[BC3] Overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe kan ik demijne het beste overclocken? wat moet ik ervoor kopen, awt meot ik ervoor doen?? ik weet alleen dat ik in mijn bios de fsb omhoog kan zetten tot 110dat haalt ie nog (is 663mhz) meer niet...

mijn systeem is: AMD Athlon 600mhz (SlotA)+ MSI (K7PRO) 6195, 256MB-RAM 133mhz+ Nvidia Riva TNT2 PRO.... ik d8 er eens aan om zo een goldfinger device te kopen (Tweaking Device 2 (TD 2), bij www.oc-shop.nl daar kan ik de multiplayer mee unlocken, wie wil mij hierbij helpen? :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
um ik heb dat moederbord ook gehad toen het stuk ging (niet mijn schuld) en je kunt gewoon overclocken in het bios.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Maar tot hoeveel precies kan ik het overclocken?? wat kan ik halen ?????

Verwijderd

Heb precies hetzelfde mobo. Kom hiermee ook maar tot de 110MHz. Daarboven wordt hij instabiel. Als je echt wilt overklokken moet je je multiplier verhogen. Zoals je zelf al aangeeft heb je daar zo''n "goldfinger device" voor nodig. Hiervoor moet je trouwens ook in het omhulsel van je processor boren :( . Dit laatste durf ik zelf niet aan. Denk dus dat je het het beste zo kunt laten staan......

• BC3 Victim
je hebt dus precies hetzelfde probleem als mij :(

• BC3 Victim
Maar tot hoeveel precies kan ik het overclocken?? wat kan ik halen ?????
Dat kan niemand je vertellen, is per CPU verschillend.

Gewoon proberen.. :)

• BC3 Victim
Op zaterdag 07 april 2001 19:57 schreef hezik het volgende:

[..]

Dat kan niemand je vertellen, is per CPU verschillend.

Gewoon proberen.. :)
Maaruh, dadelijk blaas ik hem op >:) ik ben bijna 14 nie zoveel geld dus ik moet oppassen :P

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
als je een proc overklokt kan je em niet mollen (tenzij je de Vcore op 2volt zet :))
als er namelijk iets mis is, zet de bios het systeem stil (ook wel hangen genoemd :))
ik denk niet dat je er meer dan 110fsb uittrekt (ik haal op het moment maar 102fsb, maar dat komt omdat ik er 1 reepje PC100 erin heb zitten die op Host+Pci staat (en 140mhz trekt ie NET)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

hallo, ik heb ook een k7 pro, en athlon 600, ook ik wil liever niet mijn cpu mollen :( maar misschien dat ik het binnenkort toch ga proberen. Mijn athlon haalt een fsb van 114, hij staat nu op 112 maar ik dnek dat hat probleem misshcien is dat ik gewoon pc 100 geheugen heb. ik heb al 256 mb 133 mhz besteld, hopelijk kan de fsb dan nog verder geschroeft worden.

• BC3 Victim
Ik heb even de search voor je gebruikt en kwam tot de volgende resultaten:

[topic=134629]

en

[topic=155876]

Beide threads gaan over een athlon 600 en ervaringen met het overclocken ervan.

Hopelijk heb je hier wat aan?

• BC3 Victim
Bedankt, ik hoop dat ik net zoveel haal als die ene >:) 600@800 want hij heeft een gold fingerdevice en nu maar hopen dat mijn moederbord dat ook kan halen!!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Die-hard Overclocking & Case Modding forum.

Verwijderd

Je hoeft je cpu helemaal niet te ''mollen''. Met een beetje inzicht en wat spitzenfingergefühl wip je zo dat dekseltje d''raf. Inderdaa, in het begin lijkt hel wel alsof er iets blijft vasthangen en dat het niet gaat zonder iets te breken, maar je moet gewoon op de juiste punten kracht zetten een een beetje wrikken.

PaCKo

• BC3 Victim
ik ben nog een beetje een newbie maar wat is een goldfinger device ;)

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 13:39 schreef crk_predator het volgende:
ik ben nog een beetje een newbie maar wat is een goldfinger device ;)
Mbv een goldfinger device (GFD) kan je multiplier tweaken op de classis athlons.

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 22:53

Alien_Inside

-geen-

Een goede cooler kopen, zoals ik gisteren gedaan heb: Global Win Fop32-1
Herrie? Hoezo herrie?
Een decrease van 30(!) graden. Das pas wat.

-> achteraf had ik ook wel een Fop38 kunnen kopen. Maar dit komt misschien doordat ik in een (studenten)flat woon in het centrum van de stad waar het altijd rumoerig is.

Shit man wie wil d''r ruilen? |:(
Maar toch tevreden hoor!
Afbeeldingslocatie: http://gemeente.nl.fortunecity.com/overijss/920/sensor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gemeente.nl.fortunecity.com/overijss/920/sensor2.jpg

-geen-

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 14:08 schreef Alien_Inside het volgende:
Een goede cooler kopen, zoals ik gisteren gedaan heb: Global Win Fop32-1
Herrie? Hoezo herrie?
Een decrease van 30(!) graden. Das pas wat.

-> achteraf had ik ook wel een Fop38 kunnen kopen. Maar dit komt misschien doordat ik in een (studenten)flat woon in het centrum van de stad waar het altijd rumoerig is.

Shit man wie wil d''r ruilen? |:(
Maar toch tevreden hoor!
[afbeelding]

[afbeelding]
Alien,
heb je die Delta fan van de Fop38 al eens horen draaien ????

Ik heb hem er hier ook op gehad, op mijn Alpha koeler, nu zit er dezelfde fan die op jouw Fopje zit, een Ystech.

Is dus NIET te vergelijken. Wees blij met wat je hebt.

Nu hoor je lucht stromen, met die Delta HP er op is het alsof de tandarts bij je op schoot zit, en last heeft van een aanlopend boortje .. :P

Verwijderd

PS d''r komt dus een vreselijke hoge jammertoon uit die Delta...

Verwijderd

De search wil je graag helpen met dit probleem

http://gathering.tweakers.net/forum/find

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik hoor de laaste tijd geen goede berichten over de gfd van innovatek, je hebt er een beeste voeding voor nodig.

dr.Q heeft zijn 850 classic op 958 met enkel fsb op een lagere voltage dan op dezelfde snelijd met enkel de gfd.

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1