Toon posts:

[BC3] overclocken Athlon 650 tot ........?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon 650 die (naar het schijnt) erg goed over te clocken is. Ik kan helaas nergens een goede Nederlandstalige site vinden met de basisprincipes v/h overclocken vinden. Niet dat mijn Engels zo beroerd is, maar voor een leek zijn al die ingewikkelde termen zo beter te bevatten. Wie kan me een goede url geven? Het liefste wil ik niets aan de processor veranderen maar softwarematig de snelheid opvoeren, kan dit?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Sick Nick

Drop the top!

Je kan wel de Level2 cache devider softwarematig aanpassen, maar de FSB en eventueel de multiplier zal hardwarematig moeten.
Mijn vorige CPU was toevallig ook een slot-A Athlon 650 die ik tot 820 Mhz kreeg :9
Als ik hoger ging werd hij wat minder stabiel en liep hij eens in de zoveel uur vast. Dit was met een Golden Orb koeler (ziet er leuk uit en hij bleef nog redelijk koel ook 60< )

Overklokken doe je door in de bios de FSB (Front Side Bus) in te stellen. Hij staat standaard op 100 Mhz, probeer die te verhogen met stapjes van 2 of 3 en ga dan windows/linux in. Draai een boel zware benchmarks die je CPU flink belasten. Blijft hij stabliel, dan kan je de FSB nog een stukje verhogen. Doe dit net zolang totdat hij niet meer stabiel is. Ik denk dat je met een standaard koeler de 110 moet kunnen halen, maar doe het wel in stapjes!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
http://www.ademmen.nl/arnold/nl/info/index.html
Dit is wel een goede beschrijving.

Gebruik in het vervolg de search please, die is bovenin te vinden.