Toon posts:

[BC3] AMD Duron unlock probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Duron 700 geunlocked. Eerst probeerde ik op 8*100, deed ie niet, ging terug naar 7*100. Toen probeerde ik 7.5*100, dat deed ie WEL, toen probeerde ik 8.5*100, deed ie niet en ging terug naar 7.5*100. Ik snap er niks van |:( |:( |:(

Is dit een kwestie van niet goed inkleuren?
Ik heb opzich best wel dik gekleurd! (potloodstrepen raken elkaar niet, vergrootglas met licht rules :))

Iemand een oplossing, want hij kan makkelijk op 9*100, heb hem namelijk al een met mijn geheugen (zie sig) op 933 gehad met standard voltage...

Verwijderd

Denk echt inkleurprobleem. Try again :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16
Opnieuw inkleuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik ff doen, thanks!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:00
Halve multipliers zijn zoiezo lastiger als hele. Een halve wil nogal eens fouten geven.

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb mijn Duron ook 15 keer opnieuw ingekleurd, het werkte ineens toen ik alles goed schoon had gegumt en opnieuw ingekleurd had.
Heb het zelfs met een plakbandje met stukjes draad erop geprobeerd. Ik had een stukje van een dikke stroomkabel genomen, want de binnendraad bestaat een heleboel dunnere draden, en daar een paar dunne uitgehaald. Vervolgens deze aan een kant licht geschuurd zodat ie een vlakke kant kreeg. Deze draadjes netjes met een pincet op de bruggetjes gelegd en vervolgens een stukje plakband erop gedaan. Alleen werkte het niet, maar de potlood streepjes werkte toen ook niet, pas na een goede schoonmaakbeurt met de gum.
Probeer het nog wel een keer als de potloodstreepjes weer "versleten" zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Na 3 pogingen is het nog steeds niet gelukt. Ik weet toch echt wel zeker dat ik het goed doe hoor :(:(
Gebruik zelfs vergrootglas met licht, dus het is superduidelijk te zien of ik het goed/fout doe. Heb ook al verschillende keren gegumd :(:(

Verwijderd

Als je er zeker van bent dat je goed gepotlood hebt, dan ben jij misschien de pineut en wil je CPU gewoon niet hoger dan 7,5 :'(

(heb je wel voltage verhoogd?)

• DarkTemple
Je moet echt goed gummen, zodat de bruggetjes weer dezelfde kleur hebben als de andere, of zelfs iets lichter.
Ik had ook eerst gewoon gegumt, maar pas na een grondige gumbeurt pakte ie ''m.

Blijven proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Weer een paar pogingen mislukt |:(, sjonge jonge...

Ik gum iedere keer goed, en ik weet zeker dat die streepjes goedzitten, want ze maken goed contact!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:32

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Probeer ook eens andere potloden.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, weer mislukt, dit maal met een ander potlood :/

Het is trouwens een core met AKCA, is dat een onunlockbaar model ofzo |:( grrr

Ik ga volgende week als ik weer tijd heb (deze week schoolexamens) weer verder proberen, maar ik baal hier wel een beetje van :(

Thanks voor de hulp in ieder geval...

• DarkTemple
Heb ik ook, maar doet het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hoever krijg je hem?

• DarkTemple
Het is een Duron800 die ik nu op 7,5x136 heb.

Verwijderd

welk mobo is het dan waar je het op probeert ? als het de msi k7t turbo is dan kun je het vergeten , want die ondersteund die multipliers momenteel niet , heb je een ander mobo dan ligt het helaas aan je proc ... ik heb duron 600 @933 7x133 .... mazzel gehad denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Abit KT7a, daar ligt het dus niet aan.
Ligt gewoon puur aan de proc of aan mijn tekenkwaliteiten..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 23:52 schreef Darkman het volgende:
welk mobo is het dan waar je het op probeert ? als het de msi k7t turbo is dan kun je het vergeten , want die ondersteund die multipliers momenteel niet , heb je een ander mobo dan ligt het helaas aan je proc ... ik heb duron 600 @933 7x133 .... mazzel gehad denk ik
MSI K7T Turbo, ondersteunt vast wel multipliers van 8 ofzo, anders kan je daar niet eens een standaard Duron 800 op doen...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ook een akca en had in het begin ook een unlock probleem maar na nog een keer proberen deed ie het .. en najah voor de results check mijn sig. :)

dus blijven proberen zou ik zeggen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkTemple
Gebruik je wel een :rHB potlood?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, goed geslepen HB potlood. Heb ook zo''n in druk potlood gebruikt, werkte ook niet :(
Morgen maar ff 3B potlood gebruiken, lukt dit ook niet, dan pech gehad...

