Life goes as it goes.
Ok en wat voor 80mm fans dan?
Ze moeten niet al teveel herrie maken en waar sluit je die dan op aan? ben beetje newbie op modding gebied!
Ik heb nog een metalen 120mm papst 4658 liggen en die draait op 220v waar zou ik die op aan moeten sluiten?Die hoor je trouwens niet eens als ie aanstaat!!!!
Ze moeten niet al teveel herrie maken en waar sluit je die dan op aan? ben beetje newbie op modding gebied!
Ik heb nog een metalen 120mm papst 4658 liggen en die draait op 220v waar zou ik die op aan moeten sluiten?Die hoor je trouwens niet eens als ie aanstaat!!!!
Life goes as it goes.
Verwijderd
Direct op je voeding.Op zaterdag 07 april 2001 16:48 schreef Brilson666 het volgende:
Ok en wat voor 80mm fans dan?
Gewoon alle fans op me voeding dus?
Life goes as it goes.
Ik raad je de fans van Sunon aan.
De 220 v Fan moet je direct op je spanningsnet aansluiten, niet op je voeding dus.
Ik heb zelf een 120 mm sunon fan voorin (intake) en een 80 mm sunon fan aan de zijkant boven de cpu (outake)
De 220 v Fan moet je direct op je spanningsnet aansluiten, niet op je voeding dus.
Ik heb zelf een 120 mm sunon fan voorin (intake) en een 80 mm sunon fan aan de zijkant boven de cpu (outake)
Ok dus het worden twee 80mm fans achterin bovenaan waar al twee plaatsne zijn voor die dingen.Die sluit ik dus aan op me voeding?
En die past komt dan vooronderin voor de intake en die moet gewoon in het stopcontact?
En die past komt dan vooronderin voor de intake en die moet gewoon in het stopcontact?
Life goes as it goes.
Ok, als je perse fans wilt, dan moet je eens hier kijken, dan weet je hoeveel lawaai de fans maken, en dergelijke.
Ikzelf heb Papst fans, namelijk de 8412NG, die hoor je ook nauwelijks. Je wilt dan dus een fan met zoveel mogelijk CFM (kracht zullen we maar zeggen) en zo weinig mogelijk dBA (geluid). Zo rond de 30dBA en 40CFM is wel aardig voor een 80mm fan.
Je wilt inderdaad 1 grote fan onderin (die blaast naarbinnen), en dan 2 kleinere ofzo bovenin (die weer naar buiten blazen).
Als je echt fanatiek bezig wilt zijn dan doe je een case mod op de zijkant van je kant, op de hoogte van je CPU en graphics card, met een fan die deze dan direct koelt.
Veel plezier.
Ikzelf heb Papst fans, namelijk de 8412NG, die hoor je ook nauwelijks. Je wilt dan dus een fan met zoveel mogelijk CFM (kracht zullen we maar zeggen) en zo weinig mogelijk dBA (geluid). Zo rond de 30dBA en 40CFM is wel aardig voor een 80mm fan.
Je wilt inderdaad 1 grote fan onderin (die blaast naarbinnen), en dan 2 kleinere ofzo bovenin (die weer naar buiten blazen).
Als je echt fanatiek bezig wilt zijn dan doe je een case mod op de zijkant van je kant, op de hoogte van je CPU en graphics card, met een fan die deze dan direct koelt.
Veel plezier.
Verwijderd
Gewoon van voren in je kast een blowhole met een...bv: 120 mm fan..
Die blaast over je moederbord.
Warme lucht stijgt op, 1 80 mm fan zuigt de warme lucht eruit (van boven achterin de kast).
en dan 1 aan de zeikant die op je videokaart blaast..bv, 80 mm fan.
Die blaast over je moederbord.
Warme lucht stijgt op, 1 80 mm fan zuigt de warme lucht eruit (van boven achterin de kast).
en dan 1 aan de zeikant die op je videokaart blaast..bv, 80 mm fan.
hehe, en dan te bedenken, ik heb strax gewoon me airco direct op me pc blazen. dat zal lekker koelen
Ik denk dat ik toch maar kies voor een peltier.Is dit verstandiger?
Want dit koelt toch veel beter en je hoort het ook helemaal niet?
Welke zouden jullie me aanraden ivm met de onderstaande config
Life goes as it goes.
Moet ik dit topic: [topic=157732] dan maar sluiten aangezien je hier dezelfde vraag stelt?Op maandag 09 april 2001 09:16 schreef Brilson666 het volgende:
Ik denk dat ik toch maar kies voor een peltier.Is dit verstandiger?
Ik heb nog wat te zeggen:
Ik heb ook een HX-08, en ik had echt verdomd weinig aan die intake en outtake fans voor en achterin.
Toen heb ik maar eens een fan aan de zijkant gemaakt, en dat hielp eindelijk ECHT de temperatuur omlaag.
Ik heb ook een HX-08, en ik had echt verdomd weinig aan die intake en outtake fans voor en achterin.
Toen heb ik maar eens een fan aan de zijkant gemaakt, en dat hielp eindelijk ECHT de temperatuur omlaag.
Pagina: 1