[BC3] VP6 + 2 x P3-800(100) + overklokvraag

Pagina: 1
Acties:

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:29

Tao

DPC DE_KOMETEN

Topicstarter
Eerst de specs:
- Abit VP6 + 2 x P3-800 (100Mhz versies),
steppingcode SL4CE (cC0) met boxed Intel-
koelers (kon ze niet Tray krijgen :( ).
- 1 x 256MB (133Mhz) Dane Electric DIMM (met
Infineon chips 7,5 ns) CAS 3.
- OS = W2k Prof. SP1; Via4in1 drivers V 4.29
(Dualboot met W98SE, maar dat doet niets
met 2 CPU''s. Is wel handig als W2k
geklooi geeft).
- Bigtower met 2 x 80mm fans als extra
koeling. (Maar die draaien nu effe niet,
want ik heb de kast nu open.)
De rest doet niet zoveel terzake (geeft geen problemo bij overklokken).

Ik ben begonnen met de FSB geleidelijk te verhogen; van 100 naar 115. Op 1.7 V alles okee. Hoger ging niet met 1.7 V. Temp: 34/36 graden.

Op 1.75 V en op 124 FSB. Wel boot-en, maar W2k onstabiel (spontane resets). Temp: 35/37.
1.8 V gaf hetzelfde resultaat. Temp: 37/38.
VCC3 spanning op 3.4 V gezet.
1.85 V geen ander resultaat.

Met VCC3 op 3.5 V en 1.9 V (=max V-Core) WEL stabiel.
Temp: CPU1 40, CPU2 41 graden (bioswaarden).
Draait nu 1 week stabiel onder full-load (Seti@home en onderzoek kanker). Wordt niet warmer dan 40/41 graden.

Draai dus op 992Mhz. Krokante bodem dus.
Ook de PCI en AGP op ''rustige'' waarden bij een FSB van 124 (1/4 divider).

Maar bij FSB op 125 of hoger weer onstabiel in W2k (af en toe resets):(.

VRAAG: zouden 2 echt goede koelers GlobalWin of Swiftech''s (met zeer waarschijnlijk fors betere temp''s) nog een betere tweaking als resultaat kunnen geven? (Dus: iets van 1050 Mhz of zo.) Ik weet dat zo''n 1100 Mhz vlg. de database in overclockers.com voor deze CPU''s het matje is, dus mag niet mopperen met deze speed en temp''s. (Maar tweaken is tweaken, niet waar:))

(Dat geheugen kan ik overigens iedereen aanraden: op CAS 2 gezet, DIMM0/1 DRAM timing op Turbo, 4-way interleave. Alles werkt perfect. En natuurlijk het overklokken > 1000 Mhz met langzame mem-settings eerst geprobeerd. En DRAM-clock = Host-clock.)

Diablo3

Verwijderd

vraag heb je ook mbm5.05 draaien ????
bij mijn geeft hij 2 verschilende voltage`s aan voor cpu1 en cpu2

Verwijderd

bij mijn draait het op 1,8 volt 3,3 en 28graden en stress op 41 graden bij 112mhz en het geheugen op 149mhz kan niet hoger ivm scsi krijg hem niet op 124 1/4 met 1,9 en 3,5
en titan majestic coolers

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
ik zou je mem eens op cas 3 laten staan, dus ram timing uit spd laten halen en dan eens weer kijken hoe hoog je komt.

btw. als je scsi hebt kun je oc''en ook wel shaken, tenzij je naar 133fsb gaat.

Verwijderd

Hmm, zelf denk ik niet dat de meerprijs en meerherrie van die 2 koelers die je opnoemt opweegt tegen de paar extra MHz-en. Maarja, ''t bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, dus zal ik je maar vertellen dat je er waarschijnlijk wel 1-2MHz op je FSB erbij kunt snoepen.

Waterkoeling zonder pelts is evt ook een optie. ''t hoeft lang niet zo duur te zijn, je volgende proc(s) heeft/hebben er ook nog lol van, en ''t koelt toch beter, met minder herrie. Bovendien zie ik jou nog wel eens ooit aan de peltiers gaan :)

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Topicstarter
teo: ik draai geen MBM, wel de VIA Hwaremonitor (in W2k). Geeft nagenoeg dezelfde temperatuur waarden als de bios-waarden.

Ik heb een Adaptec 2940U met een 2.1Gb Quantum HDD. Geeft geen enkel probleem bij mij te zien.

LeNNy: heb CAS 3 geprobeerd, maar gaf helaas geen resultaat te zien.

