You're so fucking special. I wish I was special.
Wel op 5V aangesloten? Rode draad van MOLEX?
NERGENS sluiting? Ook niet bij de soldeeraansluitingen op de LCD? Potmeters niet helemaal dicht?
Probleem klinkt bekend....
De oorzaak was dat het display "verkeerd" om was aangesloten (dwz. ipv het draadje op pen 1 te zetten van het lcd display zat het in dit geval op pen 16 etc.)
De oorzaak was dat het display "verkeerd" om was aangesloten (dwz. ipv het draadje op pen 1 te zetten van het lcd display zat het in dit geval op pen 16 etc.)
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Volgens mij is alles goed, geen sluiting, 5V van molex, geen sluiting op de connector, potmeters in het midden. En hij is ook goed aangesloten, als pin1 op de lcd tenminste ook pin1 op het schema is, maar dat lijkt me wel.
Exposure
Exposure
Heb je al wat gekloot met de potmeters etc¿
Als je de printerkabel niet ansluit en de LCD dan aan doet, gebeurd er dan WEL wat¿
Als je de printerkabel niet ansluit en de LCD dan aan doet, gebeurd er dan WEL wat¿
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Hebbie de ground wel op de zwarte draad NAAST de rode aangesloten¿ [kweenie offet veel uitmaakt, maar je kent altijd proberen]
Heb je A en C [+ en -] niet verkeerdom aangesloten¿
Heb je A en C [+ en -] niet verkeerdom aangesloten¿
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Als ik em alleen op 5V aansluit blijft het schermpje gewoon leeg. De chip wordt dan niet zo warm. Ik heb het gewoon volgens dat schema aangesloten, als dat schema klopt moey het goed zijn
Exposure
Exposure
Hm, hij doet nu wel iets. Als ik de 10k potmeter helemaal open zet komen er zooi blokjes en streepjes op het scherm. Maar de winamp plugin doet niks, die blokjes en streepjes blijven gewoon staan
Exposure
Exposure
Ja dat is het dus, de potmeters moeten niet in het midden, had ik eerst ook maar dan zie je helemaal niks.Op zondag 08 april 2001 14:27 schreef Exposure het volgende:
potmeters in het midden
Maar dat ie dan nog niks goed wil weergeven snap ik niet.
Heb je LCD Driver al gebruikt?
Of zo''n LCD test progje?
LCD driver krijg ik hier niet aan de gang in w2k. Testproggie laat blokken en streepjes zien, die zo nu en dan knipperen ofzo, verder niks 
Exposure
Exposure
Dan heb je je potmeters te ver open staan.Op zondag 08 april 2001 19:12 schreef Exposure het volgende:
LCD driver krijg ik hier niet aan de gang in w2k. Testproggie laat blokken en streepjes zien, die zo nu en dan knipperen ofzo, verder niks
Exposure
Draai ze eens beiden DICHT, en draai er dan eentje open, alsie niks doet, dan weer beiden dicht en dan de ander open...
\o/
Pagina: 1