[BC3] Voodoo 5 aircooling

Pagina: 1
Acties:

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020
Omdat er vraag naar was heb ik even een stukje geschreven over mijn voodoo 5 cooling. Kheb er ook wat pics bij gedaan. (die jammergenoeg van brakke kwalitiet zijn, maar het moest maar :) )
www.xcl-clan.com/articles.php3?id=23

hier ff een voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xcl-clan.com/images/Voodoo5/Picture-8.jpg

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

enig

Verwijderd

Mooi design die site :9

Verwijderd

Leuk gedaan.
De mijne zit er een stuk kaler uit. Ik heb namelijk de fans eraf gesloopt. Ik verkies stilte boven een lage(re) temperatuur.
Uiteraard wordt de boel wel behoorlijk heet, maar het werkt verder prima.

• Selachii
Op welke FSB draai jij Befkikker? Mijn voodoo werd namelijk te heet in mijn oude opstelling (P3E-500@700). Hij crashte door de hitte... Maar na de mod gelukkig niet meer. Maarja een AGP bus van 93 Mhz...dat raced wel :)

...gamen blijft leuk...

• InterCC
  • Laatst online: 02-05 08:36
Je gaat zeker niet veel met computerhardware om.. Een beetje de kopere connectors verbinden dmv je hand... Niet echt slim he..

Verwijderd

ziet er wel rox uit

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
agp van 100 rockt nog beter
celeron 2 800@1064mhz :p
met golden orb en een beetje meer volt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Is het geheel niet te zwaar :? Zometeen ruck je je GPU''s er nog af >:)

''k Heb zelf ook een Voodoo 5. Alleen ik heb niks overgeklokt. :) Dus die word lang niet zo warm.....

• Selachii
Op vrijdag 06 april 2001 23:08 schreef InterCC het volgende:
Je gaat zeker niet veel met computerhardware om.. Een beetje de kopere connectors verbinden dmv je hand... Niet echt slim he..
Tsja, als m''n andere hand erop stond zag je dat ik een anti-statiesch armband om had... Niet dat ik daar in geloof...is allemaal niet ZOOOO gevoelig op dat gebied hier. Kijk met een RAM-chip door je haren gaan is dan wel weer ERRUG dom :) Gaat er wel Pro-Style (genoeg) aan toe hoor, wees maar niet bang :)

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op welke FSB draai jij Befkikker?
115mhz
Mijn CPU (PIII 700)zuigt helaas nogal. Heb een keer een 800EB uitgeprobeerd, maar toen bleek dat mijn V5500 niet tegen de hoge AGP- bussnelheid bestand was (vastlopers, zwart scherm).

• Selachii
Grappig, ik heb nu ook een 700 en bij mij komt hijh nu ook maar tot 115Mhz....cusl2-c mobo. Maar deze cpu deed het bij de vorige eigenaar op 970Mhz...Op m''n oude P2B trok hij wel 140FSB...ik begrijp er niks van

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

nut heeft dat extra koeling niet... voodoo overclocken boeit bijna niks.. wordt niet veel sneller... maar het ziet er wel ruig uit...

is een voodoo bij een T-bird veel sneller dan bij een duron??

Verwijderd

Uhm IterCC, Selachii heeft zat ervaring met hardware. En over het algemeen ligger er bij em twee kasten open waar aan geklusched wordt. Hij heeft bij 2 verschillende bedrijven voor de TD (technische dienst) gewerkt, en zat mensen om em heen die allemaal aan hun pc kluschen en kloten.
voor zover ik weet is er bij hem nog nooit iets kapot gegaan!

Goed dat over Selachii.

Limb Bizkit,
Voodoo koelen is wel degelijk een goed idee.
Die krengerige standaard heatsinkjes op de voodoo5 zijn NET genoeg. Maar zodra je de FSB van je moederbord gaat verhogen wordt die voodoo5 ook stukken warmen en crasht je hele pc erop. (Trust me, ik heb een voodoo5 gehad, en het eerste wat je doet is die heatsinkjes vervangen met wat beters)

Voodoo5 sneller met Tbird?
Hmz, Tbird is gewoon sneller dan een Duron,
de voodoo5 krijgt door beide processors genoeg data aangeleverd om goed te presteren. Je pc wordt dus alleen sneller omdat je een snellere processor hebt.
En aangezien de voodoo5 Geen T&L (transfer and Lightning) ondersteund wordt dit dus door de processor gedaan.

AMADEUZ,
Te zwaar, tja daar heb je een punt. Het valt wel mee. Mocht het wel te zwaar zijn moet kan je de video kaart altijd nog ondersteunen of ergens aan laten hangen.
Pagina: 1