volgende:
Ik heb twee 5 1/4" frontjes gepakt, de LCD opgemeten en de meet van de LCD uitgezaagd in het midden van de 2 frontjes.
Maar omdat de LCD dan geen steun van achter zou hebben als ik hem er zo in zou plaatsen heb ik 4 buisjes gepakt en 4 tie-rips.
Naast de zilveren rand van de LCD zitten 4 gaatjes waar die zilveren rand aan de printplaat vastzit. Hierdoorheen heb ik een tie-rip getrokken, zo dat de kop van de tie-rip in zo''n gaatje klem komt te zitten en hij dus niet verder kan. De tie-rip door de buisjes laten gaan, en door het metalen fram van mijn kast (daar zaten al gaatjes in). Nu kon ik dus door aan de achterkant van de tie-rips te trekken de LCD tegen de buisjes aan te trekken en zo vast te zetten tegen het frame van de kast.
Met de kop van een 2e tie-rip kan je dan de 1e tie-rip vastzetten tegen de kast.

Het zit dus zo:

[afbeelding]

hier nog wat foto''s van mijn LCd in de kast:
http://www.angelfire.com/tn2/texen/index.html

Waarschijnlijk snapt niemand er wat van, maar dan hoor ik het wel :)
hoe heb het dan zo goed vastgemaakt??? ik zit ff te denken aan plexiglas want dat heb ik toch over.

maareh hoe zit die achterste plaat vast??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb net zoals te(X)en hem in twee 5 1/4" frontjes gemaakt.
Gewoon lijmpistool gepakt en ''m vastgelijmd. :o

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op zondag 08 april 2001 22:59 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

hoe heb het dan zo goed vastgemaakt??? ik zit ff te denken aan plexiglas want dat heb ik toch over.

maareh hoe zit die achterste plaat vast??
Die achterste plaat (zwarte lijn) is het fram van mn kast (HQ08), daar zitten metalen plaatjes in op de plek waar je een CD-ROM oid kan plaatsen en die je er dan uit moet halen als je wat wilt plaatsen, maar die heb ik laten zitten en daar de LCD aan vast gemaakt.

Dit groene lijn is de printplaat van de LCD.

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Je kunt natuurlijk ook gewoon je lcd in een apart kastje bouwen dat je naast je monitor ofzo zet. Dat is toch iets makkelijker als je een 40*4 display zoals mij hebt, die past in de breedte niet in een 5 1/4 inch frontje...

Bestuh!!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 09 april 2001 11:16 schreef MadCue het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon je lcd in een apart kastje bouwen dat je naast je monitor ofzo zet. Dat is toch iets makkelijker als je een 40*4 display zoals mij hebt, die past in de breedte niet in een 5 1/4 inch frontje...
Ik heb ook een 4x40, maar die heeft dus MEER pinnetjes dan de 4x20''s moet je zon 4x40 ANDERS aansluiten of gewoon een aantal pinnen niet aansluiten¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• te(X)en

te(X)en

plons...

Volgens mij heeft een 4x40 een dubbele HD47780 (ofzoiets) chip en moet je een ander schema gebruiken, ik dacht dat het schema ergens op de eio.com site staat.

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 20:29

Wizardtm

>>> H20 <<<

Hi Te(x)en wat een gaaf display zeg , die zwarte achtergrond met groene letters is erg cool :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

maareh hoe heb je dat gedaan :? :? :? :? :?

die van mij heeft "gewoon" groene achtergrond met zwarte letter :`( |:(

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op dinsdag 10 april 2001 21:21 schreef Wizardtm het volgende:
Hi Te(x)en wat een gaaf display zeg , die zwarte achtergrond met groene letters is erg cool :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

maareh hoe heb je dat gedaan :? :? :? :? :?

die van mij heeft "gewoon" groene achtergrond met zwarte letter :`( |:(
Dat is een zgn. reversed display (dacht ik), heb ik besteld bij eio.com (zie die tig topics die hierover gaan :)).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waar hebben jullie het lcd scherm weg?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• te(X)en

te(X)en

plons...

eio.com

de lcd''s die ze verkopen:
http://www.eio.com/lcdprodt.htm

info over de reversed 4x20 ($15):
http://www.eio.com/l2014ap.htm

• TD-er
  • Laatst online: 19-08 17:40
Vaak kun je een LCD inverteren door een polaroid filter er haaks op te zetten (dus onder een hoek van 0 graden is ''ie normaal en onder 90 graden geïnverteerd.
Probeer maar eens met een poloroid zonnebril.

