[BC3] Celeron 533 @ 800 Mhz

Pagina: 1
Acties:

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Ik heb een celeron 533Mhz op een ECS P6IWP-Fe mainboard

Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft ik kan hem op 800 Mhz laten draaien (100 Mhz FSB) maar dan lootp hij niet stabiel hij wil dan nog wel eens redelijk snel vastslaan.

Ik wil dan het voltage wel omhoog gooien maar ik de manual staat niets over een jumper en in de bios kun je het niet aanpassen omdat ik niet op dat regeltje kan komen :(

Ik hoop dat iemand me kan helpen want dan ben ik heel gelukkig :)

Verwijderd

Dat regeltje kom je niet op? Misschien omdat je ff handmatig alles moet doen. In de bios waar je in dat in kan stellen, kan je ook zeggen manual ofzo. Dan kan je het wel veranderen.

• juanp
euh dat regeltje staat er niet.

maar bedankt voor de moeite :)

Verwijderd

Waar staat 533 mhz, daar moet je maar is gaan verder crollen. En op gegeven moment kom je daar wel tegen manuel of iets dergelijks!

Verwijderd

mmm een 533 kan toch op 850 was het niet 8-)

Verwijderd

mmmm meschien kan jou mobo gewoon niet handmatig je voltage instellen

of in je bios dus dan laat hij het alleen zien op hoeveel je cpu draait en zo maar dat je het dus niet kan instellen kan best hoor

:P

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Dat regeltje waar je het over heb geeft alleen aan wat het voltage is. Daar kan je het niet veranderen..

• juanp
ja klopt dat regeltje geeft het alleen aan maar ik was dus opzoek naar iets waarmee ik het voltage omhoog kan krikken maar dat zal er dan wel niet zijn en kan ik mn comp hooguit op 600 Mhz laten lopen :'(

thnx :)

Verwijderd

Dat regeltje wat jij zoekt is er niet nee..
Daarom kun je het de Vcore ook niet omhoog zetten..
dmv. jumpers kan ook niet.
Jammer dat hij niet op FSB 100 kan dan..
Mischien heb je PC100 memory?
Zo ja..dan zou het mischien wel lukken met PC133 memory en aangezien de Cel. niet echt razend warm worden ligt het daar ook niet echt aan.
Bad luck..

Verwijderd

533/66*100=+/-800.....

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 13:34 schreef Joboskrillo het volgende:
mmm een 533 kan toch op 850 was het niet 8-)
:? dacht ut niet das een 566

maar met zo''n onbekend bord serieus ocen :?

• juanp
het heeft chaintech geloof ik overgenomen (weet ik niet meer zeker).

Maar het klopt dat er geen regel of jumper is en ja het is wel pc 133 geheugen dus daar ligt het niet aan maar ja jammer misschien een ander mobo''tje proberen later

bedankt mzzl :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
Voltage moet zekers omhoog. Mijn serverbakkie met een Celeron 566 loopt met gemak op 910. Hij wordt wel redelijk warm, maar ja... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 21:14 schreef Mr_Atheist het volgende:
Voltage moet zekers omhoog. Mijn serverbakkie met een Celeron 566 loopt met gemak op 910. Hij wordt wel redelijk warm, maar ja... :)
ik zou je serverbakkie maar eens benchen....goede kans dat ie harder loopt dan je amdtje...:P

• juanp
mooi :) dat je het met me eens bent maar jammer :( dat dat dus ff niet kan.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Dat gaat vies tegen vallen ben ik bang. denk dat zijn server bak te vergelijken is met een 700 of iets minder. Die celly zijn niet echt snel. Maar goed met dat mobo van jouw zal je wel geen mega snelheden halen.

Click hier niet

Pagina: 1