Verwijderd

Op de MSI K7T Turbo (R) kon je niet onderklokken... (wel met de 10v1.6 bios).
Maar alle andere settings werken wel.

Nu heb ik m''n 800 op 7,5x137 (1030) lopen, en als een zonnetje :)
En ik heb nog amper gehoord van een Duron die niet 100MHz meer kan lopen dan de specs, dus het zal welzeker een inkleur probleem zijn.
Ik denk ook ander potlood, want dat is een probleem wat ik ook bij m''n nieuwe Duron had... hoe ik ook probeerde, het werkte niet. :(
Tot ik m''n ''oude'' potlood weer gebruikte, en toen was ''ie in een keer goed!

Verwijderd

Ik weet niet of het helpt hoor maar ik had ook een Duron 700 die het niet deed, toen alles uitgegumd en een beetje met een schroevendraaier gekrast op de contacten van de multipliers toen opnieuw ingekleurd en toen deed tie het wel! Ik heb dus het idee dat er bij mij een laagje overheen was gespoten waardoor de contacten soort van geisoleerd waren... dus mischien helpt het door de contacten een beetje te krassen met een schroevendraaier, GreetZ TjeeZe 8-)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat krassen zou ik niet met een schroevendraaier doen maar met een fijn schuurpapiertje..

Werkt potlood niet dan zijn er ook andere oplossingen te vinden, zoals bep. ''geleidende'' stiften, te verkrijgen bij de electronicaboer.

Het is bekend dat ''de potloodtruuk'' niet bij alle AMD''s even goed werkt en dat je soms iets bruuter te werk moet gaan (met zo''n stift)..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:29

Alien_Inside

-geen-

Heb je de L7brug Voltage tweak al geprobeerd?
Veel processoren kunnen pas opstarten na deze tweak. Dit houdt in alle l7 bruggen inkleuren, je BIOS voltage op standaard zetten zodat hij de settings van de proc aanneemt. Daarna opstarten en in je BIOs in stapjes het voltage naar beneden brengen. Kan helpen!:0

-geen-

Verwijderd

Dat met die L7 bruggen ligt aan het bord, als je een Abit of Asus hebt (met alleen jumper of helemaal jumpervrij) start het bord meteen op met de waarde in de biosof van de jumpers.

(MSI en bv Aopen niet, die hebben wel de richtlijnen van AMD gebruikt..)
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Duron unlock poging no 6:
Mission accomplished!
Duron unlocked!

Eindelijk is het gelukt :) Heb een nieuw HB potlood gekocht en deed het meteen. Ik ga nu ff kijken hoe ver ie kan :)

Thanks voor de hulp allemaal!

''t is een Abit KT7a, moet ik daar de L7 voltage tweak mee doen?

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:29

Alien_Inside

-geen-

nope hoor, dat hoeft niet. Tenzij je die duron echt zwaar gaat opfokken. Mocht hij dan niet meer startten probeer het dan. Of het het doet is de vraag , zie vorige posting. Maar je kunt het altijd proberen, tenslotte heb je een gum.
En wat je toch met een potlood allemaal wel niet kunt doen...

-geen-

Verwijderd

Kun je die dingen niet gewoon het best solderen? (heb er nog nooit echt goed naar gekeken ofzo hoor) Ik heb een duron800@800 en die wordt 60 graden, dus ik ben bezig met een waterblok en daarna zal ik me wel een ezel voelen dat ik deze reactie gepost heb, maar goed. Mijn T(proc) houdt me echt tegen om te oc''en
Pagina: 1