Vaak zit er namelijk een polaroid filter voor en er een achter (beide in een andere richting, haaks op elkaar)
Wanneer je d''r een verwisseld is ''t dus geïnverteerd....

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Mennootje
  • Laatst online: 04-08 16:12
WOW, ik ben happy :)
me pa heeft op zijn werk mijn inbouwdoos voorzien van standaard :P en hele strakke gaten, dat wordt mooi :)

Ik zal proberen een digicam te regelen...

Verwijderd

Je mot gewoon die potmeter voor backlight zo opendraaien dat achtergrond net nog zwart is en potmeter voor contrast helemaal open dan krijg je met die 4x20 gele letters op zwart achtergrond.

En huh HOC heeft hem al zeer kewl ingebouwd ik heb het zelf gezien en ziet er echt slick uit.
In z''n HQ-08 waar andere een blowhole hebben heeft hij z''n 4x20 gemaakt; echt vet ziet het er uit!! 8-) sorry maar echt 10x mooier dan in 2 van die bays.
We zullen 1 van deze dagen wel fotos plaatsen

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik wou hem eerst ook onderin maken, maar mijn frontje wil niet van me kast af :(((
Dus toch maar in 2 bays gedaan.

\o/

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 15:03

Shuriken

Life is all about priorities

Damn Tex wat heb je dat lelijk gedaan. Ik zou ervoor gezorgd hebben dat alleen de display area te zien is. Niet het metalen omhulsel.

Daarnaast heb je behoorlijk schots en scheef gezaagt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Dat van Tex ziet er wel goed uit naar mijn mening...

anywayz, jammergenoeg heb ik geen cameraatje ofzo, maar ik heb em helemaal bovenin de kast, achter 1 paneltje, dan valt er ook minder scheef te zagen (:

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 11 april 2001 15:10 schreef Shuriken het volgende:
Damn Tex wat heb je dat lelijk gedaan. Ik zou ervoor gezorgd hebben dat alleen de display area te zien is. Niet het metalen omhulsel.
IMHO vind ik het veel mooier als je het metalen stuk WEL ziet.
het is echt heel vervelend zagen/snijden in die frontjes.
Mijn 2 frontjes zijn ook behoorlijk scheef gegaan, maar ik heb er nog wel wat liggen, dus dat kan ik altijd nog verfraaien.

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 11 april 2001 15:39 schreef Tea Beats. het volgende:
Dat van Tex ziet er wel goed uit naar mijn mening...

anywayz, jammergenoeg heb ik geen cameraatje ofzo, maar ik heb em helemaal bovenin de kast, achter 1 paneltje, dan valt er ook minder scheef te zagen (:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen¿ Bij mij paste dat niet [kep een 4x20 displee]

\o/

Verwijderd

btw: als het lcd''tje uit staat is ie nog cooler, omdat ie dan de kleur van me kast matched (: (:

• te(X)en

te(X)en

plons...

En bedankt :)

Nou ik vind hem met rand veeeeel mooier dan alleen het display zelf en dat schot en scheef valt best mee hoor, is niet echt hinderlijk zoals het er nu uitziet (vind ik zelf althans). Enne zagen in een plastic frontje is behoorlijk moeilijk, zeker als er ook nog hoeken in moeten en alles precies moet passen.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 17:42 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen¿ Bij mij paste dat niet [kep een 4x20 displee]
ik hoefde alleen een klein ''keepje'' uit de achterkant van mijn voorkant (err:?) te halen vanwege het printplaatje..

dat metalen omhulsel is helaas wel nodig voor het lcd''tje om te werken en verzonken achter zo''n baypanel is ook lelijk IMHO

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag om pics met inbouw lcd''s en ik krijg een ander topic.... maar o.k nevermind, ik heb mijn lcd 4x20 vrij neet ingebouwd al zeg ik het zelf. Ik heb een HQ08 kassie en hij zit onderin. Flink lastig trouwens als je met een decopeerzaag zaagt en het plastic smelt achter je zaagje weer aan elkaar.... na het weekend post ik waarschijnlijk wat pics met het lcd-tje en nog wat andere mods

Xieja 8-)

• te(X)en

te(X)en

plons...

