[BC3] vapochill

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zit te denken over een vapochill kast? Heeft iemand hier ervaringen mee. Wil namelijk wel overklokken maar durf het niet aan om zelf een peltier en waterkoeling te installeren. Zit nu nog met 12 system vans te kloten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Geld te veel ;)

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 18:17 schreef sidewinder het volgende:
ik zit te denken over een vapochill kast? Heeft iemand hier ervaringen mee. Wil namelijk wel overklokken maar durf het niet aan om zelf een peltier en waterkoeling te installeren. Zit nu nog met 12 system vans te kloten.
als je er geld voor hebt is vapochill een goede oplossing.

• BC3 Victim
Geen geld te veel. Alleen door werk en zo zeer weinig tijd om zelf goed te modden. En zoals ik al zij een beetje ban om met peltiers te werken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:32

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 08 april 2001 18:27 schreef sidewinder het volgende:
Geen geld te veel. Alleen door werk en zo zeer weinig tijd om zelf goed te modden. En zoals ik al zij een beetje ban om met peltiers te werken.
ik denk dat als je het rustig aanpakt met peltiers en een waterkoeling het veel leuker is. en als je de cpu molt ben je nog steeds minder kwijt dan bij een vapochill systeem

This too shall pass

Verwijderd

Neem eens contact op met de OC-shop.

• BC3 Victim
Oeps zat in een iets andere prijsklasse te denken. Heb wel leuke waterkoeling sets gezien bij de oc-shop.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik mis toch nog een paar belangrijke dingen bij zo''n Vapochill. Vooral het formaat kast valt me goed tegen. Ook dat design hoeft niet perse.

Er zijn maar drie 5 1/4 en een 3.5 aan de voorkant. En vervolgens intern nog maar 2 3.5inch. Dan betekent dat je al snel vol zit met een RAID, CD brander, en DVD speler.
Ik kan bijvoorbeeld niet alles erin kwijt.
En voor 1600 piek wil ik toch wel ruimte genoeg hebben :)

Maar, als ze die kast veel groter maken, dan wil ik er best nog wel over nadenken. Over een paar jaar heb je het misschien standard nog wel nodig ook ;)

Verwijderd

Ik denk dat ik er wel eentje ga scoren :)
En die 1600 piek valt best wel mee.
Veel van jullie geven dat geld ook uit maar dat heb je niet door omdat, het steeds kleine bedragen zijn.
Verder ziet een zelfgemaakt koelsysteem er gewoon niet uit.
Het is niet professioneel en zeker niet bedrijfszeker.
En met de investering van een dergelijk koelsysteem heb je eigenlijk ook een goede basis voor de toekomst.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:38
Voorbereid op de toekomst he? Wat nu als ze weer een andere slot/socket standaard verzinnen? ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 19:28 schreef budi het volgende:
Voorbereid op de toekomst he? Wat nu als ze weer een andere slot/socket standaard verzinnen? ;)
Dan koop je een converter setje.
Simpel zat.
Ik denk nu wel dat ze voorlopig op de socket blijven.
Misschien wat groter of kleiner maar meer ook niet.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 19:22 schreef Paashaas het volgende:
Verder ziet een zelfgemaakt koelsysteem er gewoon niet uit.
Ik vind dit toch wel een beetje een harde opmerking... ik heb zelf nu 2 a 3 week water/peltier koeling en ik vind dat ik het netjes heb gedaan, dus dit gaat niet op vind ik. En het spul heeft mij geen 1600,- gekost.

http://www.rorupc.nl/casemod.php?id=12

Mag jij me vertellen wat er niet mooi aan is. En btw meestal is je kast toch dicht dus je ziet er geen fl*kk*r van.

Greetz

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 18:52 schreef Glottis of Xanadu het volgende:
Ik mis toch nog een paar belangrijke dingen bij zo''n Vapochill. Vooral het formaat kast valt me goed tegen. Ook dat design hoeft niet perse.

Er zijn maar drie 5 1/4 en een 3.5 aan de voorkant. En vervolgens intern nog maar 2 3.5inch. Dan betekent dat je al snel vol zit met een RAID, CD brander, en DVD speler.
Ik kan bijvoorbeeld niet alles erin kwijt.
En voor 1600 piek wil ik toch wel ruimte genoeg hebben :)

Maar, als ze die kast veel groter maken, dan wil ik er best nog wel over nadenken. Over een paar jaar heb je het misschien standard nog wel nodig ook ;)
Met relatief weinig moeite denk ik wel dat die vapochill over te bouwen is in een andere kast hoor ...
maar dat kost weer extra natuurlijk

JC

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rorupc.nl/i.php/12_2.jpg

Dit is echt een typisch voorbeeld "huzaren saladen" muahaha :)
Dat soort dingen vindt ik amateuristisch.
Oke er zijn best mooie case mods maar de meeste eigenlijk niet.
Ik ben zelf ook met een kast bezig geweest en je krijgt het nooit _echt_ mooi en afgewerkt zoals een vapochill dat wel kan.
Oke het is wel leuk maar je spul wordt er wel onverkoopbaar door.

Verwijderd

Hmm, Vapochill is inderdaad nog niet zo heel duur. En ''t gaat wel een paar processorgeneraties mee.

En mijn waterkoelingssysteem begint toch zo onderhand wel prijzig (pelt+voeding is het overgrote gedeelte van ''t geld) te worden, maar nog geen Fl 1600,-
Denk eerder in de buurt van 250 piek ofzo.

Maar ik heb tenminste wel de voldoening dat ik ZELF iets gemaakt heb. Kopen kan iedere knuppel.

Maareuh, Vapochill is dus relatief gezien niet duur.

Verwijderd

Uhhh dat huzaren geval is allang vervangen door een mooie metalen bak... ;) Als je je kast toch altijd dicht heb dan zie je geen kont van het hele systeem... Op een punt ben ik het ook met DaBit eens, ik heb ook voldoening dat ik het zelf gemaakt heb... 8-) En die kast van Vapochill is niet echt aan de grote kant... :(

Greetz

• BC3 Victim
ik ga denk ik toch maar voor een peltier met waterkoeling.ijkt toch wel te doen alleen hoe zit dat met condens

Verwijderd

Geen last van, zolang je het maar goed isoleert. Heb al wel een slocket gemold omdat ik het niet goed geisoleert had... :P Maar nu verder geen problemen meer.

Greetz
Pagina: 1