Zorg voor meer fans die uitblazen dan erin. Onderdruk is beter voor de temperatuur.
Wat betreft de plaatsing van de fans, 1''tje voor-onder, 1 of 2 achter-boven.
Suc6.
Wat betreft de plaatsing van de fans, 1''tje voor-onder, 1 of 2 achter-boven.
Suc6.
Verwijderd
Gewoon van voren in je kast een blowhole met een...bv: 120 mm fan..
Die blaast over je moederbord.
Warme lucht stijgt op, 1 80 mm fan zuigt de warme lucht eruit (van boven achterin de kast).
en dan 1 aan de zeikant die op je videokaart blaast..bv, 80 mm fan.
Die blaast over je moederbord.
Warme lucht stijgt op, 1 80 mm fan zuigt de warme lucht eruit (van boven achterin de kast).
en dan 1 aan de zeikant die op je videokaart blaast..bv, 80 mm fan.
Kijk hier voor een uitgebreide bespreking van varianten op ariflows en de ultieme airflow. De dode plekken worden besproken, enz. Erg nuttig dus!
Als je dit heb gelezen kan je zelf bepalen wat je zelf wilt.
Suc6
Als je dit heb gelezen kan je zelf bepalen wat je zelf wilt.
Suc6
Ik heb zelf een HX-08 met 4 exhaust fans (2 boven de voeding in die uitsparingen, 1 in de voeding en 1 in de mobo tray (gemod)) en slechts 1 intake fan met een stoffilter voor.
Nu heb ik gemerkt dat dat ding na 4 weken constante arbeid meer stof heeft aangezogen dan veel PC''s pas na 5 jaar werken hebben gedaan. Door die grote zuigkracht biedt de intake fan niet genoeg lucht aan en wordt het verschil door ALLE gaten en kieren erin gezogen. Probleem is dat je dan echt overal stof hebt zitten. In de CD-spelers, de floppy-drive, ...
Dus je moet zorgen dat er ook voldoende intake is van verse lucht om al die stof te verkomen (wel een filter voor de fan plaatsen). Want dat opruimen is niet relax!
Nu heb ik gemerkt dat dat ding na 4 weken constante arbeid meer stof heeft aangezogen dan veel PC''s pas na 5 jaar werken hebben gedaan. Door die grote zuigkracht biedt de intake fan niet genoeg lucht aan en wordt het verschil door ALLE gaten en kieren erin gezogen. Probleem is dat je dan echt overal stof hebt zitten. In de CD-spelers, de floppy-drive, ...
Dus je moet zorgen dat er ook voldoende intake is van verse lucht om al die stof te verkomen (wel een filter voor de fan plaatsen). Want dat opruimen is niet relax!
hier heb je wat airflo 

regards

regards
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
volgens mij heeft dat niet met airflow te maken en is het gewoon het innerlijke van een standaart tweakers kastje..
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
nou, ik geloof niet dat dat fotootje veel zegt over de airflow binnenin de kast.
Natuurlijk leuk gekoeld met waterkoeling en een orb op je video kaart, maar het zegt gewoon niks over de airflow.
Natuurlijk leuk gekoeld met waterkoeling en een orb op je video kaart, maar het zegt gewoon niks over de airflow.
heheheheOp zondag 08 april 2001 19:42 schreef skinhead het volgende:
volgens mij heeft dat niet met airflow te maken en is het gewoon het innerlijke van een standaart tweakers kastje..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Klopt excuus voor het voorval.
Ik lag gewoon weer in een deuk, iedereen weet toch hoe een airflo moet lopen ,er zijn al enkele honderde topics hierover.
Voor onderin 1 keer 120mm,achter boven de voeding 2 keer 80mm ,ok
Ik lag gewoon weer in een deuk, iedereen weet toch hoe een airflo moet lopen ,er zijn al enkele honderde topics hierover.
Voor onderin 1 keer 120mm,achter boven de voeding 2 keer 80mm ,ok
Pagina: 1