Ik heb gisteravond met behulp van top tweaker BoZ mijn nieuwe A7V133 en Thunderbird 1 Ghz met Axia core ingebouwd in mijn Gateway miditower en ik draai nu superstabiel op 1333 Mhz (10 x 133)!!! De idle temperatuur van mijn CPU is 47 graden en stressed wordt ie zo''n 50 graden met Hardware Sensor Monitor. De mobo temperatuur schommelt rond 30 graden. Mijn SpecTek geheugen draait zonder problemen op CAS2. Iemand die met zelfde processor en mobo nog hoger komt? Trouwens mijn VCore staat op 1,70 volt volgens sensor programmaatje.
Verwijderd
Probeer nog hoger... 1333 is leuk, maar meer is leuker 
Dus 134 dan 135 etc. voltage verhogen als het instabiel wordt.. succes
Dus 134 dan 135 etc. voltage verhogen als het instabiel wordt.. succes
Ja, maar het probleem is dat hij op jumper mode staat en ik kan dus niet in het bios de FSD veranderen. Als ik hem op jumper free mode zet, post hij dan wel? De processor is unlocked.
Een doodgewone Coolermaster van f 36,--. Maakt niet veel herrie en koelt toch goed. BoZ heeft hem met metal polish helemaal glad gemaakt en toen wat gewone koelpasta op de core en Coolermaster erop en perfect.
Verwijderd
ok, netjes. maar volgens mij is dat gedoe met die axia core gelul. een kennis had een avia
core die liep op 1390 nu heeft ie en Axia core en die loopt op 1400. dat scheelt toch niks! zet ie hem hoger dan post ie nog geen eens
Waar lees je de temp mee uit?? Klopt die wel?? En anders....
Niet slecht, ik heb een spire cooler, en mijn proc wordt in mijn miditower op 1205 MHz, fully stressed( ofja,
) 57 graden, heb je wel casefans erin hangen of ook niet??
In mijn broer zijn Bigtower met 3 casefans wordt ie stressed op 1205 48 graden.
Niet slecht, ik heb een spire cooler, en mijn proc wordt in mijn miditower op 1205 MHz, fully stressed( ofja,
In mijn broer zijn Bigtower met 3 casefans wordt ie stressed op 1205 48 graden.
Een Avia core is inderdaad ook snel, dat klopt. Maar het maakt wel degelijk uit of je een Axia/Avia core hebt of een oudere van een paar maanden terug. Ik heb verder geen case fans in mijn kast, maar eerlijkheidshalve merk ik wel op dat de kast nog open is. Alleen Asus probe geeft een hogere temperatuur, andere programma''s allemaal 48 graden.
Oh ja, doe je kast maar eens dicht dan, dat scheelt echt wel veel heb ik gemerkt!!!
Verwijderd
Ik heb een 900MHz kreng al op 1391 lopen. En da''s nog geen AXIA/AVIA core (gekocht begin december)
Dus die 1GHz AXIA moet gloeiend hard kunnen!
Dus die 1GHz AXIA moet gloeiend hard kunnen!
Ik heb geprobeerd op 10.5 x 133 = 1396 Mhz te draaien, dan post ie nog wel maar krijg ik foutmeldingen en loopt de boel vast. Waarschijnlijk wordt ie te warm.
Verwijderd
Tsja, beter koelen en de spanning iets omhoog, of juist iets omlaag.
Probeer je TBird eens op 1396MHz @ 1.6Vcore ?
Probeer je TBird eens op 1396MHz @ 1.6Vcore ?
Ik draai nu in jumper free mode en heb vanuit het bios met default vcore mijn pc overklokt tot 1360 Mhz !!! De CPU wordt met open kast stressed wel 55 graden en misschien nog wel iets warmer, maar verder draait de boel stabiel.
Pagina: 1