De HQ08 is toch bol aan de onderkant en de LCD recht...

ziet dat er wel mooi uit?

Verwijderd

Damn Tex wat heb je dat lelijk gedaan.

juist ... |:(

damn, besteed daar toch wat meer aandacht aan !
heb je een leuk display , verneuk je het front |:( :'(

volgens mij kun je hem het beste afkitten met silliconen kit ..

tip : zaag eerst met een figuurzaagje het gat ietsje kleiner uit , pak een vijl, en vijl je hem precies op maat .
ben je een kwartiertje langer bezig , maar dan ziet het er tenminste wel fatsoenlijk uit.

Verwijderd

(foutje)

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 02:28 schreef killerloop het volgende:

[..]

juist ... |:(

damn, besteed daar toch wat meer aandacht aan !
heb je een leuk display , verneuk je het front |:( :'(

volgens mij kun je hem het beste afkitten met silliconen kit ..

tip : zaag eerst met een figuurzaagje het gat ietsje kleiner uit , pak een vijl, en vijl je hem precies op maat .
ben je een kwartiertje langer bezig , maar dan ziet het er tenminste wel fatsoenlijk uit.
zo heb ik het dus gedaan, werkt prima, zagen, vijlen, kitten, zit in principe als een huis, maar als je niet tevreden bent kun je het spul altijd weer los halen..

• te(X)en

te(X)en

plons...

Nou dat is dus ook hoe ik het hjeb gedaan, maar laat maar eens zien hoe perfect jullie zaagwerk er dan uitziet.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

ik heb de mijne ook ingebouwd nu. Alleen klote dat je geen fuck ziet als je er schuin op kijkt. Dan moet ik verd^$^%& de kast op het bureau beerzetten. Maar dat doe ik vant weekend wel. Heb maar 1 pc dus zit gigantisch te kloten met de paralelle poorten. Heb vandaag maar weer een nieuw kaartje gekocht(die andere kon ik niet meer vinden), maar wat een gekut om dat ding aan de praat te krijgen zeg.

Ik zal vanavond ff plaatjes posten. Heb hem trouwens ook onderin gedaan, vond ik wel zo leuk.

Nou, de plaatjes dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~verbij/lcdclosefront.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~verbij/lcdfront.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~verbij/lcdinkast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~verbij/lcdzijkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~verbij/lcdzijkant2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~verbij/lcdcloseup.jpg

Laat maar horen wat jullie er van vinden.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Nicap > hoeveel heeft dat kaartje je gekost¿
En waar hebbie em gehaald¿

\o/

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

kaartje kostte me 40 piek. Heb hem gekocht bij stocklots hier in Meppel. Wel balen dat ik die andere niet meer kon vinden.

Verwijderd

Gewoon seriele aansturing maken. Werkt het beste :D

Verwijderd

Op donderdag 12 april 2001 19:05 schreef Nicap het volgende:
ik heb de mijne ook ingebouwd nu. Alleen klote dat je geen fuck ziet als je er schuin op kijkt. Dan moet ik verd^$^%& de kast op het bureau beerzetten. Maar dat doe ik vant weekend wel. Heb maar 1 pc dus zit gigantisch te kloten met de paralelle poorten. Heb vandaag maar weer een nieuw kaartje gekocht(die andere kon ik niet meer vinden), maar wat een gekut om dat ding aan de praat te krijgen zeg.

Ik zal vanavond ff plaatjes posten. Heb hem trouwens ook onderin gedaan, vond ik wel zo leuk.

Nou, de plaatjes dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Laat maar horen wat jullie er van vinden.
dat ziet er al een heel stuk beter uit.

netjes de hoekjes laten zitten.
hier kan je tenminste zien dat er aandacht aan de afwerking is besteed.

ik heb geen webcam of digitale camera ,
anders zou ik mijn 16x2 display wel ff posten.
die zit er trouwens ook strak in B-)

• te(X)en

te(X)en

plons...

Nou mijnes ziet er niet slechter uit als ik dit zo zie, alleen die hoekjes heb ik er wel uit, maarja maakt ook weinig uit.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op het moment heb ik me displee in heel slordig gezaagde frobtjes zitten :O, gelukkig heb ik nog een zooi frontjes over, dus sonn FF netjes maken...