DaBit: Peltiers hebben inderdaad mijn aandacht :).
Ik merk overigens dat mijn Maxtor 27Gb ATA66 HDD wat boot-problemen heeft bij FSB-verhogingen (wordt ook niet door de HPT370 ctrl. herkend :().
Kut-controllers zijn het! (Excusez le mot.) Had met mijn vorige HPT366 (op de Abit BP6) ook alleen maar problemen.

Anywee, thnx voor zuh tibz!

Diablo3

Verwijderd

Iemand van GoT had ook een P3-800E op 992, die kon ook niet hoger.

Dus ik denk dat je niet hoger kan, maar dual 992mhz is best wel rap vind ik :)

Verwijderd

welke peltiers kan ik het beste gebruiken en wat kost alles in totaal

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

ik heb ook VP6, maar er staan twee keer 700 van Philppines core.

Ze zijn succesvol op 933 MHz (bij 133 MHz bus)

Met 700E is overklokken meer succesvoller dankzij lagere multiplier dan met 800E.
Maar goed, ieder zijn keuze. :)

Verwijderd

nu staat ze op 800E@920 geheugen op 153mhz temp op 33 en stress op 44 en mb op 24

Verwijderd

tao en je vcore van cpu 1 en 2 met mbm5.05

Verwijderd

???? je vcore voltage

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Topicstarter
Mijn VCore draait nu op 1.9 V, FSB op 124 en VCC3 op 3.5V.
Draait nu wat langer (24/7, geen crashes of resets), met temp''s CPU1 37 graden en CPU2 38. Dit alles onder continu full load.
(Seti en UD_Cancer.)

Heb overigens geexperimenteerd met het proggie VP6FSB (van www.vp6-board.com); OS = en blijft W2k Prof.
Het vreemde was dat ik eerst de FSB heel even op 133 Mhz kreeg (yep 1064 Mhz :) ),
maar kreeg een lockup. Verminderen naar 125 geleidelijk gaf hetzelfde te zien.

Mijn conclusie: er zit nog meer in, maar dat vergt een betere koeling!

Diablo3

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Bij mij is 933 MHz (op 133 MHz bus) en dual 700E is 1.85 V nodig voor goede stabiliteit. V-I/O kan op 3.3 gezet worden, want ik heb al 133 MHz SDRAM.

Hoewel booten al lukt vanaf 1.80 V maar zodra ik zware applicaties draai, loopt het vast na verloop van tijd.

In win98SE is het al stabiel op 1.65 V, maar dan hebben we met single processor te maken.

Win2K Pro is gevoeliger, dat staat vast.
1.75 V bleek de minimum te zijn om W2K Pro volledig in te laden. Maar ook net genoeg, want de koe draait er ook.

Op 1.85 V zijn de cpu''s ongeveer 50 graden warm (op 1.65 V 700 MHz is dat ca. 30 graden)
CPU1 is wel duidelijk warmer dan CPU2.

In stabiele stand van 933 MHz, dus 1.85V, gaat het goed fout met PS/2 poort. Tijdens flink gamen blokkeert de toetsenbord en muis. Alleen USB werkt nog. De game loopt echter nog. (Soms loopt de game uiteindelijk ook vast na vele minuten later)

Oh ja, ik vergat nog te melden. W2K Pro loopt sneller vast als je VIA AGP 4x aanzet. Door hem uit te zetten vergroot de stabiliteit. Ik heb aantal geheugenopties op disabled moeten zetten zodat ik op 933 MHz kan draaien. Moet je maar ook es proberen.

Verwijderd

maakt toch niet veel uit agp 2x of 4x ik had het zelfde probleem gebruik je ook mbm5.05 en wat is jouw vcore voltage en bij de via hardware monitor ??

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Topicstarter
Ik heb 4-way interleave memory uitgezet, heb de timing van de DRAM - bank van turbo op normal gezet (en heb standaard geen 4 x AGP, want ik heb een Diamond Viper TNT2 Ultra en die ondersteunt dacht ik slechts 2 x AGP:( );
allemaal geen resultaat.
VCore vlg. ViaHW Monitor: 1.93V.
Heb geen problemen whatsoever bij 992Mhz (FSB 124). Temp''s variëren van 37-40 graden (vollast). CPU1 is ook bij mij warmer dan CPU2.

Ik heb alles in W2k geprobeerd. Ga het morgen eens in W98Se proberen (alleen voor het experiment; want met een dual draai je geen single CPU OS).

Diablo3

Pagina: 1