\o/

• MICHIEL123
  • Niet online
nicap kan je mij ook zoiets bouwe *heb de zelfde case :P) of kan je me de onderdele leveren? zal wel zwaar beter zijn :)

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Mennootje
  • Laatst online: 04-08 16:12
Ik vraag me één ding af als ik al die LCD onderin kasten zie zitten...je ziet toch geen fuck meer op dat scherm als je er niet goed recht voor zit??

Daarom doe ik hem ook lekker extern...pics volgen nog.

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Je ziet er idd geen fuck meer van nee.
Daarom ga ik m''n kast maar op het bureau zetten nu(en als dat niet bevalt pech gehad).

En michel, ik kan je geen onderdelen leveren en ga ook niet in je front lopen hakken.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 14:29

Flexx

This side up

Ik heb eens zitten kijken op die site van stocklots.nl , maar ik kan daar geen display vinden. :'(

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

nicap, het ziet er erg netjes uit. btw tis wel logisch dat je nix kan zien vind ik als je het lcd displaytje zo laag maakt.

ik ga morgen weer solderen want hij werkt nie perfect. we gaan mijn printerkabel srtippen dan gewoon die nu goed solderen omdat we dan niet hoven te hopen dat aan de andere kant goed zit.

dan ga ik het waarschijnlijk maken in het overige plexiglas dat ik heb :P.

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Op zaterdag 14 april 2001 00:21 schreef Flexx het volgende:
Ik heb eens zitten kijken op die site van stocklots.nl , maar ik kan daar geen display vinden. :'(
Ik heb het LCD daar ook niet weg, maar dat LPT kaartje. LCD''s komen van EIO.com.

Ik ga vant weekend de kast verplaatsen, met de bijbehorende kabeltroep. Das een lastig karwei schat ik zo.

ReseTTim, ik hoop dat het je lukt.

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Hoe heb je de software oplossing gemaakt.
De teksten op scherm, dat zijn geen zelf wijzigende teksten of wel ? Dus de cpu load en processor type.

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Op zaterdag 14 april 2001 15:21 schreef Shift het volgende:
Hoe heb je de software oplossing gemaakt.
De teksten op scherm, dat zijn geen zelf wijzigende teksten of wel ? Dus de cpu load en processor type.
Das zeker wel een software-oplossing. Tadango heeft die software inelkaar geknutseld. Werkt perfect.
Ook winamp schijnt het te doen met dat proggie. Moet alleen nog ff de nieuwe versie proberen. Met een andere plugin voor winamp krijg je ook nog eens zo''n equalizer in beeld.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

het is me vriend gelukt om het nu eindelijk goe te solderen.

HET WERKT dus!!

we hebben het snoertje dat ertussen zat weggehaald en gewoon rechtstreeks van de connector naar het displaytje gesoldeert en hij doet het :P:P

ik kreeg er een natte broek van :)

btw welk plugin kan ik het beste gebruiken voor mp3tje te showen op me displaytje?

btw die van tadango werkt :P:P.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Die winamp functie in LCD-Driver wil dus niet onder Win2K :(

\o/

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

Geckoo

Good news, everyone!

Ff een dom vraagie
ik vind zo''n lcd schermpje ook zwaar kweil maar wat kost dat ongeveer (zag al iest van $15 staan maar hoeveel is het in ons koude (en natte) kikkerlandje) en waar sluit je dat op aan en heb je dan nog speciale software nodig en waar is dat te krijgen

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Das een domme vraag ja. Lees de topics over de lcd''s maar eens door dan weet je alles wat je weten moet.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

eej nicap echt een lauw scherrumpie!

welk type is dat van eio? Ik zie er op die site namelijk wel een aantal van 20x4 staan, maar welke heb jij eigenlijk? En hoeveel heb je daarvoor moeten betalen...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik wil ook zo''n schermpje maar ben een behoorlijke elektro leek. Zijn er ook ergens kant en klaren schermpje te koop, met aansluiting en al ??????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

tis een Seiko L2014 hij kostte me ongeveer 60 piek

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:17

Talon

Booooom !

ik wil ook zo''n schermpje maar ben een behoorlijke elektro leek. Zijn er ook ergens kant en klaren schermpje te koop, met aansluiting en al ??????
www.crystalfontz.com
Pagina: 1